다문화가정 아동의 언어평가 및 언어치료교육 관련 직무스트레스 연구

' 다문화가정 아동의 언어평가 및 언어치료교육 관련 직무스트레스 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • bilingual
  • languageeducator
  • multicultural children
  • speech-languagepathologist
  • stress factors
  • survey
  • 다문화
  • 언어지도사
  • 언어치료사
  • 이중언어
  • 조사연구
  • 직무스트레스
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,287 3

0.0%

' 다문화가정 아동의 언어평가 및 언어치료교육 관련 직무스트레스 연구' 의 참고문헌

  • 치료지원 바우처 사업에 참여한치료사 특성 및 만족도
    김수진 언어치료연구 17 (4) : 167 ~ 182 [2008]
  • 언어치료사의 취업과 이직현황에서직무만족에 대한 실태조사
    장선아 언어치료연구 21 (4) : 265 ~ 286 [2012]
  • 언어 및 의사소통장애와 언어치료에 대한 유아교사의 인식
    조금희 특수교육저널:이론과 실천 11 (1) : 307 ~ 335 [2010]
  • 바우처 기관 언어치료사의직업 전문성 인식에 관한 연구
    한춘근 언어치료연구 21 (4) : 287 ~ 305 [2012]
  • 다문화가정 어머니와 발달지원자 설문을 통해 본아동의 언어환경 및 언어발달 실태
    배소영 언어치료연구 18 (4) : 165 ~ 184 [2009]
  • 다문화가정 아동의 언어치료에 대한 질적 연구
    박소현 Communication Sciences and Disorders 17 (1) : 47 ~ 65 [2012]
  • 결혼이민자 가정에서 이루어지는 자녀 교육지원의 실제와 의미: 필리핀과 일본 어머니들의 사례를 중심으로
    전홍주 가족과 문화 20 (3) : 161 ~ 186 [2008]
  • What makes a caseload (un)manageable? School-based speech-language pathologists speak
    Katz, L. A. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 41 : 139 ~ 151 [2010]
  • What isn’t language?: a qualitative study of the role of the school speech-language pathologist
    Ukrainetz, T. A. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 34 : 284 ~ 298 [2003]
  • The determinants affecting job satisfaction of speech-language pathologist in the specialized child care facilities
    Jang, G. J. Nazarene University [2011]
  • Survey of SLP caseloads in Washington State schools: implications and strategies for action
    Dowden, P. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 37 : 104 ~ 117 [2006]
  • Speech-language pathologists’ beliefs about language assessment of bilingual/bicultural individuals
    Kritikos, E. P. American Journal of Speech-Language Pathology 12 : 73 ~ 91 [2003]
  • Speech-language pathologists’ and teachers’ perceptions of classroom-based interventions
    Beck, A. R. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 28 : 146 ~ 153 [1997]
  • Speech-language pathologist job satisfaction in school versus medical settings
    Kalkhoff, N. L. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 43 : 164 ~ 175 [2012]
  • Quantitative and qualitative effects of increase of multicultural family on population
    Lee, S. Korea Institute for Health and Social Affairs [2009]
  • Psychological testing : design, analysis and use
    Kim, M. S. Sigma Press [2004]
  • Predictors of language disorders in school-aged children from multi-cultural family: vocabulary knowledge-based tasks and language processing tasks
    Oh, S. J. Ewha Womans University [2012]
  • Predicting job satisfaction among speech-language pathologists working in public schools
    Blood, G. W. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 33 : 282 ~ 290 [2002]
  • Occupational stress and burnout among special educators: A review of the literature
    Gargiulo Wisniewski Wisniewski, L. Journal of Special Education 31 : 325 ~ 346 [1997]
  • Introduction to SPSS survey research
    Huh, M. H. Hannarae [2006]
  • Educators’ opinions about speech-language pathology services in schools
    Sanger, D. D. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 26 : 75 ~ 86 [1995]
  • Breadth and depth of diversity in Minnesota : challenges to clinical competency
    Kohnert, K. American Journal of Speech-Language Pathology 12 : 259 ~ 272 [2003]
  • 2012 Annual report of support for language skills development of multicultural children
    Korea Institute for Health Family Central Office for Multicultural Family Support Centers [2013]