관광객선호유형과 관광지 선택행동간 관계 연구

' 관광객선호유형과 관광지 선택행동간 관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지리
  • inter-temporal
  • island tourism
  • islandchoiceattributes
  • multinomial logit
  • 다항선택로짓
  • 도서관광
  • 도서선택속성
  • 이시점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 관광객선호유형과 관광지 선택행동간 관계 연구' 의 참고문헌

  • 카지노 서비스품질과 방문객의 행동특성이 태도에 미치는 영향: 우도비율검정방법의 적용
    곽강희 관광학연구 31 (6) : 93 ~ 113 [2007]
  • 이 시점 간 외식업체유형 선택행동의 변화에 관한 연구
    문혜선 관광학연구 31 (5) : 295 ~ 317 [2007]
  • 여가라이프스타일을 이용한 노인여행자 시장세분화 연구
    차광섭 관광레저연구 24 (5) : 27 ~ 46 [2012]
  • 섬 관광지 선택속성이 만족도와 재방문에 미치는 영향 -강화도를 중심으로-
    한상겸 한국도서연구 24 (1) : 1 ~ 18 [2012]
  • 섬 관광지 매력평가에 따른 관광자원 개발 유형 연구 - 통영시 한산도 섬을 중심으로 -
    고계성 지역산업연구 35 (1) : 167 ~ 188 [2012]
  • 섬 관광목적지 매력성 비교 연구:-제주와 오끼나와를 중심으로-
    오상훈 관광학연구 30 (2) : 201 ~ 216 [2006]
  • 부산 방문 일본인의 관광유형에 대한 고찰
    윤은혜 차세대 인문사회연구 (9) : 197 ~ 210 [2013]
  • 도서관광 속성과 체험품질이 행동의도에 미치는 영향 - 한려해상국립공원 중심으로 -
    김기호 한국도서연구 25 (1) : 61 ~ 83 [2013]
  • 도서(島嶼)관광객의 방문동기, 선택속성 및 만족도간 관계분석: 다도해 해상국립공원 섬을 중심으로
    유창근 해양비즈니스 (24) : 81 ~ 107 [2013]
  • 대학생의 직업존중감과 전공과의 관계 연구: 관광관련 전공학생을 중심으로
    유창근 관광레저연구 19 (4) : 69 ~ 86 [2007]
  • 국내 섬관광지 선택속성에 관한 연구
    이재후 여행학연구 23 : 115 ~ 134 [2005]
  • 관광체험소비행위 유형에 따른 관광객 특성 연구 - Holt 모델에 기초한 관광객 세분화 -
    황윤미 관광연구 24 (5) : 23 ~ 44 [2009]
  • 관광지선택속성에 대한 세대별 비교:서울지역을 중심으로
    김성혁 관광레저연구 21 (2) : 167 ~ 182 [2009]
  • 관광객의 동기에 따른 시장세분화와 만족관계 - 세계문화유산 등재에 따른 방문영향의 조절효과를 중심으로 -
    오민재 관광학연구 36 (2) : 179 ~ 199 [2012]
  • 골프전시 관람객의 참가동기에 따른 시장세분화 및 결정요인: 다중선택(MNL)모형의 적용
    소국섭 관광학연구 31 (4) : 77 ~ 95 [2007]
  • 개별 여행객들의(F.I.T.) 관광지 선택속성, 관광제약, 선호관광활동에 관한 실증적 연구
    장양례 관광연구 26 (1) : 331 ~ 350 [2011]
  • 가족관광객 의사결정단계에 따른 속성인식과관광지 선호유형: 제주지역 가족관광객을 중심으로
    송재화 양성국 홍성화 관광연구저널 22 (1) : 67 ~ 82 [2008]
  • 가고 싶은 섬 시범사업 기본계획(안) 연구
  • 觀光支出推定에 있어서 調査方法間 比較硏究 - 현장조사 對 우편조사 -
    김미경 관광레저연구 17 (2) : 79 ~ 96 [2005]
  • Why destination areas rise and fall in popularity: An update of a Cornell Quarterly Classic
    Plog. S. C. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 42 (3) : 13 ~ 24 [2001]
  • Why Destination Areas Rise and Fall in Popularity
    Plog. S. C. Cornell Hotel and Restaurant administration Quarterly 14 (4) : 55 ~ 58 [1974]
  • Visitors’ Perceptions of Tourism Impacts: Bruny and Magnetic Island, Australia
    Moyle, B. D. Journal of Travel Research 52 (3) : 392 ~ 406 [2013]
  • Valuing environmental quality charge on recreational hunting in korea: A contingent valuation analysis
    Lee, H. C. Journal of Environmental Management 57 (1) : 11 ~ 20 [1999]
  • Vacation Patterns of the Elderly German
    Romsa, G. Annals of Tourism Research 16 : 178 ~ 188 [1989]
  • Using HOLSAT to evaluate tourist satisfaction at destinations: The case of Australian holidaymakers in Vietnam
    Truong Tourism Management 27 (5) : 842 ~ 855 [2006]
  • Traveler Types and Activation Theory: A Comparison of Two Models
    Nickerson, N. P. Journal of Travel Research 29 (3) : 26 ~ 31 [1991]
  • Travel, Tourism and Hospitality Research
    Frechtling, D. John Wiley and Sons Inc : 333 ~ 351 [1994]
  • Traditions in the qualitative sociology of tourism
    Cohen, E. Annals of Tourism Research 15 (1) : 29 ~ 46 [1988]
  • Tourism, competitiveness, and societal prosperity
    Crouch, G. I Journal of Business Research 44 : 137 ~ 152 [1999]
  • Tourism in Contemporary Society: An Introductory Text
    Hudman, L. E. Prentice-Hall Inc [1989]
  • The use of Repertory Grid Analysis to Elicit Salient Short Break Holiday Attributes
    Pike, S. D. Journal of Travel Research 41 (3) : 326 ~ 330 [2003]
  • The relationship between personality, gender, and tourism behavior
    Frew, E. A. Tourism Management 20 (2) : 193 ~ 202 [1999]
  • Self-directed search: Professional users guide
    Holland, J. L. Psychological Assessment Resources [1994]
  • New Challenges and Opportunities of Island Tourism, Anatolia
    Shin, Y. S. An International Journal of Tourism and Hospitality Research 19 (2) : 362 ~ 367 [2011]
  • Modelling perceived quality, visitor satisfaction and behavioral intentions at tne destination level
    Zabkar, V. Tourism Management 31 (1) : 537 ~ 546 [2010]
  • Modeling Vacation Destination Decisions: A Behavioral Approach
    Sirakaya, E. Journal of Travel and Tourism Marketing 5 (4) : 57 ~ 75 [1996]
  • Measuring destination attractiveness: A Contextual Approach
    Hu, Y. Jounal of Travel Research : 25 ~ 34 [1993]
  • Marketing the competitive destination in the future
    Buhalis, D. Tourism Management 21 (1) : 97 ~ 116 [2000]
  • Leisure and Society: A comparative Approach
    Gammel, G. Wm.C. Brown Publishers [1991]
  • Island Destinations: A natural laboratory for tourism
    Hall, M. Asian Pacific Journal of Tourism Research 15 (3) : 245 ~ 249 [2010]
  • In Tourism: Principles and practice
    Cooper, C. Longman Scientific & Technical [1993]
  • Importance and expectations of destination attributes for Japanese tourists to Hawaii and the gold coast compared
    Turner, L Asia Pacific Journal of Tourism Research 4 (2) : 1 ~ 18 [1999]
  • Handbook of Consumer Behavior
    Meyer, R. J. Prentice-hall, Inc : 85 ~ 123 [1991]
  • Econometrics analysis
    Greene, W Macmillan Publishing Company [1993]
  • Econometrics Models for Probabilistic Choice among Products
    Mcfadden. D. Journal of Business 53 (3) : 13 ~ 29 [1980]
  • Comparison of mai lthe telephone-mail contingent valuation surveys
    Loomis, J. Journal of Environmental Management 41 (4) : 309 ~ 324 [1994]
  • Classification of the destination attributes in the content of competitiveness(by revised importance-performance analysis)
    Caber, M. Journal of Vacation Marketing 18 (1) : 43 ~ 56 [2012]
  • A phenomenology of tourist experiences
    Cohen, E. Sociology 13 : 179 ~ 201 [1979]