수학의 1차적 개념이 초등학교 3학년 영재아의 수학적 개념구성과정에 미치는 영향에 대한 사례연구

김화수 2014년
' 수학의 1차적 개념이 초등학교 3학년 영재아의 수학적 개념구성과정에 미치는 영향에 대한 사례연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • 1차적 개념
  • 2차적개념
  • primary concepts
  • schema
  • secondaryconcepts
  • transformed schema
  • 변형된 스키마
  • 스키마
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,634 0

0.0%

' 수학의 1차적 개념이 초등학교 3학년 영재아의 수학적 개념구성과정에 미치는 영향에 대한 사례연구' 의 참고문헌

  • 학습자 중심 교수법에 대한 초등 교사의 이해와 실행형태 : 수학적 의사소통을 중심으로
    방정숙 학습자중심교과교육연구 6 (1) : 297 ~ 321 [2006]
  • 파스칼 세계대백과사전
    고정일 동서문화사 [2003]
  • 초등학교 교사들의 수업 관행과 학생들의 학습 환경 인식과의 관계
    오영열 학교수학 4 (2) : 6 ~ 246 [2002]
  • 초등학교 5,6학년 교사들의 수학적 의사소통 수업에 대한 인식과 교수실제
    이해영 한국교원대학교 [2005]
  • 정보처리 양식에 따른 수학적 의사소통 능력과 문장제 해결능력과의 관계
    이종희 학교수학 4 (2) : 1 ~ 160 [2002]
  • 수학학습에서의 관계적이해를 위한 스키마구성에 관한 연구
    羅炳昭 檀國大學校 大學院 [1999]
  • 수학학습심리학
    Skemp, R. R. 민음사 [1998]
  • 수학적 의사소통의 지도에 관한 실태 조사
    이종희 학교수학 4 (1) : 5 ~ 78 [2002]
  • 박사
  • 동아 新크라운 국어사전
    동아출판사 동아출판사 [1985]
  • When the problem is not the question and the solution is not the answer : Mathematical knowing and teaching
    Lampert, M. American educational Research Journal 27 (1) : 29 ~ 63 [1990]
  • Using children`s mathematical knowledge in education
    Fennema, E. American Educational Research Journal 30 (3) : 555 ~ 583 [1993]
  • The Psychology of Student's Reasoning in School Mathematics: Grade2Research Report
    Reid, D. A. [2000]
  • Teaching and learning mathematics in the 1990s. 1990 yearbook
    Curio, F. R. National Council of Teachers of Mathematics, Inc : 69 ~ 75 [1990]
  • Resource Guide to Mathematics Curriculum Materials for High-ability Learners in Grades K-8
    Johnson, D. T. Centre for Gifted Education, College of William and Mary [1997]
  • Professional standards for school mathematics
    NCTM National Council of Teachers of Mathematics, Inc [1991]
  • Principles and Standards for School Mathematics
    NCTM National Council of Teachers of Mathematics, Inc [2000]
  • Mathematics teachers in transition
    Stein, M. K. Lawrence Erlbaum Associates : 155 ~ 192 [1997]
  • Knowing and teaching elementary mathematics: Teachers’ understanding of fundamental mathematics in China and the United States
    Ma, L. Lawrence Erlbaum [1999]
  • Inconsistency between a begging elementary teacher` mathematics beliefs and teaching practice
    Raymond, A. M. Journal for Research in Mathematics Education 28 (5) : 550 ~ 576 [1997]
  • Handbook of research on eacher education
    Brown, S. I. Macmillan : 639 ~ 656 [1990]
  • Everyday counts: A report to the nation on the future of mathematics education
    National Research Council National Academy Press [1989]
  • Developing mathematical reasoning in grades K-12
    Russell, S. J. National Council of Teachers of Mathematics : 22 ~ 36 [1999]
  • Developing Mathematically Promising Students
    Sheffield, L. J. National Council of Teachers of Mathematics [1999]
  • Comprehensive Curriculum for Gifted Learners
    Johnson, D. T. Allyn and Bacon : 231 ~ 261 [1993]
  • Approaches to teaching mathematics: Mapping the domains of Knowledge, Skills, and dispositions
    Kuhs, T. M. Center on Teacher Education, Michigan State University [1986]
  • A Formative Development of an Elementary School Unit on Proof
    King, I. K. Journal for Research in Mathematics Education 4 (1) : 57 ~ 63 [1973]