예비교사의 교직인성 자기점검도구 개발 연구

논문상세정보
    • 저자 김경령 서은희
    • 제어번호 99954939
    • 학술지명 한국교원교육연구
    • 권호사항 Vol. 31 No. 1 [ 2014 ]
    • 발행처 한국교원교육학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 117-139 ( 23쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2014
    • KDC 370
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처 학술교육원
    유사주제 논문( 14,718)
' 예비교사의 교직인성 자기점검도구 개발 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,345 4

0.0%

' 예비교사의 교직인성 자기점검도구 개발 연구' 의 참고문헌

  • 학생들의 선호-교사상(選好-敎師像)에 대한 내용분석적 연구
    안길훈 교육행정학연구 25 (4) : 117 ~ 140 [2007]
  • 중등교원 전문성 개발을 위한 교원자격기준의 체계화 연구
    박선형 한국교원교육연구 22 (2) : 307 ~ 334 [2005]
  • 중등교사가 인식하는 유능한 교사의 자질
    장한기 수산해양교육학회 13 (1) : 37 ~ 62 [2001]
  • 정의교육과 인성교육 구현을 위한 기초연구Ⅱ: 교사와 학부모가 지각하는 인성교육의 현황 및 문제점
    조연순 교육과학연구 29 (1) : 329 ~ 347 [1999]
  • 정의교육과 인성교육 구현을 위한 기초연구 1: 철학적 심리학적 접근에 기초한 인성교육의 구성요소 탐색
    조연순 교육과학연구 28 (1) : 131 ~ 152 [1998]
  • 자기효능감과 측정
    김아영 산업 및 조직심리학회 동계학술발표대회 논문집 : 51 ~ 64 [1996]
  • 인성교육을 위한 인성덕목의 요인분석
    류청산 교육논총 26 (1) : 139 ~ 166 [2006]
  • 인성교육을 위한 도덕과 교육내용의 구조화 방안
    이근철 인천교육대학교 논문집 29 (2) : 17 ~ 33 [1996]
  • 인성교육 비전 수립 및 실천 방안 연구
    천세영 [2012]
  • 인성교육
    한국교육학회 문음사 [1998]
  • 인성 평가 척도 개발을 위한 기초 연구
    조난심 [2004]
  • 예비교사 교직 인성 평가도구 개발 및 타당화
    서경혜 교육과학연구 44 (1) : 147 ~ 176 [2013]
  • 사도헌장 및 사도강령
  • 교직적성․인성 검사도구의 적용연구
    홍기칠 대구교육대학교 초등교육연구논총 22 (1) : 113 ~ 135 [2006]
  • 교육행정의 이론과 실제
    김종철 교육과학사 [1982]
  • 교육학개론
    이형행 양서원 [2011]
  • 교육심리학
    신명희 학지사 [2010]
  • 교원의 자질 : 현대사회와 교원
    김종서 농원문화사 [1982]
  • 교사 자질 선정 및 평가 준거에 관한 기초 연구
    조영남 한국교원교육연구 17 (3) : 171 ~ 189 [2000]
  • 교과교육을 통한 인성교육 구현 방안
    양정실 [2013]
  • Workforce education the basics
    Gray, K. Allyn & Bacon : 3 ~ 40 [1998]
  • Who is ideal teacher? Am I? Similarity and difference in perception of students of education regarding the qualities of a good teacher and of their own qualities as teachers
    Arnon, S. Teachers and Teaching : theory and practice 13 (5) : 441 ~ 464 [2007]
  • Understanding and preventing teacher burnout:A sourcebook of international research and practice
    Rudow, B. Cambridge University Press : 38 ~ 58 [1999]
  • The traits of highly effective teachers: How to hire, coach, and mentor successful teachers
    McEwan, E. K. Corwin press [2002]
  • The effects of teachers' attitudes on students'personality and performance
    Ulug, M. Social and Behavioral Sceinces 30 : 738 ~ 742 [2011]
  • The burnout companion to study and practice: A critical analysis
    Schaufeli, W. Talyor & Francis [1998]
  • 박사
  • Teaching culture as national and transnational : A response to teachers' work
    Levitt, K. M. Educational Research 31 (3) : 19 ~ 21 [2002]
  • Teacher variables of warmth, demand and utilization of intrinsic motivation related to pupil's science interests
    Reed, H. B. Journal of Experiment Education 28 : 205 ~ 229 [1961]
  • Teacher dispositions : Building a teacher education framework of moral standards
    Sockett, H. American Association of Colleges for Teacher Education [2006]
  • Students’ and teachers’ cognitions about good teachers
    Beishuizen, J. J. British Journal of Educational Psychology 71 : 185 ~ 201 [2001]
  • Social support from teachers and peers as predictors of academic and social motivation
    Wenzel, K. R. Contemporary Educational Psychology 25 : 193 ~ 202 [2010]
  • School related social support and student's perceived life satisfaction
    Danielsen, A. G. Journal of Educational Research 102 (4) : 303 ~ 320 [2009]
  • Qualities of effective teachers
    Stronge, J. H. Association for Supervision &Curriculum Development [2007]
  • Pre-service teachers'perceptions in beginning education classes
    Fajet, W. Teaching and Teacher Education 21 (6) : 717 ~ 727 [2005]
  • Personality of the teacher
    Symonds, P. M. The journal of educational research 40 (9) : 652 ~ 661 [1947]
  • Perception of students teachers about teaching competencies
    Bhargava, A. American International Journal of Contemporary Research 1 (1) : 77 ~ 81 [2011]
  • Peace education and character education-Transcending the duality of the moral education wars
    Doktor, P. University of Hawaii [2005]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 4 (2) : 51 ~ 66 [1995]
  • Integrated character education
    Burret, K. Phi Delta Kappan Education Foundation [1993]
  • Highly Qualified for Successful Teaching:Characteristics Every Teacher Should Possess
    Thompson, S. The University of Memphis [2004]
  • Discovering Iranian EFL teacher’s personality traits through their conceptions of effective teaching
    Khodabakhshzadeh, H. Canadian Social Science 7 (4) : 21 ~ 33 [2011]
  • Cut off criteria for fit indexes in covariance structure analysis : Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. Z. Structural Equation Modeling 6 : 1 ~ 55 [1999]
  • Competence at work Models for superior performance
    Spencer, L. M. John Wiley [1993]
  • Communities and consequences : A inquiry into ideology and practice in teacher's professional work
    Westheimet, J. Educational Administration Quarterly 35 (1) : 71 ~ 105 [1999]
  • Character strength and virtues : A handbook and classification
    Peterson, C. Oxford University Press [2009]
  • Character in teaching
    Carr, D. British Journal of Educational Studies 55 (4) : 369 ~ 389 [2007]
  • Character education informational handbook and guide
    Abourjilie, C. Character education [2002]
  • Character education in America
    Greenawalt, C. E. Commonwealth Foundation for Public Policy Alternatives [1996]
  • Character and academics : What good schools do
    Benninga, J. Phi Delta Kappan 57 (6) : 448 ~ 452 [2006]
  • An analysis of the personality traits of the effective teacher
    Witty, P. The journal of educational research 40 (9) : 662 ~ 671 [1947]
  • A Motivational Model of Work Turnover
    Richer, S. F. Journal of Applied Social Psychology 32 (10) : 2089 ~ 2113 [2002]
  • 21세기 인성교육의 방향설정을 위한 이론적 기초 연구
    강선보 교육문제연구 30 (30) : 1 ~ 38 [2008]
  • 21세기 교사의 법적 사회적 지위
    표시열 한국교사교육 17 (1) : 119 ~ 145 [2000]