일반논문 : 조직 “우리성” 측정도구 개발 및 타당화 연구: 공기업 구성원을 대상으로

양하이데 2014년
논문상세정보
' 일반논문 : 조직 “우리성” 측정도구 개발 및 타당화 연구: 공기업 구성원을 대상으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 우리성
  • 조직구성원
  • 척도 개발
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
747 0

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' 일반논문 : 조직 “우리성” 측정도구 개발 및 타당화 연구: 공기업 구성원을 대상으로' 의 참고문헌

  • 행정조사방법론
    남궁근 법문사 [2009]
  • 한국지방공기업 조직문화 연구 : 이론적 틀
    이규환 중앙행정논집 16 (2) : 1 ~ 28 [2002]
  • 한국적 토착심리가 조직구성원의 혁신행동에 미치는 영향 : 체면, 우리성지향 행동을 중심으로
    이용규 한국행정연구 15 (1) : 33 ~ 70 [2006]
  • 한국인의 심정심리학
    최상진 사회과학연구 7 : 213 ~ 237 [1994]
  • 한국인의 문화심리특성이 지식경영활동에 미치는 영향 : 체면민감도와 우리성 지각을 중심으로
    조용현 산업경제연구 20 (4) : 1689 ~ 1715 [2007]
  • 한국인의 문화 심리적 특성이 문제대응방식, 스트레스, 생활만족도에 미치는 영향: 정(情), 우리성을 중심으로
    최인재 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 14 (1) : 55 ~ 71 [2002]
  • 한국인의 나의식-우리의식과 개별성-관계성, 심리사회적 성숙도 및 대인관계문제와의 관계
    조윤경 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 15 (1) : 91 ~ 109 [2003]
  • 한국인의 self의 특성 : 서구의 self 개념과 대비를 중심으로
    최상진 한국심리학회지 : 사회및 성격 13 (2) : 275 ~ 292 [1999]
  • 한국인 심리학
    최상진 중앙대학교 출판부 [2000]
  • 한국 스포츠 팀의 우리성(Ⅰ), 팀 내 인간관계의 구조
    박성제 한국스포츠심리학회지 12 (1) : 65 ~ 78 [2001]
  • 직장인의 여가활동 참가가 우리성 및 직무 스트레스에 미치는 영향
    이문숙 한국여가레크리에이션학회지 34 (1) : 227 ~ 236 [2010]
  • 직무만족에 미치는 스트레스의 영향에 대한 ‘우리성’의 중재효과
    김현수 논문집 6 (1) : 293 ~ 313 [1991]
  • 조직에서 구성원이 경험하는 ‘우리성’에 대한 질적 연구: 근거이론(Grounded Theory)의 적용
    양하이데 한국행정학보 46 (4) : 325 ~ 355 [2012]
  • 정의 심리적 구조
    최상진 한국심리학회 연차학술대회 : 1 ~ 9 [1990]
  • 정·우리성·체면이 문제대응방식, 스트레스, 생활만족도에 미치는 영향 : 문화심리학적 분석
    최인재 중앙대학교 대학원 [2000]
  • 정(미운정 고운정)의 심리적 구조, 행위 및 기능간의 구조적 관계 분석
    최상진 한국심리학회지 : 사회 및 성격 14 (1) : 203 ~ 222 [2000]
  • 자동차 인상형성에 있어 사회범주 정보(우리-남)와 성격특성 정보(따뜻한-차가운)의 영향
    박정열 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 12 (4) : 55 ~ 75 [2006]
  • 우리성에 대한 社會心理學的 槪念化
    朴壽賢 중앙대학교 대학원 [1990]
  • 속담을 통해 본 한국인의 심성에 대한 사회적 표상
    최상진 사회과학연구 4 (1) : 133 ~ 176 [1990]
  • 사회적 범주과정의 심리적 세분화: 내집단 속의 우리와 우리편
    박정열 한국심리학회지:일반 21 (1) : 25 ~ 44 [2002]
  • 불안전행동에 미치는 직무스트레스의 영향에 대한"우리성"의 완충효과
    김현수 한국심리학회지 5 (1) : 13 ~ 33 [1992]
  • 문화와 인지: 타인이해의 연구를 증심으로
    조긍호 한국심리학회지 : 121 ~ 177 [1995]
  • 문화심리적 요인에 의한 유아의 스트레스 및 대처행동 연구: 유아의 정(Cheong)과 우리성(Weness)을 중심으로
    조용태 미래유아교육학회지 11 (2) : 1 ~ 24 [2004]
  • 당사자 심리학과 제3자 심리학 : 인간관계 조망의 두 가지 틀
    최상진 한국심리학회 추계심포지엄 [1997]
  • 구조방정식모델 : 개념과 이해
    우종필 서울 한나래 [2012]
  • 광고에 내포된 한국문화의 지배적 담론
    황지영 사회과학연구 19 : 239 ~ 262 [2003]
  • ‘우리성’에 대한 사회심리학적 한 분석
    최상진 한국심리학회 연차학술대회 발표논문집 : 69 ~ 78 [1990]
  • Value co-creation in the delivery of outcome-based contracts for business-to-business service
  • The use of LISREL in validating marketing constructs
    Sttenkamp, J. K. M. International Journal of Research in Marketing 8 (4) : 283 ~ 299 [1991]
  • The third-person psychology and the first-person psychology: Two perspectives on human relations
    Choi, S. C. Korean Social Science Journal 25 : 239 ~ 264 [1998]
  • The ShimCheong(心情) therapy for Koreans: A formulation of an indigenous cultural approach
    Choi, S. C. Paper presented at the 2nd World Congress of the World Council for Psychotherapy [1999]
  • Summated rating scale construction: An introduction
    Spector, P Sage [1992]
  • Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications and programming
    Byrne, B Erlbaum [2001]
  • Structural equation modeling in practice : A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. Psychological Bulletin 103 : 411 ~ 423 [1988]
  • Standards for educational and psychological test and manuals
    American Psychological Association American Psychological Association [1985]
  • Social loafing and collectivism: A comparison of the United States and the people's Republic of China
    Earley, P Administrative Science Quarterly in Business 34 : 565 ~ 581 [1989]
  • Scale development: Theory and applications
    DeVellis, R Sage Publications [2003]
  • Scale construction : Developing reliable and valid measurement instruments
    Hinkin, R Journal of Hospitality and Tourism Research 21 (1) : 100 ~ 120 [1997]
  • SPSS를 이용한 데이터분석
    이훈영 청람 [2006]
  • Riding the waves of culture: Understanding cultural diversity in business
    Trompenaars, F. Nicholas Brearley [1997]
  • Public versus Private : Not that Different, Not that Consequential
    Baldwin, J. Public Personnel Management 16 (2) : 181 ~ 193 [1987]
  • Psychometric theory
    Nunnally, J McGraw-Hill [1978]
  • Psychology of the Korean people: Collectivism and individualism
    Choi, S. C. Dong-A Publisching &Printing Co. Ltd [1994]
  • Organizations: Rational, natural, and open systems
    Scott, W Prentice Hall [1992]
  • Organizational citizenship behavior: The good soldier syndrome
    Organ, D Lexington Books [1988]
  • Measuring individualism and collectivism : The importance of considering differential components, reference groups, and measurement invariance
    Chen, F. Journal of Research in Personality 42 : 259 ~ 294 [2008]
  • Measuring college students choice of credit cards: Scale development and validation
    Blankson, C Journal of Marketing Management 24 (3-4) : 317 ~ 344 [2008]
  • Individualism-collectivism: Critique and proposed refinements
    Schwartz, S. Journal of Cross-Cultural Psychology 21 : 139 ~ 157 [1990]
  • Individualism and collectivism
    Triandis, H Westview Press [1995]
  • Horizontal and vertical dimension of individualism and collectivism: A theoretical and measurement refinement
    Singelis, T. Cross-Cultural Research 29 : 240 ~ 275 [1995]
  • Handbook of Comparative and Development Public Administration
    Baldwin, J. Marcel Dekker : 119 ~ 130 [2001]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values
    Hofstede, G. Sage Publications [1980]
  • Converging measurement of horizontal and vertical individualism and collectivism
    Triandis, H Journal of Personality and Social Psychology 74 : 118 ~ 128 [1998]
  • An approach for confirmatory measurement and structural equation modeling of organizational properties
    Anderson, J. Management Science 33 : 525 ~ 541 [1987]
  • Amos 19 구조방정식 모델링 원리와 실제
    배병렬 청람 [2011]
  • A review of operations management studies using scale development techniques
    Hensley, R Journal of Operations Management 17 : 343 ~ 358 [1999]
  • A paeadigm for developing better measures of marketing construts
    Chuchill, G Journal of Marketing Research 16 (1) : 64 ~ 73 [1979]
  • A brief tutorial on the development of measures for use in survey questionnaires
    Hinkin, R Organizational Research Methods 1 (1) : 104 ~ 121 [1998]