연구논문 : 슬로우 패션의 소비욕망

논문상세정보
' 연구논문 : 슬로우 패션의 소비욕망' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • consumptiondesire
  • easternphilosophies
  • slow fashion
  • 동양철학
  • 소비욕망
  • 슬로우 패션
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 슬로우 패션의 소비욕망' 의 참고문헌

  • 한비자
    Han Fei. Bookpot [2010]
  • 지속가능성의 관점에 기초한 업사이클 패션 디자인의 특성
    권정숙 한국의류산업학회지 14 (1) : 13 ~ 23 [2012]
  • 중국 사상의 뿌리
    Jang, H. G. Sallimbooks [2004]
  • 이기주의를 위한 변명
    Kim, S. C. Woonginjisikhouse [2006]
  • 윤리적 소비에 대한 개념 논의와 실천영역 연구
    홍연금 소비자정책교육연구 6 (4) : 91 ~ 110 [2010]
  • 유가 욕망론의 기본적 특성에 관한 고찰-현실의 본연성과 욕망의 도덕적 승화-
    정도원 종교교육학연구 31 : 19 ~ 43 [2009]
  • 열 일곱가지 소비자 이슈
    Lee, K. C. Kyomunsa [2008]
  • 어우야담
    Yoo, M. I. Dolbegae [2006]
  • 소비자의 윤리적 상품에 대한 태도 및 구매의도의 관련요인 분석
    허은정 소비자학연구 22 (2) : 89 ~ 111 [2011]
  • 소비욕망의 개념에 관한 연구
    이준영 소비자학연구 21 (2) : 367 ~ 393 [2010]
  • 선진 유가의 복식관 연구
    Gil, G. T. Sungkyunkwan University [2008]
  • 사회적 책임성을 중심으로 한 소비자 윤리 구축방안
    권정호 윤리연구 1 (64) : 81 ~ 102 [2007]
  • 미학으로 동양 인문학을 꿰뚫다
    Zui, L. Alma [2013]
  • 대학생 소비자의 윤리적 소비행동에 따른 유형분류 및 특성분석
    홍은실 한국생활과학회지 20 (4) : 801 ~ 817 [2011]
  • 관중과 공자
    Kang, S. J. Sakyejul [2011]
  • 遂欲達情, 공감의 윤리와 욕망의 소통-戴震 욕망론의 윤리적 근거 탐구-
    홍성민 철학연구 41 (41) : 35 ~ 70 [2010]
  • Zhuangzi
    Zhuangzi. Seochack [2011]
  • What is slow fashion?
    Slow Fashioned SLOW FASHIONED
  • Wang Ken's effort and the science of great achievement
    Lee, K. L. Journal of Korean Yang-Ming 5 : 169 ~ 200 [2001]
  • Unpacking the ethical product
    Crane, A. Journal of Business Ethics 30 (4) : 361 ~ 373 [2001]
  • This Lady Goes Gaga for “Slow Fashion”
  • The two senses of desire
    Davis, W. A. Philosophical Studies 45 (2) : 181 ~ 195 [1984]
  • The trend to slow fashion
    Holt, T. Christian Science Monitor 101 (52) : 17 ~ [2009]
  • The seminar of Jacques Lacan Book VII (the ethics of psychoanalysis 1959-1960)
    Lacan, J W. W. Norton & Company [1997]
  • The role of regulatory focus in the experience and self-control of desire for temptations
    Bagozzi, R. P. Journal of Consumer Psychology 16 (2) : 163 ~ 175 [2006]
  • The end of history and the last man
    Fukuyama, F. Freepress [1992]
  • The consumer society
    Baudrillard, J. Moonye [1991]
  • The book of Lord Shang
    Shang Yang. Arthur Probsthain [2011]
  • The art of case study research
    Stake, R. E. Sage Publications [2000]
  • The analects of Confucius
    Confucius Seochack [2011]
  • The Selfish Gene
    Dawkins, R. Oxford University press [1976]
  • Tao Te Ching
    Laozi. Hyeonaa [1995]
  • Systems of education and systems of thought. Knowledge and Control: New Directions for the Sociology of Education : 189 ~ 207
  • Sustainable fashion and textiles
    Fletcher, K Earthscan [2008]
  • Slow+Fashion - an oxymoron - or a promise for future…? Fashion Theory: The Journal of Dress
    Clark, H. Body & Culture 12 (4) : 427 ~ 446 [2008]
  • Slow fashion: Tailoring a strategic approach towards sustainability
    Cataldi, C. Blekinge Institute of Technology [2010]
  • Slow fashion: An invitation for systems change
    Fletcher, K Fashion Practice 2 (2) : 259 ~ 266 [2010]
  • Slow fashion movement: Understanding consumer perceptions-An exploratory study
    Pookulangara, S. Journal of Retailing and Consumer Services 20 (2) : 200 ~ 206 [2013]
  • Slow fashion - An answer for a sustainable fashion industry?
    Johansson, E. University of Boras [2010]
  • Slow clothing
    Astyk, S. Groovy green
  • Slow Fashion Award
    Slow Fashion
  • Slow Fashion 101
    Abitslow
  • Slow Fashion
  • Retail sustainability report: Successes, challenges, and a vision for the future
  • Records of the grand historian
    Sima, Q. Minua [2011]
  • Questioning the domain of the business ethics curriculum
    Crane, A. Journal of Business Ethics 54 (4) : 357 ~ 369 [2004]
  • Qualitative research for education
    Bogdan, R. C. Pearson Education Inc [1998]
  • 박사
  • Mencius
    Mencius Seochack [2011]
  • Korea Fashion Association, 2012 Fashion Top 10 News
  • Hsün-tz
    Hsün-tz. Eulyoomunwhasa [2008]
  • Heart and mind in conflict: The interplay of affect and cognition in consumer decision making
    Shiv, B. Journal of Consumer Research 26 (3) : 278 ~ 292 [1999]
  • Gifting-giving behavior: Research in marketing
    Belk, R. W. JAI press [1979]
  • Ethical fashion: myth or future trend?
    Joergens, C. Journal of Fashion Marketing and Management 10 (3) : 360 ~ 371 [2006]
  • Ethical consumer behavior in Korea: Current status and future prospects
    Koh, A. R. Fashion Information and Technology 6 : 54 ~ 62 [2009]
  • EBS 다큐멘터리 동과 서: 서로 다른 생각의 기원
    Kim, M. J. Jisikchannel [2012]
  • Design for the triple top line: New tools for sustainable commerce
    McDonough, W. Corporate Environmental Strategy 9 (3) : 251 ~ 258 [2002]
  • Design for the real world, human ecology and social change
    Papanek, V. Pantheon Books [1971]
  • Affective and non-affective desire
    Vadas, M. Philosophy and Phenomenological Research 24 (2) : 273 ~ 279 [1984]