기관 간 네트워킹과 클라이언트의 서비스 만족도 관계에 대한 다층모형 분석

논문상세정보
' 기관 간 네트워킹과 클라이언트의 서비스 만족도 관계에 대한 다층모형 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회복지
  • mental health
  • networking
  • organizationallink
  • service satisfaction
  • servicelink
  • totallink
  • 네트워킹
  • 서비스만족도
  • 서비스연계
  • 연계횟수
  • 정신보건
  • 조직연계
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,824 1

0.0%

' 기관 간 네트워킹과 클라이언트의 서비스 만족도 관계에 대한 다층모형 분석' 의 참고문헌

  • 휴먼서비스 조직간 네트워크의 특성과 영향 요인 : 소년소녀가정 서비스를 대상으로
    김교정 경성대학교 [2005]
  • 지역사회정신보건 재활서비스에 대한 소비자 만족도, 자기효능감 및 삶의 질 - 자기효능감의 매개효과를 중심으로 -
    강상경 사회복지연구 33 (33) : 185 ~ 213 [2007]
  • 박사
  • 지역기반 정신보건서비스 조직의 네트워킹 결정요인 연구
    민소영 정신보건과 사회사업 34 (34) : 5 ~ 29 [2010]
  • 정신장애인의 지역사회 재활기관 환경에 대한 인식과 대처행동: 자기 효능감의 역할을 중심으로
    강상경 정신보건과 사회사업 27 (27) : 152 ~ 175 [2007]
  • 정신장애인의 재활서비스네트워크 모형 개발
    박은주 부산대학교 [2006]
  • 정신요양시설의 장기 발전 전략 방안 연구
    최일섭 [2007]
  • 정신건강문제가 있는 클라이언트를 위한 사회복지기관의 서비스 제공과정 연구: 사회복지사의 현장체험을 바탕으로
    서진환 정신보건과 사회사업 37 (37) : 279 ~ 320 [2011]
  • 재활 강화교육이 편마비 환자의 자가간호 수행에 미치는 효과에 관한 실험적 연구
    강현숙 연세대학교 [1985]
  • 장기요양대상노인의 비공식적·공식적 자원연계 유형에 따른 서비스 만족도 연구
    김금열 한국노년학 30 (4) : 1027 ~ 1044 [2010]
  • 생태체계관점에서 본 정신장애인 삶의 질 영향요인 연구
    이선영 서울여자대학교 [2004]
  • 사회복지프로그램 개발과 평가
    황성철 [2009]
  • 사례관리 수행요소와 지역거주 정신장애인의 소비자 만족도 및 삶의 질 사이의 경로 탐색
    민소영 한국사회복지학 61 (3) : 103 ~ 127 [2009]
  • 미혼모자시설의 서비스 네트워크 실태에 관한 연구
    김지혜 한국사회복지행정학 14 (4) : 263 ~ 296 [2012]
  • 미국의 지역사회에 기반을 둔 정신재활서비스의 소비자만족도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    권태연 정신보건과 사회사업 24 (24) : 5 ~ 35 [2006]
  • 도시지역 정신병원에 근무하는 사회복지사들의 서비스연계에 영향을 미치는 개인변인 연구
    박미은 정신보건과 사회사업 6 (15) : 106 ~ 137 [2003]
  • 대전지역 물질남용 관련기관들의 네트워크 특성에 관한 연구 (청소년약물예방과 치료.재활을 위한 지역사회협력체계망을 중심으로)
    유채영 정신보건과 사회사업 (23) : 147 ~ 175 [2006]
  • 노인보건복지서비스 제공기관의 네트워크 구조-공공복지행정기관, 민간노인복지기관, 공공보건기관 집단을 중심으로-
    박경숙 사회복지정책 35 (35) : 245 ~ 269 [2008]
  • 낮병원 정신장애인 사회통합에 관한 연구 : 환경특성 중심으로
    김소임 이화여자대학교 [1999]
  • 국가정신보건 5개년 계획(2011-2015) 수립
    김윤 [2010]
  • Using SAS PROC MIXED to fit multilevel models, hierarchical models, and individual growth models
    Singer, J. D. Journal of Educational and Behavioral Statistics 24 (4) : 323 ~ 355 [1998]
  • The multidimensional scale of perceived social support
    Zimet, G. D. Journal of Personality Assessment 52 (1) : 30 ~ 41 [1988]
  • The client satisfaction questionnaire: Psychiatric properties and correlation with service utilization and psychotherapy outcome
    Attkisson, C.C Evaluation and Program Planning 5 : 233 ~ 257 [1982]
  • Steps toward a multifactorial satisfaction scale for primary care and mental health services
    Greenfield, T. K Evaluation and Program Planning 12 : 271 ~ 289 [1989]
  • Social psychological determinants of patient satisfaction: A test of five hypothesis
    Linder-Pelz, S Social Science and Medicine 15 (5) : 583 ~ 389 [1982]
  • Social network analysis of child and adult interorganizational connections
    Davis, M. Psychiatric Rehabilitation Journal 35 (3) : 265 ~ 272 [2012]
  • Service system performance and integration: A baseline profile of the ACCESS demonstration sites
    Morrissey. J.P Psychiatric Services 48 (3) : 374 ~ 380 [1997]
  • Patient satisfaction in primary health care: A literature review and analysis
    Pascoe, G. C. Evaluation and Program Planning 6 : 185 ~ 210 [1983]
  • Networks within networks: Service link overlap, organizational cliques, and network effectiveness
    Provan, K. G Academy of Managemental Journal 41 (4) : 453 ~ 463 [1998]
  • Models of local mental health delivery system
    Grusky, O. American Behavioral Scientist 28 (5) : 685 ~ 703 [1985]
  • Local mental health authorties and service system change: Evidence from the Robert Wood Johnson Program on chronic mental illness
    Morrissey. J. P, Calloway, M. The Milbank Quarterly 72 (1) : 49 ~ 80 [1994]
  • Integration of service systems for homeless persons with serious mental illness through the ACCESS program
    Morrissey. J.P Psychiatric Services 53 (8) : 949 ~ 957 [2002]
  • Institutional-level norms and organizational involvement in a service-implementation network
    Provan, K. G Journal of Public Administration Research Theory 1 (4) : 391 ~ 417 [1991]
  • Implementation structures: A new unit of administrative analysis
    Hjern, B Organization Studies 2 (3) : 211 ~ 227 [1981]
  • Human Services Integration : Past and Present Challenges in Public Administration
    Agranoff, R. Public Administration Review 51 (6) : 533 ~ 542 [1991]
  • Happy-QoL 척도의 교차 타당화: 확인적 요인분석을 이용하여
    국승희 한국심리학회지 임상 22 (3) : 699 ~ 708 [2003]
  • Evaluating Treatment Environments
    Moos, R. H. A Wiley-Interscience Publication [1974]
  • Determinants of subjective quality of life in patients attending community-based mental health services:The South-Verona Outcome Project 5
    Ruggeri, M. ACTA Psychiatrica Scandinavica 105 : 131 ~ 140 [2002]
  • Correlates of adolescents’ satisfaction with mental health service
    Garland, A. F. Mental Health Services Research 2 (2) : 127 ~ 139 [2000]
  • Client outcomes II: Longitudinal client data from the colorado treatment outcome study
    Shern, D.L. The Milbank Quarterly 72 (1) : 123 ~ 148 [1994]
  • Assessing client satisfaction among hispanics
    Roberts, R. E Evaluation and Program Planning 6 : 401 ~ 413 [1983]
  • A preliminary theory of interorganizational network effectiveness: A comparative study of four community mental health system
    Provan, K. G Administrative Science Quarterly 40 (1) : 1 ~ 33 [1995]
  • 2012 정신보건사업 안내
    보건복지부 보건복지부 [2012]