여행상품 구매조건의 선호가치에 따른 최적 여행상품 가격설계 연구

논문상세정보
' 여행상품 구매조건의 선호가치에 따른 최적 여행상품 가격설계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • conjoint analysis
  • preferencevalue
  • pricingdecision
  • purchasingrestriction
  • tour-products
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,360 1

0.0%

' 여행상품 구매조건의 선호가치에 따른 최적 여행상품 가격설계 연구' 의 참고문헌

  • 해외여행 관광객의 소비성향이 여행 상품속성 선택에 미치는 영향
    이채은 관광연구 24 (2) : 199 ~ 218 [2009]
  • 항공사 이산형 동적가격 결정 및 좌석통제 문제
    윤문길 경영과학 29 (2) : 91 ~ 103 [2012]
  • 항공사 마일리지 적립의도에 따른 FFPs 보상서비스 선호가치 분석
    박광식 경영과학 27 (3) : 149 ~ 160 [2010]
  • 한국지역의 여행사 수익경영모델 연구:항공사 발권수수료 축소⋅폐지 중심으로
    이휘영 관광레저연구 21 (4) : 337 ~ 351 [2009]
  • 여행상품 가격수용범위에 관한 연구
    최영성 관광학연구 23 (1) : 7 ~ 22 [1999]
  • 여행사 경영론
    윤대순 지문사 [2002]
  • 기획여행상품의 원가구성요소 분석 및 표준원가산출에 관한 연구
    오현준 한국항공경영학회지 5 (1) : 221 ~ 248 [2007]
  • 관광기업 이윤극대화를 위한 최적 가격 모형 개발 및 적용
    윤문길 [2013]
  • 관광경제학원론
    양길승 백산출판사 [2008]
  • Using Competition and Market Information to Optimize a Tour Operator’s Pricing Decisions
    Wiite, A Erasmus University [2012]
  • Tourism competitiveness:price and quality
    Mangion M Tourism Economics 11 (1) : 45 ~ 68 [2005]
  • Thirty years of conjoint analysis:reflections and prospects
    Green, P.E Interfaces 31 (3) : 56 ~ 73 [2001]
  • The theory and practice of revenue management
    Talluri, K.T. Springer [2005]
  • Rule-based price fairness and its effect on willingness to purchase
    Maxwell, S. Journal of Economic Psychology 23 : 191 ~ 212 [2002]
  • Resident tradeoffs:a choice modeling approach
    Lindberg, K Annals of Tourism Research 26 (3) : 554 ~ 569 [1009]
  • Marketing research and revenue optimization for the cruise industry : A concise review
    Sun, X. International Journal of Hospitality Management 30 (3) : 746 ~ 755 [2011]
  • Marketing in travel and tourism
    Middleton, V.T.C Butterworth-Heinemann [2001]
  • Dynamic pricing model for airline revenue management under competition
    Li., L Systems Engineering-Theory and Practice 27 (11) : 15 ~ 25 [2007]
  • Conjoint Analysis in Marketing : New Developments with Implications for Research and practice
    Green, P.E The Journal of Marketing 54 (4) : 3 ~ 19 [1990]
  • Advance-purchase discounts and price discrimination in competitive markets
    Dana, Jr. J.D Journal of Political Economy 106 (.2) : 395 ~ 423 [1998]