국어교육학 : 설명적 글쓰기와 설득적 글쓰기에서 대학생 필자의 자료 선택에 대한 연구

' 국어교육학 : 설명적 글쓰기와 설득적 글쓰기에서 대학생 필자의 자료 선택에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • college students
  • expository writing
  • persuasive writing
  • sources
  • transactionalwriting
  • writers
  • 교섭적글쓰기
  • 대학생
  • 설득적글쓰기
  • 설명적 글쓰기
  • 자료
  • 필자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,936 0

0.0%

' 국어교육학 : 설명적 글쓰기와 설득적 글쓰기에서 대학생 필자의 자료 선택에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 컴퓨터 글쓰기의 쓰기 교육과정 반영 방안에 관한 사례 연구
    옥현진 청람어문교육 20 (41) : 209 ~ 239 [2010]
  • 정보전달 텍스트 쓰기에서 필자의 정보 변환 양상
    이정우 국어교육 25 (136) : 257 ~ 295 [2011]
  • 정보 전달 텍스트의 본질 및 특성과 교수-학습
    김혜정 한국어교육학회 학술발표논문집 : 173 ~ 193 [2011]
  • 박사
  • 읽기와 쓰기 통합 지도의 방법과 유의점
    이재승 독서연구 - (11) : 275 ~ 300 [2004]
  • 대학의 전공 쓰기 과제 분석
    최건아 새국어교육 28 (90) : 149 ~ 170 [2012]
  • 대학생의 글쓰기 실태조사와 효율적인 지도방안 연구
    심보경 국어교육연구 3 (39) : 31 ~ 50 [2006]
  • 대학생 필자의 독자 고려 의도 및 전략과 텍스트적 실현 양상
    서수현 작문연구 26 (14) : 269 ~ 300 [2012]
  • 교사들의 텍스트 유형별 선호와 인식 연구 -‘정보 텍스트’에 대한 논의를 중심으로-
    이순영 국어교육학연구 49 (42) : 499 ~ 532 [2011]
  • Understanding the strategies of document literacy and their conditions of use
    Mosenthal, P. B. Journal of educational psychology 88 (2) : 314 ~ 332 [1996]
  • Understanding expository text:A theoretical and practical handbook for analyzing explanatory text, Hillsdale
    Britton, B. K. & Lawrence Erlbaum Associates [1985]
  • The role of reading and writing while composing from sources
    McGinley, W. Reading research quarterly 27 (3) : 226 ~ 248 [1992]
  • The composing process of college students writing from sources
    Kennedy, M. L. Written communication 2 (4) : 434 ~ 456 [1985]
  • Selecting and using information sources:source preferences and information pathways of Israeli library and information science students
    Bronstein, J. Information research 15 (4) : 2 ~ 15 [2010]
  • Maximizing student performance in summary writing:Managing cognitive load
    Kirkland, M. R. Tesol quarterly 25 (1) : 105 ~ 121 [1991]
  • Integrating Information An Analysis of the Processes Involved and the Products Generated in a Written Synthesis Task
    Solé, I. Written Communication 30 (1) : 63 ~ 90 [2013]
  • Genre in the classroom:Multiple perspectives
    Grabe, W. Erlbaum : 249 ~ 267 [2002]
  • Genre and thinking in academic writing tasks
    Beck, S. W. & Journal of literacy research 41 (2) : 228 ~ 272 [2009]
  • Content reading instruction:a communication approach
    Conley, M. W. McGraw-hill [1992]