항공사 서비스 마케팅믹스(7Ps) 요소와 소비자만족, 충성도간의 관계연구

논문상세정보
' 항공사 서비스 마케팅믹스(7Ps) 요소와 소비자만족, 충성도간의 관계연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • airlinesservice
  • customer loyalty
  • customer satisfaction
  • service marketing mix
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,286 2

0.0%

' 항공사 서비스 마케팅믹스(7Ps) 요소와 소비자만족, 충성도간의 관계연구' 의 참고문헌

  • 박사
  • 박사
  • 항공사의 지각된 가격 및 서비스품질과 고객만족, 신뢰, 이미지, 행동의도 영향관계 연구
    김성태 관광경영연구 17 (3) : 39 ~ 62 [2013]
  • 항공사의 내부마케팅 요인이 기내 서비스 성과에 미치는 영향에 관한 연구 -항공사 승무원의 기내서비스를 중심으로-
    고창헌 한국항공경영학회지 10 (4) : 3 ~ 25 [2012]
  • 항공사의 기내서비스 품질평가 요인이 고객만족에 미치는 영향
    고창헌 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2006]
  • 항공사의 기내 인적서비스품질이 고객인지가치 및 고객만족과 고객행동에 미치는 영향 연구
    한혜숙 서비스경영학회지 10 (1) : 1 ~ 21 [2009]
  • 항공사의 Self-Service Technology(SST)품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향 연구
    신찬호 관광경영연구 16 (2) : 97 ~ 117 [2012]
  • 박사
  • 항공사 이용고객의 지상서비스품질,만족,재이용의도의 관계 연구
    박동균 호텔ㆍ리조트연구 4 (1) : 229 ~ 242 [2005]
  • 항공사 유무형 서비스품질과 고객행동 간의 관계구조에 관한 연구
    서상철 동아대학교 동북아국제대학원 [2008]
  • 항공사 서비스품질과 고객만족 및 재이용 의사간의 관계에 관 한 연구
    송준혁 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2004]
  • 항공사 서비스요인이 승객 애호도에 미치는 영향 연구
    박승식 관광경영연구 27 : 47 ~ 71 [2006]
  • 항공권 마케팅믹스에 관한 실증연구
    박경호 관광경영연구 20 : 103 ~ 123 [2004]
  • 한국 일반항공사와 저가항공사의 서비스가치 결정요인에 관한 비교연구 : 서울-제주 구간 중심으로
    조영희 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2010]
  • 프로야구 관중에 대한 마케팅 믹스전략이 재구매의사 및 구전의도에 미치는 영향
    최경준 단국대학교 대학원 [2002]
  • 패스트푸드점의 물리적환경이 만족과 재방문에 미치는 영향
    김동준 관광경영연구 15 (4) : 1 ~ 21 [2011]
  • 테마파크 산업의 서비스마케팅믹스 전략에 관한 고찰
    임영수 관광경영연구 (17) : 169 ~ 190 [2003]
  • 박사
  • 박사
  • 외국전통음식 레스토랑 시장세분 및 선택속성 분석
    최승철 홍성현 농업경영.정책연구 33 (1) : 37 ~ 57 [2006]
  • 여가 스포츠 참여와 서비스마케팅 특성과의 관계
    유승원 한국 스포츠 리서치 15 (4) : 817 ~ 828 [2004]
  • 서비스마케팅 효율성 재고방안에 관한 연구
    박성수 관광정보연구 4 : 71 ~ 102 [1999]
  • 서비스마케팅
    이유재 현학사 [2013]
  • 비어레스토랑의 이용특성에 따른 선택속성의 차이분석
    지봉구 홍성일 관광연구 20 (2) : 147 ~ 164 [2005]
  • 대형항공사와 저가항공사의 서비스품질과 항공요금의 적절성이 고객만족도와 고객충성도에 미치는 영향
    박세라 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2013]
  • 골프장 서비스 마케팅믹스와 브랜드 자산의 인과관계
    조마리 경희대학교 체육대학원 [2010]
  • 고객만족이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구 : 관여집단별 국제선 항공이용객을 중심으로
    박종학 延世大學校 經營大學院 [1997]
  • 航空서비스 品質評價에 關한 硏究
    車顯秀 경기대학교 대학원 [1996]
  • What Influences the Relationship between Customer Satisfaction and Repurchase Intention? Investigating the Effects of Adjusted Expectations and Customer Loyalty
    Yi, Y. Psychology and Marketing 21 (5) : 351 ~ 373 [2004]
  • Tourists' Use of Restaurant Webpage: Is the Internet a Critical Marketing Tool?
    Stephen, W. L. Journal of Vacation Marketing 11 (2) : 155 ~ 172 [2005]
  • TheInter-storeMobilityofSupermarketShopper
    Bell Rhee Rhee, H. Journal of Retailing 78 (4) : 225 ~ 237 [2002]
  • The Marketing of Services
    Cowell, D William Heinemann Ltd [1984]
  • The Impact of Employee Performance Cues on Guest Loyalty, Perceived Value and Service Quality
    Julian, G. W The Service Industry Journal 19 (3) : 97 ~ 118 [1999]
  • The Customer Contact Service Employees
    Michael, D. H. Journal of Marketing 60 (4) : 52 ~ 70 [1996]
  • Store Loyalty: Its Impact on Retail Revenue-Empirical Study of Purchasing Behaviour in the UK
    Knox, S. D. Journal of Retailing 7 : 33 ~ 45 [2000]
  • Services Marketing
    Zeithaml, V. A. McGraw-Hill Co [2000]
  • Service-Oriented Thinking and its Implications for the Marketing Mix
    Beaven, M. H. Journal of Services Marketing 4 : 5 ~ 19 [1990]
  • Service Quality and Customer Royalty in the Commercial Airline Industry
    Ostrowski, P. L Journal of Travel Research (Fall) : 16 ~ 24 [1993]
  • Service Guarantees: A strategic Mechanism to Minimise Customer’s Perceived Risk in Service Organizations
    Kandampully, J. Managing Service Quality 11 (2) : 112 ~ 120 [2001]
  • Self-Service Technologies: Understanding Customer Satisfaction with Technology-Based Service Encounter
    Meuter, M. L. Journal of Marketing 64 (3) : 50 ~ 65 [2000]
  • SPSS/AMOS 통계분석 방법
    송지준 21세기사 [2009]
  • Principles of Service Marketing and Management
    Lovelock, C. Pearson Education International Inc [1999]
  • Price Discrimination after the Purchase: Rebate as State-Dependent Discounts
    Yuxin, C. Management Science 51 (7) : 11 ~ 31 [2005]
  • Perceived Risk and Outcome Differences in Multi-Level Service Relationships
    Gerrard, M The Journal of Services Marketing 16 (2/3) : 143 ~ 157 [2002]
  • Perceived Quality and Price: Their Impact on the Satisfaction of Restaurant Customers
    Marta, P. I. International Journal of Contemporary Hospitality Management 16 (6) : 356 ~ 380 [2004]
  • Multivariate Data Analysis with Reading
    Hair, J. T. Macmillan [1992]
  • McDonad’s: Think Global, Act Local – the Marketing Mix
    Claudio British Food Journal 103 (2) : 97 ~ 106 [2001]
  • Marketing management
    Kotler, P Prentice Hall [2000]
  • Marketing Strategies and Organization Structures for Service Firms
  • Marketing
    International, Inc. South-Western College Publishing [2000]
  • Leisure Traveler Choice of Theme Hotels Using Psychographics
    Zins, A. H Journal of Travel Marketing 36 (4) : 3 ~ 15 [1998]
  • Kano 모델의 매력적 품질에 기반한 서비스품질지수 개발에 관한 연구 :항공사 서비스품질에의 적용
    정지아 숭실대학교 대학원 [2012]
  • Extended Marketing Mix Drives Service Delivery
    Freeman, L. N Ophthalmology times 15 : 106 ~ 135 [2005]
  • Evaluation Service Encounters: The Effects of Physical Surrounding and Employee Responses
    Bitner, M. J Journal of Marketing 54 (4) : 69 ~ 82 [1990]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Mesurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Establishing a Measure of Airline Preference for Business and Non-Business Travellers
    Etherington, L. D. Journal of Travel Research 22 (4) : 22 ~ 27 [1984]
  • Effects of Consumer Perceptions of Brand Experience on the Web
    Hong, Y. H Journal of Consumer Behaviour 4 (6) : 438 ~ [2005]
  • Development of an instrument measuring user satisfaction of the human-computer interface
    Chin, J. P. CHI ‘88 Conference Proceedings: Human Factors in Computing Systems [1988]
  • Delivering Service
    Parasuraman, A. The Free Press [1990]
  • Customers Retention, Royalty and Satisfaction in the German Mobile Celluular Telecommunications
    Gerpott, T. J. Telecommunications Policy 25 (4) : 249 ~ 269 [2001]
  • Cross-National Applicability of a Perceived Risk-Value Model
    Sanjeev, A. The Journal of Product and Brand Management 13 (4/5) : 242 ~ 256 [2001]
  • Consumer Response to Retailer’s Use of Partially Comparative Pricing
    Michael, J. Journal of Marketing 68 : 37 ~ 47 [2004]
  • Competitive Advantage through Anticipation, Innovation and Relationships
    Kandampully, J. Management Decision 37 (1) : 45 ~ 55 [1993]
  • Competitions, Fares and Fences-Perspective of the Airtraveller
    Ritchie, J. R. Journal of Travel Research 18 (3) : 17 ~ 25 [1980]
  • Attractive quality and must be quality
    Kano, N. The Journal of the Japanese Society for Quality Control 14 (2) : 39 ~ 48 [1984]
  • A Survey Analysis of Service Quality for Domestic Airlines
    Chang, Y. H. European Journal of Operational Research 139 : 166 ~ 177 [2002]
  • A Proposed Model of the Descriptors of Service Process
    Karl, J. M. The Journal of Service Marketing 17 (6/7) : 621 ~ 636 [2003]
  • A National Customer Satisfaction Barometer: The Swedish Experience
    Fornell, C. Journal of Marketing 56 (1) : 6 ~ 21 [1992]