만 3세 유아 미술교육에 대한 교사의 인식 및 실태

' 만 3세 유아 미술교육에 대한 교사의 인식 및 실태' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • earlychildhoodarteducation
  • statusofarteducation
  • teachersawareness
  • 교사의 인식
  • 미술교육실태
  • 유아미술교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
131 7

1.2%

' 만 3세 유아 미술교육에 대한 교사의 인식 및 실태' 의 참고문헌

  • 유치원교육과정에 기초한 총체적 유아미술교육 프로그램 개발
    지성애 유아교육학논집 14 (5) : 99 ~ 133 [2010]
  • 유치원교사의 미술교수효능감 분석
    지성애 유아교육학논집 17 (3) : 5 ~ 29 [2013]
  • 유치원 교사의 웹 기반 유아미술 감상활동 프로그램 개발을 위한 기초연구
    이정아 어린이미디어연구 6 (2) : 21 ~ 42 [2007]
  • 유아의 그리기표상능력과주의력결핍 및 다중지능 간의 관계 분석
    지성애 유아교육연구 33 (5) : 139 ~ 160 [2013]
  • 유아미술교육에 대한 교사의 인식 및 실태-주전남 지역을 중심으로-
    유희정 열린유아교육연구 12 (3) : 211 ~ 245 [2007]
  • 유아미술교육 운영 실태 - 경기도 공․사립유치원, 보육시설, 사설미술학원을 중심으로 -
    신정숙 유아교육·보육복지연구 11 (4) : 59 ~ 81 [2007]
  • 유아 미술감상교육에 대한 교사의 인식 및 실태 분석
    지성애 유아교육학논집 17 (1) : 5 ~ 29 [2013]
  • 우리나라 유아 미술교육 현황과 실태 분석
    지성애 유아교육학논집 14 (6) : 5 ~ 34 [2010]
  • 박사
  • 다중지능이론에 기초한 유아 미술교육프로그램의 효과
    지성애 한국영유아보육학 42 (42) : 181 ~ 207 [2005]
  • 다중지능 이론에 기초한 통합적 미술교수방법이 유아의 그림 표상능력과 논리 수학적 사고에 미치는 효과
    박희숙 유아교육학논집 7 (2) : 3 ~ 81 [2003]
  • 극화활동을 활용한 유아 미술감상 프로그램이 유아의 언어 및 그리기표상 능력에 미치는 효과
    지성애 유아교육연구 29 (2) : 5 ~ 26 [2009]
  • The Relationship of Drawing and Mathematical Problem Solving : Draw for Math Tasks
    Edens K. A Journal of Issues and Research 48 (3) : 282 ~ 298 [2007]
  • Road Map for Arts Education World Conference on Arts Education: Building Creative Capacities for the 21st Century. Lisbon, Portugal, 6-9 March, 2006
    UNESCO
  • Music education entering the 21st century
    Bartel, L. International Society for Music Education : 85 ~ 90 [2004]
  • Learning in and through the arts : the question of transfer
    Burton, J. M. Studies in Art Education 41 (3) : 228 ~ 257 [2000]
  • Investigating Curriculum Integration, the Arts and Diverse Learing Environments
    Irwin, R. UNESCO Planning Committe for the World Congress on Art Education in Lisbon [2006]
  • Growing artists: Teaching the art to young children
    Koster, J. B. Delmar [2012]
  • Emotion in children's art : do young children understand the emotions expressed in other children's drawing?
    Misilidi, P. Journal of Early Childhood Research 6 (2) : 189 ~ 200 [2008]
  • Developmentally appropriate programs in early childhood education
    Kostelnik, M. Macmillan [1993]
  • Developing Preservice Primary Teachers’ Confidence and Competence in Arts Education using Principles of Authentic Learning
    Russell-Bowie Australian Journal of Teacher Education 37 (1) : 60 ~ 74 [2012]
  • Curriculum Renewel Through Policy Development in Arts Education
    Andrews, B. W. Research Studies in Music Education 23 : 76 ~ 93 [2004]
  • Creative expression and play in early childhood
    Isenberg, G. prentice-hall [2001]
  • Creative and Mental Growth
    Lowenfeld, V. Macmillan [1987]
  • Creative Activities for Young Children
    Mayesky, M. Delmar Publisher Inc [1995]
  • Construct validity and error components of survey measures : A structural modeling approach
    Andrews, F. M. Public Opinion Quarterly 48 : 409 ~ 442 [1984]
  • Child art therapy : 25th anniversary edition
    Rubin J. A. Van Nostrand Reinhold [2005]
  • Arts and cognition : Findings hint at relationships. Learning, arts, and the brain. The Dana Consortium Report on Arts and Cognition
    Gazzaniga, M. Dana Press [2008]
  • Art improves the quality of life : A look at art in early childhood settings
  • Art education as multiprofessional collaboration
    Nevanen, S. International Journal of Education & the Arts 13 (1) : 1 ~ 22 [2012]
  • Art and creative development for young children
    Fox, J. E. Delmar Pub [2012]
  • An investigation of early childhood teacher self-efficacy beliefs in the teaching of arts education
    Garvis, S. International Journal of Education & the Arts 12 (9) : 1 ~ 15 [2011]
  • A Self-study in Teacher Education : Learning to Teach in Higher Education After Teaching the Arts to Young Children
    Garvis, S. US-China Education Review 9 (3) : 289 ~ 304 [2012]
  • 3-5세 연령별 누리과정 해설서
    교육과학기술부 보건복지부 교육과학기술부, 보건복지부 [2013]