페이스북 프로필 사진의 유무와 매력도가 친구 맺기 의도에 미치는 영향에 관한 실험연구

논문상세정보
' 페이스북 프로필 사진의 유무와 매력도가 친구 맺기 의도에 미치는 영향에 관한 실험연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • intentionoffacebookfriending
  • photos
  • physical attractiveness
  • privacy concerns
  • 사생활보호욕구
  • 사진
  • 신체적 매력도
  • 친구맺기의도
  • 페이스북
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 페이스북 프로필 사진의 유무와 매력도가 친구 맺기 의도에 미치는 영향에 관한 실험연구' 의 참고문헌

  • 인터넷이용자의 SNS이용실태조사
  • 페이스북 이용자, 남성이 16% 적다… 친구 수락률은?
    국민일보 [2012]
  • 트위터 프로필 사진 유형과 메시지 유형이 트위터 계정소유자 (TAO)의 인상형성에 미치는 영향 : 트위터 계정 소유자(TAO)의 온라인 자기 제시(Self-presentation) 요소와 인상 형성 간의 상관관계 연구
    김아름 한국HCI학회 논문지 6 (2) : 1 ~ 9 [2011]
  • 컴퓨터 매개 커뮤니케이션으로서의 트위터- 향후 연구의 방향과 과제
    이은주 언론정보연구 48 (1) : 29 ~ 58 [2011]
  • 소셜미디어의 성장과 온라인 사회관계의 진화
    이호영 [2011]
  • 소셜네트워크서비스 사용자 접속요인 비교분석: 트위터, 페이스북, 카카오스토리를 중심으로
    홍삼열 인터넷정보학회논문지 13 (6) : 9 ~ 16 [2012]
  • 소셜 미디어와 사회변동
    설진아 커뮤니케이션북스 [2011]
  • 사회자본의 개념화에 대한 탐색적 접근 : 정치 숙의 및 시민적 자질과의 관련성을 중심으로
    김동윤 언론과학연구 9 (4) : 38 ~ 64 [2009]
  • 미니홈피에서 나타나는 대학생들의 자기노출 및 이에 영향을 주는 요인들에 관한 연구
    이재신 한국언론학보 52 (3) : 98 ~ 121 [2008]
  • 디지털 환경에서 고객 참여를 통한 고객 주도형 관계 구조 형성에 관한 탐색적 연구
    임종원 아시아마케팅저널 8 (1) : 19 ~ 47 [2006]
  • 글로벌 ICT 기업들의 개인정보보호정책 변화에 따른 국내 정책방향
    조성은 [2012]
  • 국내외 SNS의 현황과 사회적 의미
    김희연 방송통신정책연구 24 (12) [2012]
  • Web-based virtual learning environments : A research framework and a preliminary assessment of effectiveness in basic it skills training
    Piccoli, G. MIS Quarterly 25 (4) : 401 ~ 426 [2001]
  • Valid facial cues to cooperation and trust : Male Facial Width and Trustworthiness
    Stirrat, M. Psychological Science 21 (3) : 349 ~ 354 [2010]
  • The strength of Internet ties, Pew Internet and American Life Project
  • The effects of verbal versus photographic self-presentation on impression formation in Facebook
    Van Der Heide, B. Journal of Communication 62 (1) : 98 ~ 116 [2012]
  • The effects of physical attractiveness on job-related outcomes : A meta-analysis of experimental studies
    Hosoda, M. Personnel Psychology 56 : 431 ~ 462 [2003]
  • The benefits of facebook"friends : "Social capital and college students’ use of online social network sites
    Ellison, N. B. Journal of Computer-Mediated Communication 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • The Role of friends’ appearance and behavior on evaluations of individuals on Facebook: Are we known by the company we keep?
    Walther, J. B. Human Communication Research 34 [2008]
  • Some explorations in initial interaction and beyond : Toward a developmental theory of interpersonal communication
    Berger, C. Human Communication Research 1 : 99 ~ 112 [1975]
  • Show me your friends and I will tell you what type of person you are : How one's profile, number of friends, and type of friends influence impression formation on social network sites
    Utz, S. Journal of Computer-Mediated communication 15 (2) : 314 ~ 335 [2010]
  • SNS의 개인정보 침해문제와 그 대응방안에 관한 연구
    허진성 언론과 법 9 (2) : 75 ~ 104 [2010]
  • SNS시대에 나타나는 개인중심 광고의 기호학적 분석
    박보석 기초조형학연구 11 (6) : 251 ~ 260 [2010]
  • Public displays of connection
    Donath, J. BT Technology Journal 22 (4) : 71 ~ 82 [2004]
  • Proposing the online community self-disclosure model : the case of working professionals in France and the U. K. who use online communities
    Posey C. European Journal of Information Systems 19 : 181 ~ 195 [2010]
  • Pretty pleases: The effects of physical attractiveness, race, and sex on receiving help
    Benson, P. L. Journal of Experimental Social Psychology 12 : 409 ~ 415 [1976]
  • Personalization versus privacy : An empirical examination of the online consumer’s dilemma
    Chellappa, R. K. Information Technology and Management 6 (2) : 181 ~ 202 [2005]
  • Online impression management : Personality traits and concerns for secondary goals as predictors of self-presentation tactics on Facebook
    Rosenberg, J. Journal of Computer-Mediated Communication 17 : 1 ~ 8 [2011]
  • Name-valence and physical attractiveness in Facebook: Their compensatory effects on friendship acceptance
    Greitemeyera, T. Journal of Social Psychology 153 (3) : 257 ~ 260 [2013]
  • Name-valence and physical attractiveness in Facebook : Their compensatory effects on friendship acceptance
    Tobias, G. Journal of Social Psychology 153 (3) : 257 ~ 260 [2013]
  • Maxims or myths of beauty? A metaanalytic and theoretical review
    Langlois, J. H. Psychological Bulletin 126 : 390 ~ 423 [2000]
  • Is your profile picture worth 1000 words? Photo characteristics associated with personality impression agreement
    Fitzgerald Steele, J. Landscape 2 : 139 ~ [2009]
  • Is a picture worth a thousand words? Photographic images in long-term and short-term computer-mediated communication
    Walther, J. B. Communication Research 28 : 105 ~ 134 [2001]
  • Internet users' information privacy concerns (IUIPC):the construct, the scale, and a causal model
    Malhotra, N. K. Information Systems Research 15 (4) : 336 ~ 355 [2004]
  • Information Privacy: Measuring Individual’s Concerns about Organizational Practices
    Smith, H. J. MIS Quarterly 20 (2) : 167 ~ 196 [1996]
  • Impression Formation in Computer-Mediated Communication Revisited An Analysis of the Breadth and Intensity of Impressions
    Hancock, J. T. Communication Research 28 : 325 ~ 347 [2001]
  • Imagined Communities: Awareness, Information Sharing and Privacy on the Facebook
    Acquisti, A. Lecture Notes in Computer Science 4258 : 36 ~ 58 [2006]
  • Handbook of principles of organization behavior
    Bandura.A Blackwell : 120 ~ 136 [2000]
  • Good looking people are not what we think
    Feingold, A. Psychological Bulletin 111 : 304 ~ 341 [1992]
  • Getting acquainted through social network sites: Testing a model of uncertainty reduction and social attraction
    Antheunis, M. L. Computers in Human Behavior 26 (1) : 100 ~ 109 [2010]
  • Face off : Implications of visual cues on initiating friendship on Facebook
    Wang, S. S. Computers in Human Behavior 26 : 226 ~ 234 [2010]
  • Computer-mediated communication impersonal, interpersonal, and hyperpersonal interaction
    Walther, J. B. Communication Research 23 : 3 ~ 43 [1996]
  • Collective efficacy : A multilevel analysis
    Watson, C. B. Personality and Social Psychology Bulletin 27 : 1057 ~ 1068 [2001]