골프장 직원들의 심리적 계약에 따른 동기부여 및 조직성과 간의 관계

논문상세정보
' 골프장 직원들의 심리적 계약에 따른 동기부여 및 조직성과 간의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 체육학, 스포츠
  • organizational performance
  • psychological contract
  • work motivation
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' 골프장 직원들의 심리적 계약에 따른 동기부여 및 조직성과 간의 관계' 의 참고문헌

  • 호텔식음료업장의 인적자원관리가 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구 - 직무역량 중심으로 -
    전정아 외식경영연구 14 (4) : 383 ~ 404 [2011]
  • 호텔 프론트 종사원의 직무만족과 서비스제공수준의 관련성 연구
    안영철 여행학연구 10 : 83 ~ 102 [1999]
  • 심리적 계약의 유형과 역할내·외 성과의 관계 및 공공서비스동기의 조절효과
    정윤길 한국치안행정논집 7 (2) : 1 ~ 23 [2010]
  • 심리적 계약의 위반과 그 효과
    박영석 한국심리학회지: 산업 및 조직 11 (2) : 105 ~ 125 [1998]
  • 심리적 계약위반에 따른 구성원의 반응 및 절차공정성의 조절효과
    이규만 한국행정연구 16 (3) : 187 ~ 216 [2007]
  • 심리적 계약 : 계약 내용과 계약위반의 부정적 효과
    김명언 한국심리학회지: 산업 및 조직 12 (1) : 155 ~ 180 [1999]
  • 스포츠이벤트 자원봉사자의 심리적 계약 척도 개발
    조수연 한국체육학회지 51 (1) : 261 ~ 272 [2012]
  • 스포츠시설 종사원의 멘토기능과 심리적 계약, 심리적 계약위반 및 조직태도의 관계
    소영호 한국체육학회지 47 (6) : 245 ~ 260 [2008]
  • 상업 스포츠 센터 종사원의 심리적 계약 및 심리적 계약위반과 직무관여, 직무만족, 조직몰입의 관계
    소영호 체육과학연구 20 (4) : 830 ~ 843 [2009]
  • 기업의 가치제안 역량이 고객만족 및 고객관련 성과에 미치는 영향
    박무현 경영교육연구 26 (4) : 223 ~ 239 [2011]
  • 교육훈련과 보상시스템이 동기부여를 통해 기업성과에 미치는 영향 : 은행A사를 중심으로
    박현일 경북대학교 대학원 [2010]
  • 관리회계정보와 내재적 동기유발, 기업성과간의 관계에 관한 탐색적 연구
    이원기 관리회계연구 7 (2) : 89 ~ 114 [2007]
  • 박사
  • 골프장 종사원의 조직공정성에 대한 지각과 상사신뢰가 조직충성도에 미치는 영향
    양길승 관광연구저널 24 (1) : 85 ~ 102 [2010]
  • 골프장 조직 구성원의 변혁적·거래적 리더십과 팔로워십, 임파워먼트 및 조직성과의 인과관계 분석
    권우문 국민대학교 대학원 [2009]
  • 박사
  • 박사
  • 골프장 브랜드자산 측정요인과 브랜드가치, 고객만족, 브랜드태도, 재방문의도와의 관계
    곽민석 한국체육학회지 50 (1) : 147 ~ 160 [2011]
  • 골프장 레스토랑 직원의 직무만족에 영향을 미치는 직무환경요인: 개인 성격 유형의 조절 효과를 중심으로
    김태용 세종대학교 대학원 [2009]
  • 박사
  • 박사
  • Work and motivation
    Vroom, V. H. Jossey-Bass [1964]
  • Work and motivation
    Maslow, A Wiley [1964]
  • When I'm 64 : Psychological contract breach, work motivation and the moderating roles of future time perspective and regulatory focus. Work & Stress : An International Journal of Work
    Lange, A. H. Health & Organisations 25 (4) : 338 ~ 354 [2011]
  • The role of work context in work motivation : A public sector application of goal and social cognitive theories
    Wright, B. E. Journal of Public Administration Research and Theory 14 (1) : 59 ~ 78 [2004]
  • The motivation to work
    Herzberg, F. John Wiley [1959]
  • The interactive effects of procedural justice and equity sensitivity in predicting responses to psychological contract breach : An interactionist perspective
    Restubog, S. L. D. Journal of Business and Psychology 24 (2) : 165 ~ 178 [2009]
  • The impact of personality on psychological contracts
    Raja, U. Academy of Management Journal 47 (3) : 350 ~ 367 [2004]
  • The effect of equity sensitivity, job stressors and perceived organizational support on psychological contract breach
    Aggarwal, U. The Journal of Business Perspective 14 : 44 ~ 55 [2010]
  • The Impact of Psychological Contract Fulfillment on the Performance of In-Role and Organizational Citizen Behavior
    Turnley, W. H. Journal of Management 29 (2) : 187 ~ 206 [2003]
  • The Effect of a Market Orientation on Business Profitability
    Narver, J. C. Journal of Marketing 54 : 20 ~ 35 [1990]
  • Self-efficacy,The exercise of control
    Bandura.A Freeman [1977]
  • Return on Customer: Creating Maximum Value from Your Scarcest Resource
    Peppers, D. Doubleday [2005]
  • Return on Customer, Doubleday, division of random House
    Don Peppers [2005]
  • Responding to adverse situations within exchange relationships : The cross-cultural validity of a circumplex model
    Furrer, O. Journal of Cross-Cultural Psychology 20 (10) : 1 ~ 24 [2011]
  • Re-examining the effects of psychological contract violation : unmet expectations and job dissatisfaction as mediators
    Turnley, W. H. Journal of Organizational Behavior 21 : 25 ~ 42 [2000]
  • Public and Private Management : What's The Difference?
    Boyne, G. A. Journal of Management Studies 39 (1) : 97 ~ 122 [2002]
  • Psychological contract violation and organizational citizenship behavior
    Othman, R. Gadjah Mada International Journal of Business 7 (3) : 325 ~ 349 [2005]
  • Psychological contract and OCB: the effect of unfulfilled obligations on civic virtue behavior
    Robinson S. L Journal of Organizational Behavior 16 : 289 ~ 298 [1995]
  • Psychological and implied contracts in organizations
    Rousseau, D. M. Employee Responsibilities and Rights Journal 2 : 121 ~ 139 [1989]
  • Perceived organizational support and leader–member exchange: A social exchange perspective
    Wayne, S. J. Academy of Management Journal 40 : 82 ~ 111 [1997]
  • Perceived Organizational Support and Employee Diligence, Communication, and Innovation
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 75 : 51 ~ 59 [1990]
  • Organizational cynicism : Extending the exit, voice, loyalty, and neglect model of employees' responses to adverse conditions in the workplace
    Naus, F. Human Relations 60 (5) : 683 ~ 718 [2007]
  • Organizational behavior: The management of individual and organizational performance
    Cherrington. D. J. Allyn & Bacon [1989]
  • Organizational Behavior and Performance
    Szilagyi, Jr. A. D. Scott Foresman and Co [1987]
  • Online optimization with gradual variations
    Chiang, C, K. COLT [2012]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F. Jr. Prentice Hall [1998]
  • Measuring Public Service Motivation: An Assessment of Construct Reliability and Validity
    Perry, J. L. Journal of Public Administration Research and Theory 6 (1) : 5 ~ 22 [1996]
  • Job satisfaction and organizational commitment as predictors of organizational citizenship and in-role behaviors
    Williams, L. J. Journal of Management 17 : 601 ~ 617 [1991]
  • Impact of process and outcome feedback on the goal setting to task performance
    Early, P. C. Academy of Management Journal 19 : 87 ~ 94 [1990]
  • Human resources management’s role in clarifying the new psychological contract
    Slims, R. R. Human Resource Management 33 : 373 ~ 382 [1994]
  • Fairness reduces the negative effects of organizational politics on turnover intentions, citizenship behavior and job performance
    Byrne, Z. S. Journal of Business and Psychology 20 (2) : 175 ~ 200 [2005]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Cultural variation and the psychological contract
    Thomas, D. C. Journal of Organizational Behavior 24 : 451 ~ 471 [2003]
  • Correlates of charismatic leader behavior in military units-subordinates‘ attitudes, unit characteristics and superiors’ appraisals of leader performance
    Shamir, B. Academy of Management Journal 41 (4) : 387 ~ 409 [1998]
  • Consequences of the psychological contract for the employment relationship : a large scale survey
    Coyle-Sharpiro, J. Journal of Management Studies 37 (7) : 903 ~ 930 [2000]
  • Changing obligations and the psychological contract: a longitudinal study
    Robinson S. L Academy of Management Journal 37 : 137 ~ 152 [1994]
  • Advances in Experimental Social Psychology
    Adams, J. S. Academic Press : 267 ~ 299 [1965]
  • Additive effects of task difficulty and goal setting on subsequent task performance
    Campbell, D. J.. Journal of Applied Psychology 61 : 319 ~ 324 [1976]
  • A theory of goal setting and task performance
    Locke, E. A. Prentica Hall [1990]
  • A discrepancy model of psychological contract violations
    Turnley, W. H. Human Resource Management Review 9 (3) : 367 ~ 386 [1999]