국외여행객의 해외관광지 선택속성, 혜택, 가치 간의 관계 분석

논문상세정보
' 국외여행객의 해외관광지 선택속성, 혜택, 가치 간의 관계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • 개인가치(personalvalues)
  • 래더링(laddering)
  • 수단-목적사슬이론(means-endchaintheory)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,164 0

0.0%

' 국외여행객의 해외관광지 선택속성, 혜택, 가치 간의 관계 분석' 의 참고문헌

  • 박사
  • 추구편익에 따른 해외여행 패키지상품 구매행동에 관한 연구
    김성혁 관광연구 16 (1) : 41 ~ 62 [2001]
  • 추구편익에 따른 해외 배낭여행객의 시장세분화에 관한 연구
    안대희⋅김용순 관광연구 15 (1) : 271 ~ 287 [2000]
  • 추구편익에 따른 관광가이드 서비스 질에 대한 인식: 제주방문 내국인 패키지관광객을 중심으로
    홍성화 관광레저연구 18 (1) : 47 ~ 65 [2006]
  • 준거집단이 고객의 여행상품 구매결정 속성에 미치는 영향
    류미애 세종대학교, 대학원 [2009]
  • 제품관여도와 라이프스타일 유형에 따른 소비자 가치 단계의 차이분석
    신강균 광고연구 36 : 209 ~ 236 [1997]
  • 제주올레 관광지 속성, 도보관광객 편익, 그리고 지각된 가치 간 관계 분석 - 수단-목적 사슬 이론 적용 -
    김인신 관광연구논총 23 (2) : 127 ~ 154 [2011]
  • 전문화 수준(level of specialization)과 수단-목적사슬(MEC)이론을 적용한 골프참여자의 가치분석: 제주도민을 중심으로
    한학진 호텔관광연구 14 (4) : 249 ~ 266 [2012]
  • 수단-목적사슬(MEC)이론의 하드래더링(Hard Laddering)기법을 적용한 스키어(Skier)의 가치분석
    한학진 호텔관광연구 11 (2) : 104 ~ 118 [2009]
  • 수단-목적 사슬이론에 의한 디지털 카메라와 필름 카메라의 소비자 가치단계도(HVM) : APT 래더링을 중심으로
    송기인 언론과학연구 8 (4) : 401 ~ 440 [2008]
  • 수단-목적 사슬(Means-End Chain)이론의 하드 래더링 기법을 적용한 탐조객의 가치분석
    한학진 관광학연구 31 (3) : 31 ~ 54 [2007]
  • 국민해외여행 실태조사
  • 관광상품 지각에 의한 관광목적지 평가: 일본, 중국 시장을 중심으로
    장병수 관광학연구 28 (1) : 83 ~ 107 [2004]
  • 개인가치와 해외여행선호유형에 관한 연구
    김광근 관광연구 16 (1) : 125 ~ 144 [2011]
  • 개인가치에 따른 여행 상품만족이 관광목적지 이미지에 미치는 영향 차이
    노경국 박시사 홍성화 관광학연구 33 (3) : 227 ~ 246 [2009]
  • 개인가치,라이프스타일,호텔선택속성 및 만족간의영향관계
    공기열 김계섭 김진탁 관광연구 17 (2) : 7 ~ 142 [2002]
  • 가치이론에 관한 학제적 고찰:소비자 행동에의 적용경위 검토를 중심으로
    최규환 경영논총 22 : 21 ~ 39 [2001]
  • What Escorted Tour Clients Really Want?
    Stovall, M. L ASTA Agency Management : 16 ~ 17 [1992]
  • Values and Income Level
    Feather, N. T. Australian Journal of Psychology 27 (1) : 23 ~ 29 [1975]
  • Using means-end chain for analysing occasions- Not buyers
    Hall, J. Australasian Marketing Journal 8 (1) : 45 ~ 54 [2000]
  • Understanding Consumer Decision Making
    Olson, J. C. Lawrence Erlbaum : 3 ~ 23 [2001]
  • Types of Men: The Psychology and Ethics of Personality-Translated from Germany by P. J. Pigors
    Spranger, E. P. Max Niemeyer Verlag [1928]
  • To Cook or not to cook:A means-end study of motives for choice of meal solutions
    Costa, A. I. Food Quality and Preference 18 (1) : 77 ~ 88 [2007]
  • The problem of comparative value
    Garcia, J. L. A. Mind 98 (390) : 277 ~ 283 [1989]
  • The planning horizons and sources of information used by pleasure vacationers
    Gitelson, R. J. Journal of Travel Research 21 (3) : 2 ~ 7 [1983]
  • The influence of personal values in economic-use valuation of peri-urban green spaces: An application of the means-end chain theory
    Lopez-Mosquera, N. Tourism Management 32 : 875 ~ 889 [2011]
  • The importance of values research of non-profit organisations: The motivation based values of museum visitors
    Thyne, M. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 6 (2) : 116 ~ 130 [2001]
  • The dynamics of destination attribute importance
    Fallon, P. Journal of Business Research 59 : 209 ~ 713 [2006]
  • The concept retailer value: A means-ends chain analysis
    Skytte, H. Agribusiness 20 (3) : 323 ~ 345 [2004]
  • The Role of Personal Values in Marketing and Consumer Behavior
    Vinson, D. E. Journal of Marketing 41 : 44 ~ 55 [1977]
  • The Relationship between Socio-demographic Variables, Benefits Sought and Subsequent Vacation Behavior : A Case Study
    Gitelson, R. J. Journal of Travel Research 28 (3) : 24 ~ 29 [1990]
  • The Nature of Human Values
    Rokeach, M. The Free Press [1973]
  • The "pull" of tourism destination: A means-end investigation
    Klenosky, D. B. Journal of Travel Research 40 : 385 ~ 395 [2002]
  • Step two in benefit segmentation: Learning the benefits realized by major travel market
    Woodside, A. G. Journal of Travel Research 24 (1) : 7 ~ 13 [1985]
  • Means-end structural analysis: computer-generated hierarchical value maps
    Gengler, C. E. Paper presented at EIASM workshop on consumer behavior: Extending the cognitive structure perspective [1989]
  • Marketing Myopia
    Levitt, T. Harvard Business Review : 45 ~ 56 [1960]
  • Major travel agency and trip attributes effective when purchasing a domestic tour from a travel agency: Some insights from istanbul, Turkey
    Menguc, B. Journal of Travel & Tourism Marketing 3 (2) : 1 ~ 14 [1994]
  • Involved with what? The impact of heterogeneity in goal hierarchy on high enduring involvement
    Christensen, G. L. Advances in Consumer Research 28 : 392 ~ 392 [2001]
  • How to detect market segments: A clustering approach
    Mazanec, J. A. Journal of Travel of Research 23 : 19 ~ 20 [1983]
  • Factors affecting customer evaluation of service quality in travel agencies: An investigation of customer perceptions
    LeBlanc, G. Journal of Travel Research 30 (4) : 10 ~ 16 [1992]
  • Consumer behavior application of theory
    Howard, J. A. McGraw-Hill [1997]
  • Between-method convergent validity of four data collection methods in quantitative means-end chain research
    Langbroek, I. Food Quality and Preference 18 (1) : 13 ~ 25 [2005]
  • Benefit bundle analysis: An empirical analysis of international traveler
    Goodrich, J. M. Journal of travel Research 16 (2) : 6 ~ 9 [1977]
  • Applying the means-end chain theory and the laddering technique to the study of host attitudes to tourism
    Nunkoo R. Journal of Sustainable Tourism 17 (3) : 337 ~ 355 [2009]
  • Agricultural marketing and consumer behavior in a changing world
    Audenert, A. Kluwer Academic : 217 ~ 230 [1997]
  • Adding psychological value to heritage tourism experiences
    Jewell, B. Journal of Travel and Tourism Marketing 11 (4) : 13 ~ 28 [2001]
  • A means-end model based on consumer categorization processes
    Gutman, J. Journal of Marketing 46 (Spring) : 60 ~ 72 [1982]
  • A means-end analysis of brand persuasion through advertising
    Reynolds, T. J. International Journal of Research in Marketing 12 : 257 ~ 266 [1995]
  • A causal analysis of means-end hierarchies in across-cultural context: Methodological refinements
    Valett-Florence, P. Journal of Business Research 42 (2) : 161 ~ 166 [1998]
  • A Means-End Chain Approach to Consumer Goal Structures
    Pieters, R. International Journal of Research in Marketing 12 : 227 ~ 244 [1995]