인터넷 쇼핑의 소비와 관련된 감성 척도의 개발

논문상세정보
' 인터넷 쇼핑의 소비와 관련된 감성 척도의 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • emotion
  • internet shopping
  • measurementscale
  • 감성
  • 인터넷 쇼핑
  • 측정척도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 인터넷 쇼핑의 소비와 관련된 감성 척도의 개발' 의 참고문헌

  • 한국어 감정단어의 목록과 정서 차원 탐색
    박인조 한국심리학회지: 사회및성격 19 (1) : 71 ~ 100 [2005]
  • 패스트 패션 매장의 서비스 품질이 고객의 감정적 반응과 충동구매에 미치는 영향
    채명수 유통연구 18 (3) : 29 ~ 54 [2013]
  • 중국소비자의 쇼핑동기가 e-스토어 속성과 재구매의도에 미치는 영향
    박세운 서문수 신철 산업경제연구 22 (3) : 1487 ~ 1511 [2009]
  • 정보탐색과 구매 단계에서 온라인과 오프라인 채널선택의 영향요인
    김상훈 박계영 박현정 유통연구 12 (3) : 69 ~ 90 [2007]
  • 인터넷쇼핑흥미도인터넷쇼핑몰특성감정적요인이인터넷쇼핑몰에서패션제품충동구매행동에미치는영향
    박은주 한국의류학회지 32 (1) : 1 ~ 11 [2008]
  • 인터넷쇼핑동기가 정보탐색의도, 만족도 및 구매의도에 미치는 영향: 중국 북경소비자를 중심으로
    조나 국제지역연구 16 (1) : 221 ~ 239 [2012]
  • 인터넷 패션 쇼핑몰에서 쇼핑가치, 인터넷 패션 쇼핑몰 속성, 감정 및 구매의도가 구매여부에 미치는 영향
    박은주 Family and Environment Research 43 (7) : 117 ~ 128 [2005]
  • 인터넷 패션 소비자의 쇼핑동기, 정보탐색 및 행동의도에 관한 연구
    석효정 한국의류학회지 35 (8) : 918 ~ 932 [2011]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 쇼핑경험의 질이 재방문의사와 구매 의사에 미치는 영향에 관한 연구: 효용적 가치(utilitarianvalue)와 쾌락적 가치(hedonic value)의 구분
    유창조 정혜은 소비자학연구 13 (4) : 4 ~ 100 [2002]
  • 인터넷 쇼핑 중 구매결정 연기가 쇼핑감정과 쇼핑몰 만족도에 미치는 영향
    김한나 아시아마케팅저널 10 (1) : 133 ~ 160 [2008]
  • 온라인 쿠폰 혜택이 소비감정, 브랜드 태도 및 재방문 의도에 미치는 영향
    김태희 관광학연구 32 (5) : 167 ~ 186 [2008]
  • 온라인 의류시장의 경쟁구조: 온라인 의류점포유형의 비교분석을 중심으로
    이미아 유통연구 18 (3) : 1 ~ 27 [2013]
  • 온라인 의류 쇼핑몰 속성이 구매 만족도에 미치는 효과 -쇼핑 스타일의 조절효과를 중심으로-
    서현석 인터넷전자상거래연구 11 (1) : 255 ~ 273 [2011]
  • 예술관광에서 감정반응의 역할 - 공연예술 체험을 중심으로 -
    장혜원 관광학연구 35 (9) : 425 ~ 444 [2011]
  • 소비관련 감정척도의 개발
    이학식 임지훈 마케팅연구 17 (3) : 55 ~ 91 [2002]
  • 소비관련 감정,만족,그리고 제품태도간의 구조적 관계
    이학식 임지훈 경영학연구 30 (4) : 1115 ~ 1142 [2001]
  • 성별에 따른 인터넷 쇼핑상황에서의 감정적 반응이 쇼핑행동에 미치는 영향
    서문식 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 9 (9) : 101 ~ 128 [2002]
  • 레스토랑 서비스관련 심리반응 척도개발
    노영만 관광레저연구 16 (3) : 175 ~ 192 [2004]
  • 레스토랑 서비스 인카운터에 대한 인지적ㆍ감정적 반응이 서비스 충성도 형성에 미치는 영향
    조미나 관광학연구 30 (5) : 173 ~ 196 [2006]
  • 긍정적, 부정적 쇼핑감정이 쇼핑가치와 인터넷 의류 쇼핑사이트 접근행동에 미치는 영향
    박효은 유통연구 15 (2) : 101 ~ 122 [2010]
  • 관광산업에서 감정 커뮤니케이션과 경험된 감정, 접점 서비스품질과의 관계
    김문성 관광연구 25 (2) : 111 ~ 135 [2010]
  • 관광 상품 소비와 관련된 감성 척도의 개발
    김종훈 관광학연구 37 (1) : 55 ~ 76 [2013]
  • 감정의 전이: 관계 감정이 장소와 브랜드점포감정에 미치는 영향
    박지혜 오창환 마케팅연구 25 (4) : 1 ~ 23 [2010]
  • in Development of Emotion-Cognition Relations
    Izard, Caroll E. Plenum Press : 257 ~ 266 [1989]
  • e-점포 속성이 신뢰, 만족 및 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    박성규 박영봉 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 15 (1) : 21 ~ 39 [2007]
  • Yielding to Temptation : Self-Control Failure, Impulsive Purchasing, and Consumer Behavior
    Baumeister, Roy F. Journal of Consumer Research 28 (4) : 670 ~ 676 [2002]
  • Website Attributes that Increase Consumer Purchase Intention : A Conjoint Analysis
    Chen, Ying-Hueih Journal of Business Research 63 : 1007 ~ 1014 [2010]
  • Web Aesthetics Effects on Perceived Online Service Quality and Satisfaction in an E-tail Environment: The Moderating Role of Purchase Task
    Wang, Yong Jian Journal of Business Research 63 : 935 ~ 942 [2010]
  • Virtual Travel Communities and Customer Loyalty : Customer Purchase Involvement and Website Design
    Manuel J. Sanchez-Franco Electronic Commerce Research and Application 9 : 171 ~ 182 [2010]
  • The Role of Etail Quality, E-Satisfaction and E-trust in Online Loyalty Development Process
    Kim, Jiyoung Journal of Retailing and Consumer Service 16 : 239 ~ 247 [2009]
  • The Meaning of Emotion
    Rowe. D. Journal of Health Organization and Management 19 (4-5) : 290 ~ 296 [2005]
  • The Influence of Culture on Consumer Impulsive Buying Behavior
    Kacen, Jacqueline J. Journal of Consumer Psychology 12 (2) : 163 ~ 176 [2002]
  • The Impact of Feelings on Ad-based Affect and Cognition
    Burke, Marian Chapman Journal of Marketing Research 26 : 69 ~ 83 [1989]
  • The Empirical Aspects of the Shopping Behavior : Feel the Mood or Emotion when Shopping in-Store Attitude and a Study on the Impact on the Purchase Decision
    Yoo, Changjo Journal Of Consumer Studies 7 (1) : 51 ~ 73 [1996]
  • The Effect of Perceived Trust on Electronic Commerce : Shopping Online for Tourism Products and Services in South Korea
    Kim, Mung-Ja Tourism Management 32 : 256 ~ 265 [2011]
  • Structural Equation Modeling with AMOS 18. 0/19. 0
    Lee, Haksik JypHyunJae Publishing Co [2011]
  • Spent Resources: Self-Regulatory Resource Availability Affects Impulse Buying
    Vohs, Kathleen D. Journal of Consumer Research 33 (4) : 537 ~ 547 [2007]
  • Perspectives on Consumer Decision Making : An Integrated Approach
    Hansen, Torben Journal of Consumer Behavior 4 (6) : 420 ~ 437 [2005]
  • Personnel Service, Consumption Emotion, and Patronage Intention in Department Stores
    Hou, Min International Business Research 6 (3) : 6 ~ 22 [2013]
  • Online Retail Market Evolution
    Lee Dong-Il Samsung Economic Research Institute [2006]
  • Online Purchse Intentions: A multi-channel Store Image Perspective
    Verhagen, Tibert Information & Management 46 : 77 ~ 82 [2009]
  • On the Evaluation of Structural Equation Models
    Bagozzi, Richard P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1988]
  • Multivariate Data Analysis with Reading
    Hair Jr, Joseph F. Prentice-Hall [1998]
  • Methods of statistical analysis SPSS/AMOS [thesis writing required]
    Song, Ji-Jun 21C Book [2011]
  • Measuring the Involvement Construct
    Zaichkowsky, Judith Lynne Journal of Consumer Research 12 : 341 ~ 352 [1985]
  • Measuring the Flow Construct on Online Envionments : A Structural Modeling Approach
    Novak, Thomas P. Marketing Science 19 (1) : 22 ~ 42 [1998]
  • Measuring Emotions in the Consumption Experience
    Richins, Marsha L. Journal of Consumer Research 24 (2) : 127 ~ 146 [1997]
  • Linking Emotions and Values in Consumption Experiences
    Laverie, Debra A. Advances in Consumer Research 20 : 70 ~ 75 [1993]
  • Internet Shopping Orientation Segments : An Exploration of Differences in Consumer Behavior
    McKinney, Letecia N. Family and Consumer Sciences Research Journal 32 (4) : 408 ~ 433 [2004]
  • Impact of Customer Perception of the Physical Environments of Hotel Restaurants on Customer Satisfaction, Repurchase Intention and Recommendation Intention
    Choi Seung-Man Sejong University Graduate [2007]
  • If I Touch It Have to Have It: Individual and Environmental on Impulse Purchasing
    Peck, Joann Journal of Business Research 59 (6) : 765 ~ 769 [2006]
  • Human Emotions
    Izard, Caroll E. Plenum [1977]
  • Hedonic and Utilitarian Motivations for Online Retail Shopping Behavior
    Childers, Terry L. Journal of Retailing 77 (4) : 511 ~ 535 [2001]
  • Evaluation Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error
    Fornell, Claes Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Emotion: A psychoevolutionary synthesis
    Plutchik, Robert Harper and Row [1980]
  • Effects of Store Characteristics and In-Store Emotional Experiences on Store Attitude
    Yoo, Changjo Journal of Business Research 42 (3) : 253 ~ 263 [1998]
  • Effects of Impulse Purchase on Consumers’ Affective States
    Gardner, Meryl Paula Advance in Consumer Research 15 (1) : 127 ~ 130 [1988]
  • Development and validation of brief measures of positive and negative affect : The PANAS Scales
    Watson, David Journal of Personality and Social Psychology 54 (6) : 1063 ~ 1070 [1988]
  • Determinants of Online Channel Use and Overall Satisfaction with a Relational Multichannel Service Provider
    Montoya-Weiss, Mitzi M. Academy of Marketing Science Journal 31 (4) : 448 ~ 458 [2003]
  • Consumption Experience of Impulse Buying in Indonesia : Emotional Arousal and Hedonistic Considerations
    Herabadi, Astrid G. Asian Journal of Social Psychology 12 (1) : 20 ~ 31 [2009]
  • Consumer Response to Price : An Attitudinal, Information Processing Perspective
    Jacoby, Jacob American Marketing Association [1997]
  • Consumer Behavior
    Hoyer, Wayne D. Boston [2007]
  • Atmospheric Affect as a Tool for Creating Value and Gaining Share of Customer
    Babin, Barry J. Journal of Business Research 49 (2) : 91 ~ 99 [2000]
  • Apparel Product Attributes, Web Browsing, and E-impulse Buying on Shopping Websites
    Park, Eun Joo Journal of Business Research 65 (11) : 1583 ~ 1589 [2012]
  • A Study on the Effects of the Characteristics of Internet Shopping Mall on Shopping Values and Customer Retention
    Kim, Yong-Man Journal of Global Scholars of Marketing Science 8 : 61 ~ 87 [2001]
  • A Study of the Relationships Between Cognitive Appraisals and Consumption Emotions
    Nyer, Prashanth U. Journal of the Academy of Marketing Science 25 (4) : 296 ~ 304 [1997]
  • A Structural Model of Fashion-Oriented Impulse Buying Behavior
    Park, Eun Joo Journal of Fashion Marketing and Management 10 (4) : 433 ~ 446 [2006]
  • A Dynamic Model of Customers’Usage of Services : Usage as an Antecedent and Consequence of Satisfaction
    Bolton, Ruth N. Journal of Marketing Research 36 (3) : 171 ~ 186 [1999]
  • A Classification of Internet Retail Stores
    Spiller, Peter International Journal of Electronic Commerce 2 (2) : 1 ~ 24 [1997]
  • 2011 Full Year and Fourth Quarter e-Commerce and Cyber-Shopping Trends