논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연구: 예약부도에 따른 페널티와 예약 안내 유형을 중심으로

' 논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연구: 예약부도에 따른 페널티와 예약 안내 유형을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • no-show
  • optimalrangeofpenalty
  • typeofpenalty
  • typeofreservationinformation
  • 예약부도
  • 예약안내유형
  • 페널티유형
  • 페널티적정범위
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
24 0

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' 논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연구: 예약부도에 따른 페널티와 예약 안내 유형을 중심으로' 의 참고문헌

  • 항공여행정보 홈페이지
  • 콘도미니엄의 예약문제점 및 개선방안에 관한 연구
    반종삼 벤처창업연구 5 (1) : 93 ~ 112 [2010]
  • 축제 개최에 대한 방문객들의 관광영향 인식에 관한 연구 - 광주 세계김치문화축제를 방문한 지역주민들을 대상으로 -
    이태희 관광학연구 34 (8) : 341 ~ 360 [2010]
  • 의료 CRM 시스템 운영이 중소병원의 경영개선과 고객만족도에 미치는 효과
    정희태 한양대학교 [2005]
  • 외래 진료 예약 부도율 감소활동
    김혜정 한국의료 QA학회 2008가을학술대회 논문집 : 384 ~ 386 [2008]
  • 예약부도율 1% 년 10억 좌우
  • 서비스산업 경쟁력 강화를 위한 서비스 R&D 전략
    장병열 [2009]
  • 생보사의 이탈고객 회귀전략
    박중권 우정정보 72 : 59 ~ 76 [2008]
  • 병원에서의 예약부도 결정 요인 및 부도확률 예측 : I 병원 사례를 중심으로
    신동교 고려대학교 [2005]
  • 모바일런트 홈페이지
  • 대장내시경 검사 부도관리를 위한 개선활동
    권오련 한국의료 QA학회지 15 (1) : 89 ~ 100 [2009]
  • 관광 서비스 R&D 지원 방안 연구
  • 고대 구로병원, 진료예약 통합콜센터 운영
  • 강익제 원장의 재미있는 개원 이야기
  • [칼럼]‘Over Booking’ VS ‘No-Show’
  • [김성윤의 맛 세상] ‘노쇼(no show)’는 '노 매너(no manner)
  • Why We don’t come: Patient perceptions on no-shows
    Lacy, N. L. Annals Family Med 2 (6) : 541 ~ 545 [2004]
  • When absence speaks louder than words: An object relational perspective on no-show appointments
    Kwintner, M. Clinical Social Work Journal 39 (3) : 253 ~ 261 [2011]
  • Tire fee? Beware of new car rental surcharges
  • Time and money: Effects of no-shows at a family practice residency clinic
    Moore, C. G Family Medicine 33 (7) : 522 ~ 527 [2001]
  • The search for the best deal: How hotel cancellation policies affect the search and booking decisions of deal-seeking customers
    Chen, C. C. International Journal of Hospitality Management 30 (1) : 129 ~ 135 [2011]
  • The science of persuasion
    Cialdini, R. B. Scientific American 284 (2) : 76 ~ 81 [2001]
  • The gentle art of overbooking
    Lefever, M. M. Cornell Restaurant and Administration Quarterly 29 (3) : 7 ~ 8 [1988]
  • The effectiveness of outpatient appointment reminder systems in reducing no-show rates
    Parikh, A. The American Journal of Medicine 123 (6) : 542 ~ 548 [2010]
  • The effect of exit-interview patient education on no-show rates at a family practice residency clinic
    Guse, C. E. The Journal of the American Board of Family Practice 16 (5) : 399 ~ 404 [2003]
  • The effect of automated telephone appointment reminders on HIV primary care no-shows by veterans
    Henry, S. R. Journal of the Association of Nurses in AIDS Care 23 (5) : 409 ~ 418 [2012]
  • Successful service operations management
    Metters, R. D. South-Western College [2002]
  • SPSS 12.0 매뉴얼: 통계분석방법 및 해설
    이학식 법문사 [2005]
  • SMS STI: A review of the uses of mobile phone text messaging in sexual health
    Lim, M. S. C. International Journal of STD & AIDS 19 (5) : 287 ~ 290 [2008]
  • Restaurant revenue management
    Bertsimas, D. Operations Research 51 (3) : 472 ~ 486 [2003]
  • Quality improvement report: Information given to patients before appointments and its effect on non-attendance rate
    Hardy, K. J. British Medical Journal 323 (7324) : 1298 ~ 1300 [2001]
  • Patient mobile telephone text reminder: A novel way to reduce non-attendance at the ENT out-patient clinic
    Geraghty, M. The Journal of Laryngology and Otology 122 (3) : 296 ~ 298 [2007]
  • Overbooking: The state of the art
    Rothstein, M. Journal of Transport Economics and Policy 5 (1) : 96 ~ 99 [1971]
  • Non-performance penalties in the hotel industry
    DeKay, F. International Journal of Hospitality Management 23 (3) : 273 ~ 286 [2004]
  • No-show rates in the vascular laboratory: Analysis and possible solutions
    Satiani, B. Journal of Vascular and Interventional Radiology 20 (1) : 87 ~ 91 [2009]
  • How effective are short message service reminders at increasing clinic attendance? A meta-analysis and systematic review
    Guy, R. Health Services Research 47 (2) : 614 ~ 632 [2012]
  • How do clinicians respond to patients who miss appointments?
    Smoller, J. W. Journal of Clinical. Psychiatry 59 (6) : 330 ~ 338 [1998]
  • Hotel room-inventory management: An overbooking model
    Toh, R. S. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 (4) : 79 ~ 90 [2002]
  • Hotel overbooking: The effect of overcompensation on customers' reactions to denied service
    Noone, B. M. Journal of Hospitality & Tourism Research 35 (3) : 334 ~ 357 [2011]
  • From telephone to office: Intake attendance as a function of appointment delay
    Festinger, D. S. Addictive Behaviors 27 (1) : 131 ~ 137 [2002]
  • Effectiveness of telephone reminders in improving rate of appointments kept at an outpatient clinic: A randomized controlled trial
    Hashim, M. J. Journal of the American Board of Family Practice 14 (3) : 193 ~ 196 [2001]
  • Clinic overbooking to improve patient access and increase provider productivity
    LaGanga, L. R. Decision Sciences 38 (2) : 251 ~ 276 [2007]
  • CRM, 모든 기업에 다 필요한가
    김재문 LG주간경제 : 41 ~ 47 [2000]
  • CRM 고객데이터 분석을 통한 이탈고객 연구
    김상용 아시아마케팅저널 7 (1) : 21 ~ 42 [2005]
  • Are reservations recommended?
  • Appointment breaking: Causes and solutions
    Bean, A. G. Journal of Health Care Marketing 12 (4) : 14 ~ 25 [1992]
  • An overview of interventions to improve compliance with appointment keeping for medical services
    Macharia, W. M. Journal of American Medical Association 267 (13) : 1813 ~ 1817 [1992]
  • Advanced booking and revenue management: Room rates and the consumers’ strategic zones
    Schwartz, Z. International Journal of Hospitality Management 25 (3) : 447 ~ 462 [2006]
  • A stochastic approach to hotel revenue optimization
    Lai, K. K. Computers & Operations Research 32 (5) : 1059 ~ 1072 [2005]
  • A hybrid data mining/simulation approach for modelling outpatient no-shows in clinic scheduling
    Glowacka, K. J. Journal of the Operational Research Society 60 (8) : 1056 ~ 1068 [2009]
  • A continuous time seat control model for single leg flights with no show and optimal overbooking upper bound
    Feng, Y. European Journal of Operation Research 174 (2) : 1298 ~ 1316 [2006]
  • A Taguchi approach to airline overbooking
    Church, K. [2003]
  • 20-30대 멀티플렉스 영화관 이용자 조사에 따른 포지셔닝 연구: 서울시 4개 멀티플렉스 영화관을 대상으로
    이태희 관광연구저널 22 (1) : 243 ~ 260 [2008]