연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연구: 예약부도에 따른 페널티와 예약 안내 유형을 중심으로
윤설민 ( Seol Min Yoon )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
윤설민 ( Seol Min Yoon )
주제어
No-show
OptimalRangeofPenalty
TypeofPenalty
TypeofReservationInformation
예약부도
예약안내유형
페널티유형
페널티적정범위
참고문헌( 54)
유사주제 논문( 16)
예약부도 7건
no-show 3건
optimalrangeofpenalty 1건
typeofpenalty 1건
typeofreservationinformation 1건
예약안내유형 1건
페널티유형 1건
페널티적정범위 1건
인용/피인용
논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연 ...
' 논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연구: 예약부도에 따른 페널티와 예약 안내 유형을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
no-show
optimalrangeofpenalty
typeofpenalty
typeofreservationinformation
예약부도
예약안내유형
페널티유형
페널티적정범위
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
24
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
no-show
4
0
0.0%
optimalrangeofpenalty
2
0
0.0%
typeofpenalty
2
0
0.0%
typeofreservationinformation
2
0
0.0%
예약부도
8
0
0.0%
예약안내유형
2
0
0.0%
페널티유형
2
0
0.0%
페널티적정범위
2
0
0.0%
계
24
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연구: 예약부도에 따른 페널티와 예약 안내 유형을 중심으로'
의 참고문헌
항공여행정보 홈페이지
콘도미니엄의 예약문제점 및 개선방안에 관한 연구
반종삼
벤처창업연구 5 (1) : 93 ~ 112
[2010]
축제 개최에 대한 방문객들의 관광영향 인식에 관한 연구 - 광주 세계김치문화축제를 방문한 지역주민들을 대상으로 -
이태희
관광학연구 34 (8) : 341 ~ 360
[2010]
진료 예약 환자의 예약부도율 감소 및 예약률 향상을 위한 활동
김상우
박선영
박지민
서창원
오양길
정선화
정인영
최명희
2009가을학술대회논문집 : 365 ~ 367
[2009]
의료 CRM 시스템 운영이 중소병원의 경영개선과 고객만족도에 미치는 효과
정희태
한양대학교
[2005]
외래 진료 예약 부도율 감소활동
김혜정
한국의료 QA학회 2008가을학술대회 논문집 : 384 ~ 386
[2008]
예약부도율 1% 년 10억 좌우
병원신문
[2004]
서비스산업 경쟁력 강화를 위한 서비스 R&D 전략
장병열
[2009]
생보사의 이탈고객 회귀전략
박중권
우정정보 72 : 59 ~ 76
[2008]
병원에서의 예약부도 결정 요인 및 부도확률 예측 : I 병원 사례를 중심으로
신동교
고려대학교
[2005]
모바일런트 홈페이지
대장내시경 검사 부도관리를 위한 개선활동
권오련
한국의료 QA학회지 15 (1) : 89 ~ 100
[2009]
관광 서비스 R&D 지원 방안 연구
한국관광공사
[2011]
고대 구로병원, 진료예약 통합콜센터 운영
국민일보
[2010]
강익제 원장의 재미있는 개원 이야기
데포라인
[2010]
[칼럼]‘Over Booking’ VS ‘No-Show’
세계여행신문
[2009]
[김성윤의 맛 세상] ‘노쇼(no show)’는 '노 매너(no manner)
조선일보
[2012]
Why We don’t come: Patient perceptions on no-shows
Lacy, N. L.
Annals Family Med 2 (6) : 541 ~ 545
[2004]
When absence speaks louder than words: An object relational perspective on no-show appointments
Kwintner, M.
Clinical Social Work Journal 39 (3) : 253 ~ 261
[2011]
Tire fee? Beware of new car rental surcharges
Elliott, C.
Time and money: Effects of no-shows at a family practice residency clinic
Moore, C. G
Family Medicine 33 (7) : 522 ~ 527
[2001]
The search for the best deal: How hotel cancellation policies affect the search and booking decisions of deal-seeking customers
Chen, C. C.
International Journal of Hospitality Management 30 (1) : 129 ~ 135
[2011]
The science of persuasion
Cialdini, R. B.
Scientific American 284 (2) : 76 ~ 81
[2001]
The gentle art of overbooking
Lefever, M. M.
Cornell Restaurant and Administration Quarterly 29 (3) : 7 ~ 8
[1988]
The effectiveness of outpatient appointment reminder systems in reducing no-show rates
Parikh, A.
The American Journal of Medicine 123 (6) : 542 ~ 548
[2010]
The effect of exit-interview patient education on no-show rates at a family practice residency clinic
Guse, C. E.
The Journal of the American Board of Family Practice 16 (5) : 399 ~ 404
[2003]
The effect of automated telephone appointment reminders on HIV primary care no-shows by veterans
Henry, S. R.
Journal of the Association of Nurses in AIDS Care 23 (5) : 409 ~ 418
[2012]
Successful service operations management
Metters, R. D.
South-Western College
[2002]
SPSS 12.0 매뉴얼: 통계분석방법 및 해설
이학식
법문사
[2005]
SMS STI: A review of the uses of mobile phone text messaging in sexual health
Lim, M. S. C.
International Journal of STD & AIDS 19 (5) : 287 ~ 290
[2008]
Restaurant revenue management
Bertsimas, D.
Operations Research 51 (3) : 472 ~ 486
[2003]
Quality improvement report: Information given to patients before appointments and its effect on non-attendance rate
Hardy, K. J.
British Medical Journal 323 (7324) : 1298 ~ 1300
[2001]
Patient mobile telephone text reminder: A novel way to reduce non-attendance at the ENT out-patient clinic
Geraghty, M.
The Journal of Laryngology and Otology 122 (3) : 296 ~ 298
[2007]
Overbooking: The state of the art
Rothstein, M.
Journal of Transport Economics and Policy 5 (1) : 96 ~ 99
[1971]
Non-performance penalties in the hotel industry
DeKay, F.
International Journal of Hospitality Management 23 (3) : 273 ~ 286
[2004]
No-show rates in the vascular laboratory: Analysis and possible solutions
Satiani, B.
Journal of Vascular and Interventional Radiology 20 (1) : 87 ~ 91
[2009]
How effective are short message service reminders at increasing clinic attendance? A meta-analysis and systematic review
Guy, R.
Health Services Research 47 (2) : 614 ~ 632
[2012]
How do clinicians respond to patients who miss appointments?
Smoller, J. W.
Journal of Clinical. Psychiatry 59 (6) : 330 ~ 338
[1998]
Hotel room-inventory management: An overbooking model
Toh, R. S.
The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 (4) : 79 ~ 90
[2002]
Hotel overbooking: The effect of overcompensation on customers' reactions to denied service
Noone, B. M.
Journal of Hospitality & Tourism Research 35 (3) : 334 ~ 357
[2011]
From telephone to office: Intake attendance as a function of appointment delay
Festinger, D. S.
Addictive Behaviors 27 (1) : 131 ~ 137
[2002]
Effectiveness of telephone reminders in improving rate of appointments kept at an outpatient clinic: A randomized controlled trial
Hashim, M. J.
Journal of the American Board of Family Practice 14 (3) : 193 ~ 196
[2001]
Clinic overbooking to improve patient access and increase provider productivity
LaGanga, L. R.
Decision Sciences 38 (2) : 251 ~ 276
[2007]
CRM, 모든 기업에 다 필요한가
김재문
LG주간경제 : 41 ~ 47
[2000]
CRM 고객데이터 분석을 통한 이탈고객 연구
김상용
아시아마케팅저널 7 (1) : 21 ~ 42
[2005]
Are reservations recommended?
Alexandrov, A.
[2011]
Appointment breaking: Causes and solutions
Bean, A. G.
Journal of Health Care Marketing 12 (4) : 14 ~ 25
[1992]
An overview of interventions to improve compliance with appointment keeping for medical services
Macharia, W. M.
Journal of American Medical Association 267 (13) : 1813 ~ 1817
[1992]
Advanced booking and revenue management: Room rates and the consumers’ strategic zones
Schwartz, Z.
International Journal of Hospitality Management 25 (3) : 447 ~ 462
[2006]
A stochastic approach to hotel revenue optimization
Lai, K. K.
Computers & Operations Research 32 (5) : 1059 ~ 1072
[2005]
A hybrid data mining/simulation approach for modelling outpatient no-shows in clinic scheduling
Glowacka, K. J.
Journal of the Operational Research Society 60 (8) : 1056 ~ 1068
[2009]
A continuous time seat control model for single leg flights with no show and optimal overbooking upper bound
Feng, Y.
European Journal of Operation Research 174 (2) : 1298 ~ 1316
[2006]
A Taguchi approach to airline overbooking
Church, K.
[2003]
20-30대 멀티플렉스 영화관 이용자 조사에 따른 포지셔닝 연구: 서울시 4개 멀티플렉스 영화관을 대상으로
이태희
관광연구저널 22 (1) : 243 ~ 260
[2008]
' 논문 : 관광 기업의 예약부도 방지를 위한 탐색적 연구: 예약부도에 따른 페널티와 예약 안내 유형을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문