논문 : 마케팅 믹스요인에 관한 소비자 인식이 브랜드 자산에 미치는 영향: 대전 지역 C 커피전문점 고객을 중심으로

' 논문 : 마케팅 믹스요인에 관한 소비자 인식이 브랜드 자산에 미치는 영향: 대전 지역 C 커피전문점 고객을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand awareness
  • brand equity
  • brand image
  • brand loyalty
  • marketing mix
  • 마케팅 믹스
  • 브랜드 이미지
  • 브랜드 인지
  • 브랜드 충성도
  • 브랜드자산
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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  • 호텔 산업의 인구통계학적 특성에 따른 일-가정 갈등(WFC)의 차이 분석
    최현정 호텔경영학연구 21 (5) : 85 ~ 103 [2012]
  • 현대 브랜드 실천전략
    김성제 교보문고 [2009]
  • 프랜차이즈 커피전문점의 시장세분화와세분시장별 선택속성과 고객만족 차이분석-서울 지역을 중심으로-
    윤남수 관광연구저널 25 (4) : 225 ~ 240 [2011]
  • 커피전문점의 포지셔닝 전략에 관한 연구
    정영우 호텔경영학연구 15 (1) : 269 ~ 289 [2006]
  • 커피전문점의 지각된 가치와 재방문의도 간 관계에서 신뢰의 매개효과
    인성호 관광연구저널 27 (2) : 381 ~ 396 [2013]
  • 커피전문점의 서비스품질이 관계의 질과재방문 의도에 미치는 영향-청주지역 커피전문점을 중심으로-
    손일락 관광연구저널 25 (3) : 273 ~ 284 [2011]
  • 커피전문점의 물리적환경에 따른 이용객의 관계품질 연구
    김영규 관광연구저널 27 (3) : 371 ~ 383 [2013]
  • 커피를 통해 보여진 광고와 마케팅의 힘 : 카페베네 사례연구
    유창조 광고학연구 22 (2) : 177 ~ 191 [2011]
  • 유명 광고모델의 브랜드 자산에 관한 연구 : 척도 개발과 타당성 검증을 중심으로
    박범길 한국광고홍보학보 11 (2) : 155 ~ 192 [2009]
  • 선택속성에 따른 에스프레소 커피 전문점의 포지셔닝에 관한 연구
    김기란 한국조리학회지 16 (3) : 66 ~ 75 [2010]
  • 브랜드경영
    김영곤 21세기북스 [2001]
  • 브랜드 자산의 구성요소가 브랜드 친숙성에 미치는 영향
    송균석 상품학연구 24 (2) : 123 ~ 149 [2006]
  • 브랜드 세계화를 위한 브랜드자산에 영향을 주는 마케팅 믹스요인에 관한 연구
    조명자 무역연구 7 (1) : 101 ~ 137 [2011]
  • 마케팅 활동, 브랜드자산 및 고객자산 간의 관계 형성과 전략
    윤승재 대한경영학회지 19 (1) : 1 ~ 24 [2006]
  • 광고가 브랜드 자산에 미치는 영향
    안대희 광고연구 44 : 89 ~ 114 [1999]
  • Why Satisfied Customers Defect Customers Defect
    Jones, T. O. Harvard Business Review 73 (6) : 88 ~ 99 [1995]
  • The relationship between distribution and market share
    Ferris, P. Marketing Science 8 (2) : 107 ~ 128 [1989]
  • The measurements and determinants of brand equity: a financial approach
    Simon, C. J. Marketing Science 12 (1) : 28 ~ 52 [1993]
  • The impact of deals and deal retraction on brand switching
    Dodson, J. A. Journal of Marketing Research 15 (1) : 72 ~ 81 [1978]
  • The Marketing Advantages of Strong Brands
    Hoeffler, S. Journal of Brand Management 10 (6) : 421 ~ 445 [2003]
  • The Effects of Advertising on Brand Switching and Repeat Purchasing
    Deighton, J. Journal of Marketing Research 31 (1) : 28 ~ 43 [1994]
  • The Effect of Price, Brand Name, and Store Name on Buyer’s Perceptions of Product Quality: An Integrative Review
    Rao, A. R. Journal of Marketing Research 26 (3) : 351 ~ 357 [1989]
  • The Concept of the Marketing Mix
    Borden, N. H. Journal of Advertising Research 24 (4) : 7 ~ 12 [1984]
  • Strategic Brand Management: new approaches to creating and evaluating brand equity
    Kapferer, J. N. Kogan Page [1992]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Revitalizing Suffering Multinational Brand: An Empirical Study
    Andrews, M. International Marketing Review 24 (3) : 350 ~ 372 [2007]
  • Price-Induced Patterns of Competition
    Blattberg, R. C. Marketing Science 8 (4) : 291 ~ 309 [1989]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F Jr. Pearson International Edition [2006]
  • Measuring customer based brand equity
    Lassar, W. Journal of Consumer Marketing 12 (4) : 11 ~ 19 [1995]
  • Measuring Brand Value with Scanner Data
    Kamakura, W. A. International Journal of Research in Marketing 10 (1) : 9 ~ 21 [1993]
  • Marketing Management: Analysis, Planning and Control
    Kotler, P. Prentice-Hall [1985]
  • Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name
    Aaker, D. A. The Free Press [1991]
  • It Works! How Investment Sepnding in Advertising Pays Off
    Prentice, R. M. American Association of Advertising Agencies [1991]
  • Hospitality Sales and Advertising
    Abbey, J. R. Educational Institute of the American Hotel & Motel Association : 24 ~ 30 [1998]
  • Effects of Price, Brand, and Store Information on Buyers’ Product Evaluations
    Dodds, W. B. Journal of Marketing Research 28 (3) : 307 ~ 319 [1991]
  • Effects of Brand Awareness on Choice for a Common, Repeat-Purchase Product
    Hoyer, W. D. Journal of Consumer Research 17 (2) : 141 ~ 148 [1990]
  • Dimensions of Consumer Expertise
    Alba, J. W. Journal of Consumer Research 13 (4) : 411 ~ 454 [1987]
  • Consumer Evaluations of Fast-food Services: a cross-national comparison
    Lee, M. Journal of Service Marketing 11 (1) : 39 ~ 52 [1997]
  • Consumer Evaluations of Brand Extensions
    Aaker, D. A. Journal of Marketing 54 (1) : 27 ~ 41 [1990]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Building Strong Brands
    Aaker, D. A. The Free Press [1996]
  • Brand equity: Snark or Boojum?
    Barwise, P. International Journal of Research in Marketing 10 (1) : 93 ~ 104 [1993]
  • Brand Equity Brand Preferences, and Purchase Intent
    Cobb-Walgren, C. J. Journal of Advertising 24 (3) : 25 ~ 40 [1995]
  • Brand Equity & Advertising’s Role in Building Strong Brands
    Kirmani, A. Lawrence Erlbaum Associates [1993]
  • Brand Asset Management: Driving Profitable Growth through Your Brand
    Davis, S. M. Josey-Bass [2002]
  • Basic Marketing: A Managerial Approach
    McCarthy, E. J. Irwin [1960]
  • Availability: a heuristic for judging frequency and probability
    Tversky, A. Cognitive Psychology 5 : 207 ~ 232 [1973]
  • An Examination of Selected Marketing Mix Elements and Brand Equity
    Yoo, B. H. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (2) : 195 ~ 211 [2000]
  • An Evaluation Cost Model of Consideration Sets
    Hauser, J. R. Journal of Consumer Research 16 (4) : 393 ~ 408 [1990]
  • A Study of Success and Failure in Product Innovation: The Case of the U.S. Electronics Industry
    Madique, M. A. IEEE Transactions on Engineering Management : 192 ~ 203 [1984]
  • A Model of Multi-Brand Loyalty
    Jacoby, J. Journal of Advertising Research 11 (3) : 25 ~ 30 [1971]