기내 쇼핑의 편의성과 지각된 가치, 만족 간의 관계 연구

논문상세정보
' 기내 쇼핑의 편의성과 지각된 가치, 만족 간의 관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 기내쇼핑(in-flightshopping)
  • 만족(satisfaction)
  • 지각된 가치(perceived value)
  • 편의성(convenience)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
75 1

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' 기내 쇼핑의 편의성과 지각된 가치, 만족 간의 관계 연구' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 서비스편의성이 긍정적 감정, 관계지속의도의 영향관계 연구
    이상호 동북아관광연구 9 (1) : 105 ~ 122 [2013]
  • 박사
  • 항공사 이용객의 지각된 고객가치와 고객만족 및 브랜드태도와의 관계
    홍태영 관광레저연구 24 (6) : 195 ~ 214 [2012]
  • 항공사 서비스품질이 가치,만족 및 충성도에 미치는 영향
    이미혜 관광연구 25 (5) : 101 ~ 122 [2010]
  • 항공기내 면세품 충동구매시 상황요인과 감정요인의 역할
    조주은 관광레저연구 24 (6) : 215 ~ 237 [2012]
  • 한국일보
  • 패밀리 레스토랑의 서비스 인식과 고객 만족과의 관계: 경인지역을 중심으로
    박영기 관광레저연구 25 (7) : 479 ~ 496 [2013]
  • 청계천의 이미지, 지각된 가치, 만족도 그리고 행동의도 간 구조관계 분석
    윤설민 이충기 관광연구저널 26 (1) : 41 ~ 57 [2012]
  • 지역 특1급 호텔의 다차원적 서비스편의성과 지각된 가치, 고객만족, 행동의도와의 관계에 대한 연구
    변정우 호텔경영학연구 19 (1) : 55 ~ 72 [2010]
  • 지각된 서비스 편의성이 직무만족, 조직신뢰, 조직몰입, 이직의도에 미치는 영향 -의료서비스 종사자를 중심으로-
    김성수 보건의료산업학회지 7 (1) : 35 ~ 44 [2013]
  • 저비용 항공사 기내 면세품 판매에 대한 고객 만족도 향상 방안에 관한 연구 : 국내 J항공사를 중심으로
    장주녀 한국항공대학교 경영대학원 [2010]
  • 외식 소셜커머스의 서비스편의성과 지각된 가치가서비스 만족에 미치는 영향
    김영국 관광학연구 37 (3) : 83 ~ 102 [2013]
  • 소비성향이 기내 면세품 구매 행동의도에 미치는 영향
    강현정 한국항공대학교 대학원 [2012]
  • 서비스편의성이 서비스가치, 서비스신뢰 및 만족에 미치는 영향
    배병렬 한국산업경제저널 3 (1) : 51 ~ 71 [2011]
  • 병원의 편의지향성이 고객의 편의성과 성과지각에미치는 영향에 관한 연구
    김수배 설상철 동아대학교 대학원 [2005]
  • 기내의 특수성과 승객의 충동구매 성향이 기내 판매 제품의 재구매의도에 미치는 영향
    황희중 한국항공경영학회지 6 (1) : 161 ~ 183 [2008]
  • 기내면세품 판매서비스의 품질이 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향
    임선구 한국항공대학교 대학원 [2010]
  • 기내면세품 구매자들의 구매만족에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    지수민 경영교육연구 57 (57) : 163 ~ 181 [2009]
  • 기내면세품 구매 선택요인이 구매 후 만족과 재구매 의도에 미치는 영향
    조주은 호텔관광연구 12 (4) : 126 ~ 137 [2010]
  • Understanding service convenience
    Berry, L. L. Journal of Marketing 66 (3) : 1 ~ 17 [2002]
  • UNTWO Annual Report 2012
    UNWTO [2013]
  • Toward a measure of service convenience: multi-item scale development and empirical test
    Colwell, S. R. Journal of Service Marketing 22 (2) : 160 ~ 169 [2008]
  • The effect of service convenience on post-purchasing behaviours
    Chang, K-C. Industrial Management & Data Systems 110 (9) : 1420 ~ 1443 [2010]
  • The critical role of perceived risk and trust in determining customer satisfaction with automated banking channels
    Cockrill, A. Service Marketing Quarterly 30 (2) : 174 ~ 193 [2009]
  • The RELQUAL scale: A measure of relationship quality in export market venture
    Lages, C. Journal of Business Research 58 (8) : 1040 ~ 1048 [2005]
  • The In-flight Shopper
    Huang, W-H. Journal of Air Transport Management 12 (4) : 207 ~ 211 [2006]
  • Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: A hierarchical approach
    Brady, M. K. Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Service quality in restaurant operations in China: decision and experiential-oriented perspectives
    Chow, I. H. S. International Journal of Hospitality Management 26 (3) : 698 ~ 710 [2007]
  • Service Marketing. 4th edition
    Lovelock, C. H. Prentice Hall International [2000]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • SERVCON:development and validation of multidimensional service convenience scale
    Seiders, K. Journal of the Academy of Marketing Science 35 (1) : 144 ~ 156 [2007]
  • Perceived value: A critical examination of definitions, concepts and measures for the service industry
    Boksberger, P. E. Journal of Service Marketing 25 (3) : 229 ~ 240 [2011]
  • Multivariate data analysis, 5th ed
    Hair, J. F. Jr. Prentice Hall [1998]
  • Measuring customer-perceived value in business market
    Ulaga, W. Industrial Marketing Management 30 (6) : 525 ~ 540 [2001]
  • Measuring consumer perceptions of online shopping convenience
    Jiang, L. Journal of Service Management 24 (2) : 191 ~ 214 [2013]
  • Marketing management
    Kotler, P. Prentice Hall [1999]
  • Investigating the relationships among perceived value, satisfaction and recommendations : the case of the Korean DMZ
    Lee, C. K. Tourism Management 28 (1) : 204 ~ 214 [2007]
  • International service variants: Airline passenger expectation and perceptions of service quality
    Sultan, Jr. F. Journal of Services Marketing 14 (3) : 188 ~ 216 [2000]
  • Getting to value
    McLeon, R. Management Quarterly 43 (3) : 25 ~ 29 [2002]
  • Do perceived time pressure, lift cycle stage and demographic characteristics affect the demand for convenience?
    McEnally, M. R. European Advances in Consumer Research 3 : 155 ~ 161 [1998]
  • Customer satisfaction with services
    McDougall, G. Journal of Service Marketing 14 (5) : 392 ~ 410 [2000]
  • Customer perceived value: A substitute for satisfaction in business market?
    Eggert, A. Journal of Business & Industrial Marketing 17 (2/3) : 107 ~ 118 [2002]
  • Cronin, J. J.
    [2000]
  • Corporate governance in transition economies: a case study of two Chinese airlines
    Mar, P. Journal of World Business 36 (3) : 280 ~ 302 [2001]
  • Convenience in Services Marketing
    Brown, L. G. Journal of Services Marketing 4 (1) : 53 ~ 59 [1990]
  • Consumer switching costs : A typology, antecedents, and consequences
    Burnham, T. A. Journal of the Academy of Marketing Science 31 (2) : 109 ~ 126 [2003]
  • Consumer perceptions of price, quality and value: A means-end model and synthesis of service
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
    Sweeney, J. C. Journal of Retailing 77 (2) : 203 ~ 220 [2001]
  • Consumer Attitudes toward In-flight Shopping
    Liou, J. J. Journal of Air Transport Management 17 (4) : 221 ~ 223 [2011]
  • Businesses as buildings:Metrics for the architectural quality of Internet businesses
    Kim, J. W. Information Systems Research 13 (3) : 239 ~ 254 [2002]
  • Attention, retailers! How convenient is your convenience strategy?
    Seiders, K. Sloan Management Review 41 (3) : 79 ~ 89 [2000]
  • An empirical assessment of a modified technology acceptance model
    Chau, P. Y. K. Journal of Management Information System 13 (2) : 185 ~ 204 [1996]
  • Airport and travel terminal retailing: Strategies, trends and market dynamics
    Newman, S. Raven Fox Publishing [1999]
  • A conceptual model of perceived customer value in e‐commerce: A preliminary investigation
    Chen, Z. Psychology of Marketing 20 (4) : 323 ~ 347 [2003]
  • 2013년 상반기 항공운송동향 보도자료