스포츠 경기 체험요인이 스폰서십 효과에 미치는 영향

논문상세정보
' 스포츠 경기 체험요인이 스폰서십 효과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 산업경제 일반
  • brand loyalty
  • experientialsatisfaction
  • sportsexperientialelements
  • team identification
  • 스포츠경기경험요소
  • 스폰서십
  • 팀 동일시
  • 팀 몰입
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,483 0

0.0%

' 스포츠 경기 체험요인이 스폰서십 효과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 프로스포츠 관람동기가 스포츠 소비자의 심리적 애착과 스폰서십 효과에 미치는 영향
    김한주 한국광고홍보학보 6 (4) : 50 ~ 86 [2004]
  • 컨벤션센터의 브랜드 개성과 자아동일시에 관한 연구-코엑스 컨벤션 센터 및 코엑스 몰을 중심으로-
    황희곤 관광학연구 30 (1) : 359 ~ 378 [2006]
  • 온라인 커뮤니티 활동의 의례화에 관한 연구
    박철 한국유통학회 추계발표논문집 : 253 ~ 263 [2011]
  • 온라인 게임 커뮤니티 동일시가 플로우와 e-애호도에 미치는 영향
    김성호 산업경제연구 20 (2) : 787 ~ 817 [2007]
  • 스포츠 심리상담자 자격요건과 제도화
    김병준 한국스포츠 심리학회 춘계학술대회 논문집 : 23 ~ 43 [2002]
  • 스포츠 경기 경험요소가 후원기업의 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 프로농구 경기 관람객을 대상으로
    홍성찬 산업경제연구 24 (2) : 629 ~ 653 [2011]
  • 쇼핑행위의 경험적 측면: 쇼핑시 느끼는 기분이나 감정이 매장태도와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구
    유창조 소비자학연구 7 (1) : 51 ~ 73 [1996]
  • 소비자행동 측면에서 본 스포츠 경기관람
    유창조 Marketing Trend Review : 41 ~ 50 [2004]
  • 서비스마케팅
    이유재 학현사 [2013]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 (3) : 1 ~ 33 [2002]
  • 물리적환경이 서비스품질 평가에 미치는 영향에 관한 연구: 이업종간 비교
    이유재 마케팅연구 13 (1) : 61 ~ 86 [1998]
  • 레져시설 내에서의 소비자 감정적 반응에 대한 실증연구: 스키리조트를 중심으로
    권익현 소비자학연구 8 (1) : 59 ~ 77 [1997]
  • Whence Consumer Loyalty?
    Oliver, Richard L. Journal of Marketing 63 (특별) : 33 ~ 44 [1999]
  • Understanding the Bond of Identification : An Investigation of Its Correlates Among Art Museum Members
    Bhattacharya, C.B Journal of Marketing 59 : 46 ~ 57 [1995]
  • Types and Sources of Spectating Pleasure in Televised Sports
    Duncan, M.C Sociology of Sport Journal 6 : 195 ~ 211 [1989]
  • Tribal Marketing : the Tribalization of Society and Its Impact on the Conduct of Marketing
    Cova, B. European Journal of Marketing 36 (5) : 595 ~ 620 [2002]
  • The Services Challenge: Integrating for Competitive Advantage
    Baker, J. American Marketing Association : 79 ~ 84 [1987]
  • The Ritual Dimension of Consumer Behavior
    Rook, Dennis W. Journal of Consumer Research 12 (4) : 251 ~ 264 [1985]
  • The Experiential Aspects of Consumption : Consumer Fantasies, feelings, and Fun
    Holbrook, M.B. Journal of Consumer Research 9 : 132 ~ 140 [1982]
  • The Erotic in Sports
    Guttmann, A. Golumbia University [1996]
  • The Effects of Team Loyalty and Selected Stadium Factors on Spectator Attendance
    Wakefield, K.L Journal of Sport Management 9 (2) : 153 ~ 172 [1995]
  • The Effect of Servicescape on Customers' Behavioral Intentions in Leisure Service Setting
    Wakefield, K.L Journal of Service Marketing 10 (6) : 45 ~ 61 [1996]
  • The Effect of Personality Variable of Self-monitoring on Individual Loyalty to Professional Football Team
    Mahony, D. F. The Ohio State University [1995]
  • The Development of Brand Loyalty
    Tucker, W. T. Journal of Marketing Research 1 : 32 ~ 25 [1964]
  • The Consumption of Performance
    Deighton, J. Journal of Consumer Research 19 (3) : 362 ~ 372 [1992]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance : The Role of Brand Loyalty
    Chaudhuri, Arjun Journal of Marketing 65 : 81 ~ 93 [2001]
  • Store Atmosphere : An Environmental Psychology Approach
    Donovan, Robert J. Journal of Retailing 58 (1) : 34 ~ 57 [1982]
  • Servicescapes : The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees
    Bitner, M. Journal of Marketing 56 : 57 ~ 71 [1992]
  • Self-concept and Consumer Behavior : A Critical Review
    Sirgy, M. Joseph Journal of Consumer Research 9 (3) : 287 ~ 300 [1982]
  • Organizational Images and Member Identification
    Dutton, Jane E. Administrative Science Quarterly 39 : 239 ~ 263 [1994]
  • Mythic Identification, Technology, and Advertising in Spectator Sports
    Real, M.R Sociology of Sport Journal 9 (4) : 323 ~ 337 [1992]
  • Multivariate Data Analysis
    Hair, Josept F. Jr Prentice-Hall International [1998]
  • Measuring the Multidimensional Nature of Sporting Event Performance Consumption
    Madrigal, R. Journal of Leisure Research 38 (3) : 267 ~ 292 [2006]
  • Learning Orientation, Working Smart, and Effective Selling
    Sujan, Harish Journal of Marketing 58 : 39 ~ 52 [1994]
  • How Consumers Consume : A Typology of Consumption Practices
    Holt, D. B. Journal of Consumer Research 22 : 1 ~ 16 [1995]
  • Flow: The Psychology of Optimal Experience
    Csikszentmihalyi, Mihaly HarperCollins [1990]
  • Factors Leading to Group Identification : a Field Study of Winners and Losers
    Fisher, R.J. Journal of Psychology and Marketing 15 (1) : 23 ~ 40 [1998]
  • Experiential Marketing: How to Get Consumers to Sense, Feel, Think, Act, Relate to Your Company and Brands
    Schmitt, B. H. The Free Press [1999]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobser- vable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Emotion marketing : The Hallmark Way of Winning Customers for Life
    Robinette, S McGraw-Hill [2003]
  • Customers' Motivations for Maintaining Relationships with Service Providers
    Bendapudi Journal of Retailing 73 (1) : 15 ~ 37 [1997]
  • Creating and Festering Fan Identification in Professional Sports
    Sutton, W.A. Sports Marketing Quarterly 6 (1) : 15 ~ 22 [1997]
  • Consumers and Their Brands : Developing Relationship Theory
    Fournier, Susan Journal of Consumer Research 24 : 343 ~ 372 [1998]
  • Brand Loyalty: Measurement and Management
    Jacoby, Jacob Wiley [1978]
  • An Exploration of the Construct of Psychological Attachment to a Sport Team Among College Students: A Multi-dimensional Approach
    Kwon, H. Sport Marketing Quarterly 13 (2) : 25 ~ 36 [2004]
  • Alumni and Their Alma Mater : A Partial Test of the Reformulated Model of Organizational Identification
    Mael, Fred A. Journal of Organizational Behavior 13 (2) : 103 ~ 123 [1992]
  • Advances in Services Marketing and Management, 3
    Oliver, Richard L. JAI Press : 65 ~ 85 [1993]
  • A Model of Fan Identification : Antecedents and Sponsorship Outcomes
    Gwinner, Kevin P. Journal of Services Marketing 17 (3) : 275 ~ 294 [2003]
  • 21세기 국내 스포츠산업 발전 전략 연구
    김종 한국체육학회지 39 (3) : 832 ~ 844 [2000]