학급차원의 확장된 스킬스트리밍 교수가 정서·행동장애 위험 유아의 사회성 기술, 문제행동, 일반유아와의 상호작용에 미치는 영향

논문상세정보
' 학급차원의 확장된 스킬스트리밍 교수가 정서·행동장애 위험 유아의 사회성 기술, 문제행동, 일반유아와의 상호작용에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • interaction
  • problem behaviors
  • skillstreaming
  • social skill
  • youngchildrenatriskforemotionalandbehavioraldisorder
  • 문제행동
  • 사회성 기술
  • 상호작용
  • 스킬스트리밍교수
  • 정서·행동장애위험유아
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,434 4

0.0%

' 학급차원의 확장된 스킬스트리밍 교수가 정서·행동장애 위험 유아의 사회성 기술, 문제행동, 일반유아와의 상호작용에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국 유아 사회성 기술검사 표준화 연구
    윤치연 정서·행동장애연구 24 (2) : 157 ~ 173 [2008]
  • 학교부적응 초등학생에 대한 친사회행동 기술훈련의 효과
    신혜림 대진대학교 대학원 [2009]
  • 통합 환경에서의 상황이야기 중재가 자폐성 장애를 지닌 유아와 일반 유아의 사회적 상호작용에 미치는 영향
    김미영 유아특수교육연구 6 (1) : 85 ~ 107 [2006]
  • 토막만화대화 중재가 통합교육 환경의 발달지체 유아의 사회적 상호작용에 미치는 영향
    김지수 유아특수교육연구 11 (4) : 57 ~ 79 [2011]
  • 친사회행동기술훈련이 위축유아의 사회적 상호작용에 미치는 효과
    김성희 대진대학교 대학원 [2011]
  • 장애아동가족의 적응과 아동의 사회적 능력에 관한 연구 : 가족탄력성(Family Resilience)의 효과를 중심으로
    김미옥 이화여자대학교 대학원 [2001]
  • 유아행동평가척도교사용 C-TRF(1. 5세-5세)v1. 0
    오경자 ㈜ 휴노 [2012]
  • 박사
  • 유아의 또래 상호작용·유아-교사관계·다중지능과 초등학교 적응간의 관계
    정대현 전남대학교대학원 [2006]
  • 박사
  • 유아 서번트리더십 프로그램이 유아의 자아존중감과 사회성기술에 미치는 영향
    김경숙 경남대학교 [2012]
  • 유아 사회성 발달 증진 프로그램의 효과에 관한 메타분석
    권정윤 열린유아교육연구 15 (5) : 341 ~ 358 [2010]
  • 연구방법론
    성태제 학지사 [2006]
  • 아동양육시설 유아의 친사회행동기술훈련의 효과
    정지영 대진대학교 [2009]
  • 스킬스트리밍 프로그램이 저소득층 가정 초등학생의 사회적 기술, 문제행동, 학업능력에 미치는 효과
    이근민 대진대학교 대학원 [2009]
  • 박사
  • 사회성 기술검사(SSRS)의 타당화 연구.
    김향지 특수교육학회지 17 (1) : 121 ~ 135 [1996]
  • 사회성 기술 중재프로그램과 효과에 관한 국내 실험연구 분석
    오자영 정서·행동장애연구 24 (4) : 227 ~ 255 [2008]
  • 사회기술향상 프로그램과 약물치료가 정서·행동장애 아동의 사회기술과 문제행동에 미치는 영향
    김선하 정서·행동장애연구 20 (1) : 255 ~ 277 [2004]
  • 도구를 활용한 심리운동프로그램이 발달지체유아의 운동능력과 사회성발달에 미치는 효과
    이점자 창원대학교 교육대학원 [2013]
  • 누리과정 교사용 지도서에 수록된 인성 교육 요소 분석: 3세, 4세 누리과정 교사용 지도서를 중심으로
    김현주 한국교육문제연구 31 (1) : 259 ~ 280 [2013]
  • Treating social skill deficits in children with learning disabilities : A meta-analysis of the research
    Forness, S. R. Learning Disability Quarterly 19 : 2 ~ 13 [1996]
  • The effectiveness of the skillsstreaming social skills program for students with learning and language disabilities
    Timochko, M. Fairleigh Dickinson University [2011]
  • Social skills training for teaching replacement behaviors : Remediating acquisition deficits in at-risk students
    Gresham, F. M. Behavioral Disorders 31 (4) : 363 ~ 377 [2006]
  • Social skills training for students with emotional and behavioral disorders : A review of reviews
    Maag, J. M. Behavioral Disorders 32 (1) : 5 ~ 17 [2006]
  • Social skills rating system
    Gresham, F. M. American Guidance Service [1990]
  • Social skills intervention guide: Practical strategies for social skills training
    Elliott, S. N. American Guidance Service [1991]
  • Social skills intervention for students with emotional/behavioral disorders aged six through 12 years
    Chen, K. Emotional and Behavioral Difficulties 9 (4) : 223 ~ 238 [2004]
  • Social skills instruction for adolescents with emotional disabilities : A technology-based intervention
    Cumming, T. M. Journal of Special Education Technology 23 (1) : 19 ~ 33 [2009]
  • Social Skills Intervention for An At-Risk Korean Student in United States: A Single-Subject Design
    이영주 정서·행동장애연구 21 (2) : 39 ~ 55 [2005]
  • Skillstreaming: A report to the Vermont State Department of Education
    Leonardi, R. Vermont State Department of Education [2001]
  • Skillstreaming in early childhood, A guide for teaching prosocial skills
    McGinnis, E. Research Press [2012]
  • Resiliency and aggression replacement training with families
    Calame, R. Reclaiming Children and Youth 20 (3) : 47 ~ 50 [2011]
  • Refusal skills : Learning to be positively negative
    Goldstein, A. P. Journal of Drug Education 19 (3) : 271 ~ 283 [1989]
  • Pure versus co-occurring externalizing and internalizing symptoms in children : The potential role of socio-developmental milestones
    Oland, A, A. Clinical Child and Family Psychology Review 8 (4) : 247 ~ 270 [2005]
  • Processes and outcomes of story-based and skill-based social competency programs for children with emotional disabilities
    Rahill, S. A. Journal of School Psychology 41 : 413 ~ 429 [2003]
  • Preschool and Kindergarten Behavior Scales
    Merrell, K. W. Clinical Psychology Publishing Company [1994]
  • Peer-prompted social skills : The role of teacher consultation in student success
    Farmer-Dougan, V. Educational Psychology : An International Journal of Experimental Educational Psychology 19 (2) : 207 ~ 219 [1999]
  • Modifying socially withdrawn behavior : A playground intervention for students with internalizing behaviors
    Marchant, M. R. Psychology in the Schools 44 (8) : 779 ~ 794 [2007]
  • Manual for the Child Behavior Checklist and Revised Child Behavior Profile
    Achenbach, T. M University of Vermont [1983]
  • Interpreting outcomes of social skills training for students with high-incidence disabilities
    Gresham, F. M. Exceptional Children 67 (3) : 331 ~ 344 [2001]
  • Evidence-based practices for educating students with emotional and behavioral disorders
    Yell, M. L. Merrill [2009]
  • Effects of training social competence in children : A meta-analysis of recent studies
    Beelmann, A. Journal of Clinical Psychology 23 (3) : 260 ~ 271 [1994]
  • Discipline and group management in classrooms
    Kounin, J. Holt, Rinehart and Winston [1970]
  • Contextually-relevant validation of peer play construct with African head start children: Penn Interactive Play Scale
    Fantuzzo, J. C. Early Childhood Quarterly 13 (3) : 411 ~ 431 [1998]
  • An Interactional model of children’s entry into peer groups
    Putallaz, M. Child Development 52 : 986 ~ 994 [1981]
  • A preliminary randomized controlled trial of two social skills interventions for youth high-functioning autism spectrum disorders
    Lerner, M. D. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities 27 (3) : 147 ~ 157 [2012]
  • A conceptual framework for choosing social skills programs
    Reed, J. G. Poster presented at the Annual of the National Association of School Psychologists [1998]
  • A Comparison of the effects of two social skill training approaches on teacher and child behavior
    Hyatt, K. J. Journal of Research in Childhood Education 22 (1) : 85 ~ 96 [2007]
  • 3-5세 누리과정 내실화를 위한 유아 인성교육 방안
    최민수 미래유아교육학회지 20 (1) : 1 ~ 36 [2013]