장애청소년을 위한 진로개발 및 전환 프로그램 분석

' 장애청소년을 위한 진로개발 및 전환 프로그램 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 노동문제
  • career and vocational education
  • literature review
  • secondarytransition
  • special education
  • transition to adulthood
  • transitionoutcomes
  • 문헌 연구
  • 성인기전환
  • 전환성과
  • 중등전환
  • 진로 · 직업교육
  • 특수교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,776 6

0.0%

' 장애청소년을 위한 진로개발 및 전환 프로그램 분석' 의 참고문헌

  • 특수교육연차보고서
    교육부 [2013]
  • 지체장애아 교육
    박은혜 학지사 [2010]
  • 지체부자유학교 교사의 전환교육 실행수준과 실행역량에 관한 인식 특성
    김영한 특수교육저널:이론과 실천 14 (1) : 349 ~ 372 [2013]
  • 전환교육 현장 전문가들의 전환교육에 대한 인식 및 실제적용에 관한 질적 연구
    김민영 장애와 고용 20 (2) : 31 ~ 54 [2010]
  • 장애학생의 자기결정과 전환성과
    김동일 장애와 고용 13 (3) : 54 ~ 68 [2003]
  • 장애청소년의 전환교육 및 서비스에 대한 학부모의 인식 및 요구
    이성용 특수교육학연구 45 (3) : 155 ~ 187 [2010]
  • 장애청소년의 전환교육 관련 연구동향과 과제
    이영선 특수교육학연구 46 (3) : 131 ~ 161 [2011]
  • 장애인 삶의 질 향상을 위한 전환교육과 서비스
    조인수 대구대학교출판부 [2002]
  • 발달장애청소년의 전환성과 탐색
    이영선 장애와 고용 23 (3) : 83 ~ 103 [2013]
  • 발달장애 특수학교의 지역사회 현장실습 중심 직업교육 실시를 위한 로드맵 개
    박희찬 특수교육학연구 45 (1) : 109 ~ 127 [2010]
  • 국내 전환교육 관련 연구의 동향과 과제
    백수진 한경근 특수교육요구아동연구 18 : 127 ~ 147 [2007]
  • Using successful models of student-centered transition planning and services for adolescents with disabilities
    Morningstar, M. E. Focus on Exceptional Children 31 (9) : 1 ~ 19 [1999]
  • Transition planning/coordinating interventions for youth with disabilities : A systemic review
    Cobb, R. B. Career Development for Exceptional Individuals 32 (2) : 70 ~ 81 [2009]
  • Transition planning for secondary students with disabilities
    Flexer, R. W. Pearson Education [2012]
  • Transition education and services for students with disabilities
    Clark.G.M Sitlington Sitlington, P. L. Merrill/Prentice Hall [2005]
  • The effects of peer-assisted sentence-combining practice on four young writers with learning disabilities
    Saddler, B. Learning Disabilities : A Contemporary Journal 6 (1) : 17 ~ 31 [2008]
  • Social and communicative interventions and transition outcomes for youth with disabilities : A systemic review
    Alwell, M. Career Development for Exceptional Individuals 32 (2) : 94 ~ 107 [2009]
  • Promoting turn-taking skills in preschool children with disabilities : The effects of a peer-based social communication intervention
    Stanton-Chapman, T. L. Early Childhood Research Quarterly 26 (3) : 303 ~ 319 [2011]
  • Predictors of post-high school employment among young adults with disabilities
    Chambers Dunn Rabren Rabren, K. Career Development for Exceptional Individuals 25 (1) : 25 ~ 40 [2002]
  • Increasing prosocial behaviors of young children with disabilities in inclusive classrooms using a combination of peermediated intervention and social narratives
    Harjusola-Webb, S. Beyond Behavior 21 (2) : 29 ~ 36 [2012]
  • Getting everyone involved : Identifying transition opportunities for youth with severe disabilities
    Swedeen, B. L. TEACHING Exceptional Children 43 (2) : 38 ~ 49 [2010]
  • Functional life skills curricular intervention for youth with disabilities : A systemic review
    Alwell, M. Career Development for Exceptional Individuals 32 (2) : 82 ~ 93 [2009]
  • Evidence-based practice in secondary transition
    Test, D. W. Career Development for Exceptional Individuals 32 (2) : 115 ~ 128 [2009]
  • Career development and transition services: A functional life skills approach
    Brolin, D. E. Pearson Education [2004]
  • A taxonomy for transition programming: Linking research and practice
    Kohler, P. [1996]