실시간 스포츠 스트리밍 비디오 시청자의 미디어경험에 관한 연구

논문상세정보
' 실시간 스포츠 스트리밍 비디오 시청자의 미디어경험에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • closedsocialnetwork
  • livestreamingvideoservice
  • opensocialnetwork
  • parasocial interaction
  • social presence
  • 사회적 실재감
  • 스트리밍 서비스
  • 오픈형소셜네트웍
  • 의사사회적상호작용
  • 폐쇄형소셜네트웍
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 실시간 스포츠 스트리밍 비디오 시청자의 미디어경험에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 트위터는 소셜 네트워크인가?: 네트워크 구조와 정보 전파의 관점
    곽해운 언론정보연구 48 (1) : 87 ~ 113 [2011]
  • 텔레비전 토크쇼 프로그램의 준사회적 상호작용이 시청효과에 미치는 영향
    이윤석 중앙대학교 [2007]
  • 텔레비전 시청만족도 형성에 관한 재고찰시청동기, 의사인간관계(para?social interaction),실재감(presence)의 상호작용을 중심으로
    황하성 한국방송학보 21 (5) : 342 ~ 382 [2007]
  • 좋아하는 텔레비전 등장인물들의 특성에 대한 시청자들의 반응: 의사사회와 동일화 현상을 통한 연구
    박응기 한국언론학보 47 (1) : 7 ~ 190 [2003]
  • 인터넷 방송 비즈니스 모델의 구성요인에 관한 연구
    최영 방송과 커뮤니케이션 (창간) : 309 ~ 340 [2000]
  • 인터넷 매체의 확산과 TV 시청행태의 변화
    권호영 코카포커스 (13) [2012]
  • 온라인 게임의 애호도에 관한 실증적 연구: 상호작용성과 현존감을 중심으로
    엄명용 경영과학 22 (1) : 47 ~ 66 [2005]
  • 실시간 인터넷 방송 : 유스트림
    박세영 방송통신위원회 [2012]
  • 스마트TV 트래픽 갈등 어쩌나
  • 스마트 환경에서 미디어 콘텐츠 사업자의 대응과 과제
    이만제 코카포커스 (2011-18) [2012]
  • 소셜미디어 사용자의 사회적 관계에 대한 연구: 사회 연결망 이론의 약한 관계 형성 중심으로 : 1321 ~ 1329
    박차라 [2009]
  • 소셜 미디어 이용과 사회적 현존감의 상관성 : 1139 ~ 1141
    안원미 [2011]
  • 사회과학조사방법론
    채서일 학현사 [2003]
  • 방송진행자의 퍼스낼리티에 관한 진행자와 수용자 인식요구 : 준사회적 상호작용과 상호 지향성을 중심으로
    최영주 경희대학교 [2005]
  • 멀티미디어 도구 소개
    조유섭 한국멀티미디어학회지 4 (2) : 90 ~ 96 [2000]
  • 리얼 버라이어티 프로그램의 의사상호작용과 만족도 연구 : 동일화 갈망과 몰입성의 영향을 중심으로
    양문희 커뮤니케이션학 연구 19 (2) : 61 ~ 85 [2011]
  • 뚝 떨어진 지상파 올림픽 시청률, 원인은 모바일 기기
  • 대학생의 스포츠 중계 진행자 특성 인식이 시청의도에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구 : 의사(擬似)인간관계의 매개효과를 중심으로
    최명일 한국언론학보 51 (6) : 91 ~ 110 [2007]
  • 대학생들의 인터넷 스포츠중계방송 이용행태 분석 (12) : 15 ~ 30
    임태성 [2008]
  • 나우콤 공식홈페이지 서비스 소개
  • Validation and measurement of the fundamental themes of relational communication
    Burgoon, J. Communication Monographs 54 (1) : 19 ~ 41 [1987]
  • Uses of political computer bulletin boards
    Garramone, G. Journal of Broadcasting & Electronic Media 30 (3) : 325 ~ 339 [1986]
  • Understanding instant messaging : Gratification and social presence
    Hwang, H. Paper presented at Presence 2006 Conference, Cleveland, OH [2006]
  • UCC 이용 행태에 따른 차별적 미디어 경험: 드라마 관련 UCC 생산자 집단과 UCC 참여자 집단 간의 의사사회적 상호작용이 플로우 경험에 미치는 영향력 비교를 중심으로
    이수영 한국방송학보 26 (2) : 122 ~ 166 [2012]
  • Twitting the night away : Using twitter to enhance social presence
    Dunlap, J. Journal of Information Syste Education 20 (2) : 129 ~ 135 [2009]
  • Toward a more robust theory and Measure of Social Presence : Review and suggested criteria
    Biocca, F. Presence : Teleoperators and Virtual Environments 12 (5) : 456 ~ 480 [2003]
  • The variable influence of audience activity on media effects
    Kim, J. Communication Research 24 (2) : 107 ~ 135 [1997]
  • The social psychology of telecommunications
    Short, J. John Wiley & Sons [1976]
  • The effects of video on cognitive load and social presence in multimedia-learning
    Homer, B. Computers in Human Behavior 24 (3) : 786 ~ 797 [2008]
  • The Strength of weak ties: A Network theory revisited
    Granovetter, M. Sociological Theory 1 (1983) : 201 ~ 233 [1983]
  • TV 프로그램 장르별 의사사회상호작용 차원에 관한 연구
    권상희 한국방송학보 23 (2) : 51 ~ 101 [2009]
  • TV 오락프로그램의 전문MC에 관한 시청자들의 호감도 연구
    박웅기 한국스피치커뮤니케이션학회 (4) : 84 ~ 103 [2005]
  • TV 뉴스앵커의 준사회적 상호작용과 전문성 비교분석
    최양호 한국언론학보 44 (1) : 468 ~ 488 [1999]
  • Social presence as a predictor of satisfaction within a computer-mediated conferencing environment
    Gunawardena, C. American Journal of Distance Education 11 (3) : 8 ~ 26 [1997]
  • Social features of online networks : The strength of intermediary ties in online social media
    Grabowicz, P. PLoS ONE 7 (1) : 1 ~ 14 [2011]
  • SNS 이용자의 미디어 인식과 성향이 온라인 관계형성에 미치는 영향 : 페이스북 이용자를 중심으로
    최향단 조선대학교 [2012]
  • Presence in text-based networked virtual environments or “MUDS”
    Towell, J. Presence 6 (5) : 590 ~ 595 [1997]
  • Practices to display social presence : A study in shared mediated environment
    Scarpetta, F. PsychNology Journal 6 (1) : 27 ~ 59 [2008]
  • Parasocial interaction : A review of the literature and a model for future research
    Giles, D. Media Psychology 4 (3) : 297 ~ 305 [2002]
  • Parasocial break-up from favorite television characters : The role of attachment styles and relationship intensity
    Cohen, J. Journal of Social and Personal Relationships 21 (2) : 187 ~ 202 [2004]
  • On-line learning migrant : From social learning theory to social presence theory in CMC environment
    Tu, C. Journal of Network and Computer Applications 23 (1) : 27 ~ 37 [2000]
  • On the nature and development of social presence in online course discussions
    Swan, K. Journal of Asynchronous Learning Networks 9 (3) : 115 ~ 136 [2005]
  • Mass media effects research: Advances through meta-analysis
    Schiappa, E. L. Erlbaum Associates : 301 ~ 314 [2007]
  • Mass Communication and Parasocial Interaction : Observations on Intimacy at a Distance
    Horton, D. Psychiatry 19 (3) : 215 ~ 229 [1956]
  • Loneliness, parasocial interaction, and local television news viewing
    Rubin, A. Human Communication Research 12 (2) : 155 ~ 180 [1985]
  • Internet and Everyday Life
    Nie, N. Blackwell [2002]
  • Interactive advertising and presence : A framework
    Lombard, M. Journal of interactive advertising 1 (2) : 56 ~ 65 [2001]
  • Instant messaging and interruption in organizational settings: A social presence’s perspective
    Chang, H. First Monday 17 (3) [2012]
  • GCN방송, 에브리온TV 채널 507번 론칭
    시사뉴스 시사뉴스 [2012]
  • Examination social presence in online courses in relation to students’ perceived learning and satisfaction
    Richardson, J. Journal of Asynchronous Learning Networks 7 (1) : 68 ~ 88 [2003]
  • Dimension of intense parasocial interaction by letter-writters to a popular entertainment-education soap opera in India
    Sood, S. Journal of Broadcasting and Electronic Media 44 (3) : 386 ~ 414 [2000]
  • Digital games as social presence technology
    De Kort, Y. Presence : 1 ~ 9 [2007]
  • Development and validation of a parasocial interaction measure : The Audience-Persona Interaction Scale
    Auter, P. Communication Research Reports 17 (1) : 79 ~ 89 [2000]
  • Defining and differentiating copresence, social presence and presence as transportation
    Nowak, K. the Presence 2001 Conference [2001]
  • Communication in the age of virtual reality
    Steuer, J. Lawrence Erlbaum Associates [1995]
  • Bowling Alone : The collapse and revival of American community
    Putnam, R. Simon & Schuster [2000]
  • Beyond student perceptions : Issues of interaction, presence and performance in an online course
    Picciano, A. Journal of Asynchronous Learning Networks 6 (1) : 21 ~ 40 [2002]
  • Audience analysis
    McQuail, D. Sage [1997]
  • Audience activity and soap opera involvement : A uses and effects investigation
    Rubin, A. Human Communication Research 14 (2) : 246 ~ 268 [1987]
  • At the heart of it all : The concept of presence
    Lombard, M. Journal of Computer Mediated Communication 3 (2) [1997]
  • Alone together?: exploring the social dynamics of massively multiplayer online games
    Ducheneaut, N. CHI : 407 ~ 416 [2006]
  • 2011년 방송매체 이용행태 조사
    정용찬 방송통신위원회 [2011]