FPS 게임의 혈흔과 전투정보가 적대감 및 공격행위에 미치는 영향

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' FPS 게임의 혈흔과 전투정보가 적대감 및 공격행위에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • aggression
  • fps
  • fps게임
  • hostility
  • presence
  • violentonlinegames
  • 공격행위
  • 실재감
  • 온라인게임
  • 적대감
  • 전투정보
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' FPS 게임의 혈흔과 전투정보가 적대감 및 공격행위에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 폭력적 이종격투기 프로그램 시청이 수용자의 지각각성,상태 분노,상태 적대감 및 행위의도에 미치는 영향
    유홍식 한국언론학보 48 (4) : 147 ~ 174 [2004]
  • 폭력적 온라인 게임과 공격성이 공격행동에 미치는 영향:일반 공격모델(GAM)을 중심으로
    안은경 한국심리학회지 임상 27 (2) : 355 ~ 371 [2008]
  • 폭력적 대 비폭력적 게임이 인터넷 게임 중독성향 청소년의 공격적 인지, 정서, 행동에 미치는 영향
    김은정 청소년학연구 14 (5) : 375 ~ 405 [2007]
  • 폭력적 PC게임의 경험과 공격적 성격특성이 공격행동과 공격의도에 미치는 영향
    김지환 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 11 (4) : 45 ~ 66 [2005]
  • 재미요소가 몰입과 만족에 미치는 영향
    성백순 한국컴퓨터게임학회논문지 25 (3) : 139 ~ 147 [2012]
  • 인지된 상호작용성의 선행요인-영상전화를 중심으로
    이재신 한국방송학보 23 (5) : 258 ~ 295 [2009]
  • 소셜네트워크 게임 사용자의 만족에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    박성원 한국컴퓨터게임학회논문지 26 (1) : 198 ~ 204 [2013]
  • 사이버 공간에서 사회적 실재감의 지각과 공격행동
    김재휘 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 10 (3) : 83 ~ 101 [2004]
  • 비디오게임 입력기의 사실성이 이용자의 맵핑, 공간 현존감, 각성과 정서에 미치는 영향: 1인칭 슈팅 비디오게임을 중심으로
    김옥태 한국언론학보 54 (5) : 227 ~ 253 [2010]
  • 넥슨, FPS 게임 ‘컴뱃암즈’ 러시아 수출
  • 기능성 게임에서 목적성과 재미성의 상관관계 분석을 활용한 효율적인 제작 방법연구
    이춘호 한국컴퓨터게임학회논문지 (22) : 7 ~ 16 [2010]
  • ‘스페셜포스 2’ 한,중,일 아우른다
  • Video games and aggressive thoughts, feelings, and behavior in the laboratory and in life
    Anderson, C. A. Journal of Personality Social Psychology 78 (4) : 772 ~ 790 [2000]
  • The structural characteristics of video games : A psycho-structural analysis
    Wood, R. T. A. Cyberpsychology & Behavior 7 (1) : 1 ~ 10 [2004]
  • The social psychology of telecommunications
    Short, J. Wiley [1976]
  • The factor structure of the presence questionnaire
    Witmer, B. G. The Massachusetts Institute of Technology 14 (3) : 298 ~ 312 [2005]
  • The effects of technological advancement and violent content in video games on players’ feelings of presence, involvement, physiological arousal, and aggression
    Ivory, J. D. Journal of Communication 57 (3) : 532 ~ 555 [2007]
  • The effects of reward and punishment in violent video games on aggressive affect, cognition, and behavior
    Carnagey, N. L. Psychological Science 16 (11) : 882 ~ 889 [2005]
  • The effect of the amount of blood in a violent video game on aggression, hostility, and arousal
    Barlett, C. P. Journal of Experimental Social Psychology 44 (3) : 539 ~ 546 [2008]
  • The effect of background music and background noise on the task performance of introverts and extroverts
    Cassidy, G. Psychology of Music 35 (3) : 517 ~ 537 [2007]
  • The causes and consequences of presence : Considering the Influence of violent video games on presence and aggression
    Nowak, K. L. The Massachusetts Institute of Technology 17 (3) : 256 ~ 268 [2008]
  • The aggression questionnaire
    Buss, A. H. Journal of Personality Social Psychology 63 (3) : 452 ~ 459 [1992]
  • Telepresence via Television : Two Dimensions of Telepresence. May Have Different Connections to Memory and Persuasion
    Kim, T. Journal of Computer Mediated Communication 3 (2) [1997]
  • Social learning theory of aggression
    Bandura, A. Journal of Communication 28 (3) : 12 ~ 29 [1978]
  • Sensory realism and mediated aggression in video games
    Jeong, E. J. Computers in Human Behavior 28 : 1840 ~ 1848 [2012]
  • Psychotherapy by reciprocal inhibition
    Wolpe, J. Pavlovian Journal of Research & Therapy 3 (4) : 234 ~ 240 [1968]
  • Presence, explicated
    Lee, K. M. Communication Theory 14 (1) : 27 ~ 50 [2004]
  • Presence and Television : The Role of Screen Size
    Lombard, M. Human Communication Research 26 (1) : 75 ~ 98 [2000]
  • On the formation and regulation of anger and aggression: A cognitive-neo associationistic analysis
    Berkowitz, L. American Psychologist 45 (4) : 494 ~ 503 [1990]
  • New Directions in Organizational Behavior
    Salancik, G. R. St. Clair : 1 ~ 54 [1977]
  • It’s okay to shoot a character : Moral disengagement in violent video games
    Hartmann, T. Journal of Communication 60 (1) : 94 ~ 119 [2010]
  • Immersive virtual video game play and presence : Influences on aggressive feelings and behavior
    Persky, S. The Massachusetts Institute of Technology 17 (1) : 57 ~ 72 [2008]
  • FPS 게임에 나타난 현전감의 구성 요인 연구
    이승제 한국디자인문화학회지 16 (4) : 424 ~ 434 [2010]
  • Excitation transfer in communication-mediated aggressive behavior
    Zillmann, D. Journal of Experimental Social Psychology 7 (4) : 419 ~ 434 [1971]
  • Elements of Quality Online Education: Practice and Direction. Vol. 4. The Sloan C Series
    Garrison, D. R. The Sloan Consortium [2003]
  • Effects of violent video games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physiological arousal, and prosocial vegavior : A meta-analytic review of the scientific literature
    Anderson, C. A. Psychological Science 12 (5) : 353 ~ 359 [2001]
  • Death with a story : How story impacts emotional, motivational, and physiological responses to first-person shooter video games
    Schneider, E. F. Human Communication Research 30 (3) : 361 ~ 375 [2004]
  • Conceptual priming as a determinant of presence in virtual environments
    Blake, E. Nunez, D. 2nd International Conference on Computer Graphics, Virtual Reality, Visualization and Interaction in Africa(AFERIGRAPH 2003) : 101 ~ 108 [2003]
  • Causal effects of violent sports video games on aggression: Is it competitiveness or violent content?
    Anderson, C. A. Journal of Experimental Social Psychology 45 : 731 ~ 739 [2009]
  • CJ인터넷 서든어택(Sudden Attack)의 공격 및 방어전략
    주영혁 Korea Business Review 14 (3) : 31 ~ 57 [2011]
  • Beyond the Shooter Game Examining Presence and Hostile Outcomes Among Male Game Players
    Eastin, M. S. Communication Research 33 (6) : 448 ~ 466 [2006]
  • At the heart of it all : The concept of presence
    Lombard, M. Journal of Computer-Mediated Communication 3 (2) : 1 ~ 43 [1997]
  • Affect of the game player short-term effects of highly and mildly aggressive video games
    Anderson, C. A. Personality and Social Psychology Bulletin 12 (4) : 390 ~ 402 [1986]
  • A spreading-activation theory of semantic processing
    Collins, A. M. Psychological Review 82 (6) : 407 ~ 428 [1975]
  • 3D 1인칭 슈팅 게임에서의 시각적 요소와 주체
    전경란 한국게임학회 논문지 10 (3) : 37 ~ 46 [2010]
  • 1인칭 시점 게임의 인터페이스 비교 연구
    조옥희 한국컴퓨터게임학회논문지 (12) : 30 ~ 35 [2008]