청소년을 위한 온라인 게임중독 예방 메시지

논문상세정보
' 청소년을 위한 온라인 게임중독 예방 메시지' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • (온라인)게임중독
  • addictiontoonline-games
  • health communication
  • mental health
  • persuasivemessages
  • preventionandcure
  • teenagers
  • 설득메시지
  • 예방과치료
  • 정신건강
  • 청소년
  • 헬스 커뮤니케이션
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 청소년을 위한 온라인 게임중독 예방 메시지' 의 참고문헌

  • 흡연 여부와 메시지 프레이밍에 따른금연광고 효과 연구
    이명천 한국광고홍보학보 8 (3) : 210 ~ 236 [2006]
  • 헬스커뮤니케이션과 건강증진: 헬스커뮤니케이션의 발전, 이론, 사례, 전망
    정의철 의료커뮤니케이션 3 (1) : 1 ~ 15 [2008]
  • 한국인의 문화 심리적 특성이 문제대응방식, 스트레스, 생활만족도에 미치는 영향: 정(情), 우리성을 중심으로
    최인재 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 14 (1) : 55 ~ 71 [2002]
  • 판별분석을 이용한 게임중독 청소년들의 심리적 사회환경적 특성 예
    권재환 한국심리학회지: 건강 10 (1) : 95 ~ 112 [2005]
  • 청소년의 컴퓨터 게임중독과 정서적 특성과의 관계 : 초등학교 5·6학년과 중학교 2학년을 중심으로
    이송선 서울여자대학교 [2000]
  • 청소년의 인터넷 중독에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 인구사회학적 특성 요인, 건강 요인, 일탈행동 요인을 중심으로
    박소연 한국전자통신학회 논문지 8 (2) : 291 ~ 299 [2013]
  • 청소년복지론
    홍봉선 공동체 [2010]
  • 청소년들의 인터넷 게임중독에 미치는 예측모형 : 인구사회학적 특성과 가족관련 특성을 중심으로
    좌동훈 주석진 청소년학연구 18 (5) : 165 ~ 190 [2011]
  • 청소년 인터넷 중독 PR 캠페인 메시지 담론분석 : 헬스커뮤니케이션 관점을 통해 본 탐색적 연구
    정의철 언론과학연구 7 (3) : 301 ~ 338 [2007]
  • 인터넷게임중독 예방프로그램이 중학생의 우울, 자아존중감 및 인터넷게임중독에 미치는 효과
    주애란 지역사회간호학회지 17 (3) : 354 ~ 363 [2006]
  • 인터넷 중독 실태조사
  • 위협소구가 비만예방 광고 효과에 미치는 영향 연구
    이철한 사회과학연구 19 (1) : 67 ~ 92 [2012]
  • 우리나라 청소년의 인구통계적,심리적 특성의 차이에 따른 금연광고 메시지 유형의 상대적 효과분석
    김병희 이건세 조형오 광고연구 57 : 169 ~ 194 [2002]
  • 온라인게임 이용자의 중독적 이용에 관한 연구 : 온라인게임 '리니지' 이용자의 이용유형에 따른 충족욕구를 중심으로
    김홍천 연세대학교 [2004]
  • 여성암 조기검진 촉진 캠페인의 설득효과 요인에 관한 연구
    조삼섭 한국광고홍보학보 11 (1) : 249 ~ 276 [2009]
  • 아동의 컴퓨터 게임중독 정도와 부적절한 행동과의 관계
    정순자 전남대학교 [2001]
  • 비만예방광고의 메시지 프레이밍효과에 관한 연구 : 심리적 비만도와 관여도를 중심으로
    유강훈 홍익대학교 일반대학원 [2008]
  • 메시지 유형에 따른 에이즈 예방 캠페인 효과:공포소구와 메시지 측면성의 효과를 중심으로
    최명일 광고학연구 18 (4) : 185 ~ 206 [2007]
  • 대한민국 게임백서
  • 광고에서의 프레이밍 효과 : 예상 이론을 중심으로
    김광수 광고학연구 9 (4) : 193 ~ 212 [1998]
  • 광고에서 사용되는 공포소구에 관한 연구
    김상훈 광고학연구 7 (1) : 83 ~ 126 [1996]
  • 공익광고의 프레이밍 효과에 관한 연구 - 메타 분석
    이병관 한국광고홍보학보 14 (2) : 33 ~ 60 [2012]
  • 게임행동 종합진단 척도(CSG) 매뉴얼
  • 박사
  • 게임의 문화적 위상에 대한 서설
    김민규 디지털콘텐츠와 문화정책 1 : 43 ~ 62 [2007]
  • 게임 환경 변화에 따른 게임몰입 추세와 의미
  • use of fear and guilt messages in TV ad: Issues and evidence. AMA Winter Educator’s Proceedings
    Unger, L. S American MarketingAssociation [1983]
  • XPIA: 청소년 인터넷 중독의 자동 진단/처방을 위한 전문가시스템
    송성렬 정보과학회논문지 : 소프트웨어 및 응용 40 (8) : 442 ~ 452 [2013]
  • When to Accentuate the Negative : The effects of Perceived Efficacy and Message Framing on Intentions to Perform a Health-Realated Behavior
    Block, Lauren G Journal of Marketing Research 32 (2) : 192 ~ 203 [1995]
  • Value-Expressive Versus Utilitarian Advertising Appeals: When And Why To Use Which Appeal
    Johar, J. S. Journal of Advertising 20 (3) : 23 ~ 33 [1991]
  • Toward a syndrome model of addiction : Multiple manifestations, common etiology
    Shaffer, H. J. Harvard Review of Psychiatry 12 : 367 ~ 374 [2004]
  • The effect of message framing on breast self-examination attitudes, intention, and behavior
    Meyerowitz, B. E. Journal of Personality and Social Psychology 52 (3) : 500 ~ 510 [1987]
  • The Protection Motivation Model : A Normative Model of Fear Appeals
    Tanner, J. F. Journal of Marketing 55 : 36 ~ 45 [1991]
  • The Moderating Effects of Message Framing and Source Credibility on the Price-perceived Risk Relationsship
    Grewal, Dhruv Journal of Consumer Research 21 : 145 ~ 153 [1994]
  • The Influence of message framing and issue involvement
    Maheswaran, Durairaj Journal of Marketing Research 27 (3) : 361 ~ 367 [1990]
  • The Influence of Message Framing on Intentions to Perform Health Behaviors
    Rothman, Alexander J. Journal of Experimental Social Psychology 29 : 408 ~ 433 [1993]
  • The Elaboration Likelihood Model of persuasion
    Petty, R. E. Advances in Experimental Social Psychology 19 : 123 ~ 205 [1986]
  • The Effects of Message Framing on Response To Environmental Communications
    Davis, Joel J. Journalism and Mass Communication Quarterly 72 (2) : 285 ~ 299 [1995]
  • The Baby is Sick/The Baby is Well : A Test of Environmental Communication Appeals
    Obermiller, Carl Journal of Advertising 24 (2) : 55 ~ 70 [1995]
  • The Anti-Smoking Advertising Campaign in Hong Kong : Communication and Attitudinal Perspectives
    Chan, Chi-Fai International Journal of Advertising 10 (4) : 349 ~ 357 [1991]
  • Prospect Theory:An Analysis of Decision under Risk
    Kahneman, D. Econometrica 47 : 263 ~ 292 [1979]
  • Positive Mood Can Increase or Decrease Message Scrutiny : The Hedonic Contingency View of Mood and Message Processing
    Wegener, D. T. Journal of Personality and Social Psychology 69 (1) : 5 ~ 12 [1995]
  • Mood management across affective states : The hedonic contingency hypothesis
    Wegener, D. T. Journal of Personality and Social Psychology 66 (6) : 1034 ~ 1048 [1994]
  • Message framing, self-discrepancies, and yielding to persuasive messages : the motivational significance of psychological situations
    Tykocinski, O. Personality and Social Psychology Bulletin 20 (1) : 107 ~ 115 [1994]
  • Message framing and the interrelationships among ad-based feelings, affect, and cognition
    Homer, P. M. Journal of Advertising 21 (1) : 19 ~ 33 [1992]
  • Message framing and persuasion : A message processing analysis
    Smith, S. M. Personality and Social Psychology Bulletin 22 : 257 ~ 268 [1996]
  • Message Framing and Buying Behavior : On the Difference Between Artificial and Natural Environment
    Ganzach, Yoav Journal of Business Research 40 (2) : 91 ~ 95 [1997]
  • Message Framing Effects on Product Judgments
    Joan Meyers-Levy Advances in Consumer Research 17 : 531 ~ 534 [1990]
  • Measuring the Hedonic and Utilitarian Sources of Consume Attitudes
    Batra, Rajeev Marketing Letters 2 (2) : 159 ~ 170 [1990]
  • Informational and Transformational Advertising : the Differential Effects of Time
    Christopher P. Puto Advances in Consumer Research 11 : 638 ~ 643 [1984]
  • How Consumers are Affected by the Framing of Attribute Information Before and After Consuming the Product
    Levin, I. P. Journal of Consumer Research 15 : 374 ~ 378 [1988]
  • Health-endangering behaviours among Japanese college students : a test of psychosocial model of risk-taking behaviours
    Omori M. Journal of Adolescence 28 (1) : 17 ~ 33 [2005]
  • Fear arousal, persuasion, and actual versus implied behavioral change
    Evans, R. Journal of Personailty and Social Psychology 16 : 220 ~ 227 [1970]
  • Factors Affecting theImpact of Negatively versus Positively Framed Ad Messages
    John W.Payne Shiv Journal of Consumer Research 24 : 285 ~ 294 [1997]
  • Effects of concomitant verbal recall on order effects in personality impression formation
    Anderson, N. H. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 2 : 379 ~ 391 [1963]
  • Effects of Mood on High Elaboration attitude Change : The Mediating Role of Likelihood Judgments
    Wegener, D. T. European Journal of Social Psychology 24 (1) : 25 ~ 43 [1994]
  • Dispositional differences in cognitive motivation : The life and times of individuals varying in need for cognition
    Cacioppo, J. T. Psychological Bulletin 119 : 197 ~ 253 [1996]
  • Communication and Persuasion: Central and Peripheral Routes to Attitude Change
    Petty, R. E. Springer-Verlag. COVER [1986]
  • Boundary Layers in Pre-Main-Sequence Accretion Disks
    Popham, R. Astrophysical Journal Letters 415 : L127 ~ L130 [1993]
  • Beyond fear appeals : Negative and positive persuasive appeals to health and self-esteem
    Robberson, M. R. Journal of Applied Social Psychology 18 : 277 ~ 287 [1988]
  • Attacking Cigarette Smoking Gets Us Nowhere
    Klein, Richard Across the Board 33 (3) : 46 ~ 47 [1996]
  • Appeals to Image and Claims About Quality : Understanding the Psychology of Advertising
    Snyder, Mark Journal of Personality and Social Psychology 49 (3) : 586 ~ 597 [1985]
  • Adolescents’ Perception of Risk and Challenge : A Qualitative Study
    Karen Rodham. Journal of Adolescence 29 (2) : 261 ~ 272 [2006]
  • Adolescent Processing of Social and Physical Threat Communications
    Schoenbachler, D. Journal of Advertising 15 (4) : 37 ~ 53 [1996]
  • A critical assessment of theories/models used in health communication for HIV/AIDS
    Airhihenbuwa CO. Journal of Health Communication 5 : 5 ~ 15 [2000]