광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구

논문상세정보
' 광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • ad creativity
  • agencies
  • clients
  • co-orientation model
  • consumers
  • 광고 창의성
  • 광고제작자
  • 광고주
  • 상호지향성 모델
  • 소비자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구' 의 참고문헌

  • 현대광고입문
    이견실 나남 [1996]
  • 텔레비전 영상표현 심의에 대한 제작자와 심의위원의 상호정향성 연구
    강현두 신문연구소학보 27 : 43 ~ 89 [1990]
  • 텔레비전 광고의 창의성 척도개발과 타당화
    김병희 광고학연구 19 (2) : 7 ~ 42 [2008]
  • 크리에이티비티의 정의에 관한 논의
    이영희 광고연구 27 : 119 ~ 136 [1995]
  • 크리에이티브 평가의 쟁점과 연구 방향: 평가자의 직관보다 객관적 근거 필요해
    김병희 광고정보 (10) : 34 ~ 37 [2006]
  • 크리에이티브 요소를 통한 계층적 광고효과 모델에 관한 실증 연구
    문달주 광고연구 (64) : 109 ~ 137 [2004]
  • 창의적 광고의 심리학적 메커니즘
    성영신 한국광고학회 2002 연차학술대회논문집 : 60 ~ 70 [2002]
  • 창의성을 위한 자원과 광고교육
    곽원섭 차경호 광고연구 53 : 7 ~ 29 [2001]
  • 창의성 척도개발에 관한 이론적 논의
    김병희 한국광고홍보학보 8 (1) : 28 ~ 66 [2006]
  • 상호지향성 모델의 확장 적용을 통한 제품인식 불일치 분석
    김효순 광고학연구 13 (4) : 71 ~ 89 [2002]
  • 방송광고 심의제도에 대한 상호 지향성 연구- 광고주·심의기구·소비자 단체 간 비교분석
    김봉철 광고연구 (62) : 161 ~ 186 [2004]
  • 광고호감도, 광고기억 및 광고크리에이티비티간의 관계연구
    홍재욱 광고학연구 14 (4) : 233 ~ 256 [2003]
  • 광고창의성의 구성 및 선행 요인에 관한 연구
    유창조 광고학연구 12 (3) : 125 ~ 143 [2001]
  • 광고연구 10년 내용분석 : 창간호부터 1998년 가을 호까지(1호-40호)
    한상필 광고연구 41 : 71 ~ 93 [1998]
  • 광고에 대한 평가요인의 효과에 관한 연구
    유창조 광고학연구 11 (1) : 35 ~ 51 [2000]
  • 광고 크리에이티비티의 개념적 의미와중요성에 대한 재 고찰
    이철영 한국광고학회 연차학술대회 발표 논문집 : 144 ~ 149 [1999]
  • 광고 창의성의 개념 분석
    김병희 광고학연구 13 (4) : 47 ~ 69 [2002]
  • 광고 창의성에 관한 현상학적 연구
    김병희 광고연구 55 : 183 ~ 207 [2002]
  • 광고 창의성 측정을 위한 척도개발과 타당성 검증
    김병희 광고학연구 17 (2) : 7 ~ 41 [2006]
  • 계층적 분석과정을 이용한 광고매체 인터넷의 평가 및 수요전망에 관한 연구
    이성근 광고연구 36 : 243 ~ 263 [1997]
  • ‘Search widely, choose wisely’ : A proposal for linking judgemental decisionmaking and creative problem-solving approaches
    Proudlove, N. Creativity and Innovation Management 7 (2) : 73 ~ 82 [1998]
  • Using an Analytic Hierarchy Process in Advertising Creativity
    Davies, M. A. P. Creative and Innovation Management 9 (2) : 100 ~ 108 [2000]
  • Toward an associative model of advertising creativity
    Reid, L. N. Journal of Advertising 5 : 24 ~ 29 [1976]
  • To Whom Do Advertising Creatives Write? An Inferential Answer
    Kover, A. J. Journal of Advertising Research 37 (1) : 41 ~ 53 [1997]
  • The triumph of creativity over communication
    Dillion, T. Journal of Advertising 4 (3) : 15 ~ 18 [1975]
  • The magical number seven, plus or minus two : some limits on our capacity for processing information
    Miller, G. A. Psychological Review 63 (2) : 81 ~ 97 [1956]
  • The journal of advertising : A twenty-five years and beyond
    Muncy, J. A. Journal of Advertising 27 (4) : 1 ~ 8 [1998]
  • The creative edge, M
    Miller, W. Addison-Wesley, Reading [1987]
  • The care and feeding of ideas
    Backer, B. Random House [1993]
  • The Young & Rubicam traveling creative workshop
    Norins, H. Prentice-Hall, Inc. [1990]
  • The Definition and Measurement of Creativity: What Do We Know?
    El-Murad, J. Journal of Advertising Research 44 (2) : 188 ~ 201 [2004]
  • The Assessment of Creativity in Advertising and the Effectiveness of Creative Advertisements
    Altsech, M. B. Pennsylvania State University. [1996]
  • The Art of Writing Advertising:Conversations with Masters of Craft
    Higgins, D. NTC Business Books [1965]
  • The Analytic Hierarchy Process
    Saaty, T. L. McGraw Hill [1980]
  • Serious Creativity: Using the Power of Lateral Thinking to Create New Ideas
    De Bono, E. Harper Collins [1992]
  • Sensitization in panel design: A coorientational experiment
    Chaffee, S. H. Journalism Quarterly 45 : 661 ~ 669 [1968]
  • Selection of web sites for online advertising using the AHP
    Ngai, E. W. T. Information & Management 40 : 233 ~ 242 [2003]
  • Selection of advertising agencies using grey relational analysis and analytic hierarchy process
    Lin, C. T. Journal of International Marketing and Marketing Research 26 (3) : 115 ~ 128 [2001]
  • Progress in Communication Sciences
    Kim, H. S. Ablex Publishing : 31 ~ 54 [1986]
  • Ogilvy on advertising
    Ogilvy, D. Corwn Publishing [1983]
  • Model, methods, concepts & applications of the analytic hierarchy process
    Saaty, T. L. Kluwer Academic Publishers [2001]
  • Mass media research: An introduction
    Wimmer, R. D. Wadsworth Publishing Company [2000]
  • Mass Communication. Theories and Research
    Tan, A. S. John Wiley & Sons [1985]
  • Marketing: An Introduction
    Armstrong, G. Prentice-Hall [2008]
  • Irrational reactions to negative outcomes : Evidence for two conceptual systems
    Epstein, S. Journal of Personality and Social Psychology 62 : 328 ~ 339 [1992]
  • Handbook of creativity
    Csikszentmihalyi, M. Cambridge University Press : 313 ~ 335 [1999]
  • Handbook of Gifted Education
    Callahan, C. M. Allyn & Bacon [1991]
  • Exploring the Dimensions of Ad Creativity
    Ang, S. H. Psychology and Marketing 17 (10) : 835 ~ 854 [2000]
  • Exploring advertising
    Dichter, E. Prentice-Hill, Inc [1970]
  • Essentials of advertising strategy
    Schultz, D. E. NTC Business Books [1988]
  • Development of a media selection model using the analytic network process
    Coulter, K. International Journal of Advertising 24 (2) : 193 ~ 216 [2005]
  • Defining the necessary components of creativity, effective ads
    Rossiter, J. R. Journal of Advertising Research 34 (3) : 19 ~ 32 [2008]
  • Decision support for media selection using the analytic hierarchy process
    Dyer, R. F. Journal of Advertising 21 (1) : 59 ~ 72 [1992]
  • Creativity in Advertising : A Janusian Perspective
    Blasko, V. J. Journal of Advertising 15 (4) : 43 ~ 50 [1986]
  • Creativity : The X factor in advertising theory
    White, G. E. Journal of Advertising 1 (1) : 28 ~ 32 [1972]
  • Creative in advertising : Creativity in the journal of advertising
    Zinkhan, G. M. Journal of Advertising 22 (2) : 1 ~ 3 [1993]
  • Creating effective TV commercials
    Baldwin, H. Crain Books [1982]
  • Assessing Advertising Creativity Using the Creative Product Semantic Scale
    White, A. Journal of Advertising Research 41 (6) : 27 ~ 34 [2001]
  • Applied Imagination
    Osborn, A. F. Scribners [1993]
  • An audience of one: The art of creating advertising for oneself
    Walston, C. F. Proceedings of the 1990 American Academy of Advertising : RC29 ~ RC34 [1990]
  • An approach to the study of communications acts
    Newcomb, T. Psychological Review 60 : 393 ~ 340 [1953]
  • An application of the analytic network process to the advertising media budget allocation decision
    Coulter, K. International Journal on Media Management 8 (4) : 164 ~ 172 [2006]
  • An analytic approach to marketing decisions
    Dyer, R. F. Prentice Hall [1991]
  • An alternate approach to developing a total celebrity endorser rating model using the analytic hierarchy process
    Knott, C. R. International Transactions in Operational Research 11 : 87 ~ 95 [2004]
  • Advertising’s Hidden Effects
    Albion, M. S. Auburn House [1983]
  • Advertising’s Crisis of Confidence
    Jones, J. P. Marketing Management 2 (1) : 15 ~ 24 [1994]
  • Advertising creative : Techniques for generating ideas
    Marra, J. L. Prentice-Hall, Inc [1990]
  • Advertising Creativity : A Review and Empirical Investigation of External Evaluation, Cognitive Style and Self-Perceptions of Creativity
    Klebba, J. M. Journal of Current Issues and Research in Advertising 17 (2) : 33 ~ 52 [1995]
  • Adopting an analytic hierarchy process to select internet advertising networks
    Lin, C. T. Marketing Intelligence & Planning 21 (3) : 183 ~ 191 [2003]
  • A multicriteria decision model application for managing group decisions
    Davies, M. A. P. The Journal of the operational research society 45 (1) : 47 ~ 58 [1994]
  • A Technique for Producing Ideas
    Young, J. W. NTC Business Books [1975]
  • A Strategic approach to managing crisis
    Burnett, J. J. Public Relations Review 24 : 475 ~ 488 [1968]
  • (Un)Structured creativity in information systems organizations
    Couger, J. D. NIS Quarterly : 375 ~ 397 [1993]