연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구
김봉철
최명일
이진우
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김봉철
최명일
이진우
제어번호
99910085
학술지명
광고학연구
권호사항
Vol. 25 No. 1 [ 2014 ]
발행처
한국광고학회
자료유형
학술저널
수록면
179-201 ( 23쪽)
언어
Korean
출판년도
2014
KDC
326
등재정보
KCI등재
소장기관
영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
판매처
학술교육원
주제어
Ad Creativity
Agencies
Clients
Co-orientation model
consumers
광고 창의성
광고제작자
광고주
상호지향성 모델
소비자
참고문헌( 73)
유사주제 논문( 9,953)
경영관리 9,595건
소비자 227건
상호지향성 모델 53건
consumers 28건
co-orientation model 17건
광고주 12건
광고 창의성 11건
clients 8건
ad creativity 1건
광고제작자 1건
인용/피인용
광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비 ...
' 광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
ad creativity
agencies
clients
co-orientation model
consumers
광고 창의성
광고제작자
광고주
상호지향성 모델
소비자
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
9,602
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
9,596
0
0.0%
주제어
ad creativity
2
0
0.0%
agencies
1
0
0.0%
clients
9
0
0.0%
co-orientation model
18
0
0.0%
consumers
29
0
0.0%
광고 창의성
12
0
0.0%
광고제작자
2
0
0.0%
광고주
13
0
0.0%
상호지향성 모델
54
0
0.0%
소비자
228
0
0.0%
계
9,964
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구'
의 참고문헌
현대광고입문
이견실
나남
[1996]
텔레비전 영상표현 심의에 대한 제작자와 심의위원의 상호정향성 연구
강현두
신문연구소학보 27 : 43 ~ 89
[1990]
텔레비전 광고의 창의성 척도개발과 타당화
김병희
광고학연구 19 (2) : 7 ~ 42
[2008]
크리에이티비티의 정의에 관한 논의
이영희
광고연구 27 : 119 ~ 136
[1995]
크리에이티브 평가의 쟁점과 연구 방향: 평가자의 직관보다 객관적 근거 필요해
김병희
광고정보 (10) : 34 ~ 37
[2006]
크리에이티브 요소를 통한 계층적 광고효과 모델에 관한 실증 연구
문달주
광고연구 (64) : 109 ~ 137
[2004]
창의적 광고의 심리학적 메커니즘
성영신
한국광고학회 2002 연차학술대회논문집 : 60 ~ 70
[2002]
창의성을 위한 자원과 광고교육
곽원섭
차경호
광고연구 53 : 7 ~ 29
[2001]
창의성 척도개발에 관한 이론적 논의
김병희
한국광고홍보학보 8 (1) : 28 ~ 66
[2006]
상호지향성 모델의 확장 적용을 통한 제품인식 불일치 분석
김효순
광고학연구 13 (4) : 71 ~ 89
[2002]
방송광고 심의제도에 대한 상호 지향성 연구- 광고주·심의기구·소비자 단체 간 비교분석
김봉철
광고연구 (62) : 161 ~ 186
[2004]
광고호감도, 광고기억 및 광고크리에이티비티간의 관계연구
홍재욱
광고학연구 14 (4) : 233 ~ 256
[2003]
광고창의성의 구성 및 선행 요인에 관한 연구
유창조
광고학연구 12 (3) : 125 ~ 143
[2001]
광고연구 10년 내용분석 : 창간호부터 1998년 가을 호까지(1호-40호)
한상필
광고연구 41 : 71 ~ 93
[1998]
광고에 대한 평가요인의 효과에 관한 연구
유창조
광고학연구 11 (1) : 35 ~ 51
[2000]
광고 크리에이티비티의 개념적 의미와중요성에 대한 재 고찰
이철영
한국광고학회 연차학술대회 발표 논문집 : 144 ~ 149
[1999]
광고 창의성의 개념 분석
김병희
광고학연구 13 (4) : 47 ~ 69
[2002]
광고 창의성에 관한 현상학적 연구
김병희
광고연구 55 : 183 ~ 207
[2002]
광고 창의성 측정을 위한 척도개발과 타당성 검증
김병희
광고학연구 17 (2) : 7 ~ 41
[2006]
계층적 분석과정을 이용한 광고매체 인터넷의 평가 및 수요전망에 관한 연구
이성근
광고연구 36 : 243 ~ 263
[1997]
‘Search widely, choose wisely’ : A proposal for linking judgemental decisionmaking and creative problem-solving approaches
Proudlove, N.
Creativity and Innovation Management 7 (2) : 73 ~ 82
[1998]
Using an Analytic Hierarchy Process in Advertising Creativity
Davies, M. A. P.
Creative and Innovation Management 9 (2) : 100 ~ 108
[2000]
Toward an associative model of advertising creativity
Reid, L. N.
Journal of Advertising 5 : 24 ~ 29
[1976]
To Whom Do Advertising Creatives Write? An Inferential Answer
Kover, A. J.
Journal of Advertising Research 37 (1) : 41 ~ 53
[1997]
The triumph of creativity over communication
Dillion, T.
Journal of Advertising 4 (3) : 15 ~ 18
[1975]
The magical number seven, plus or minus two : some limits on our capacity for processing information
Miller, G. A.
Psychological Review 63 (2) : 81 ~ 97
[1956]
The journal of advertising : A twenty-five years and beyond
Muncy, J. A.
Journal of Advertising 27 (4) : 1 ~ 8
[1998]
The creative edge, M
Miller, W.
Addison-Wesley, Reading
[1987]
The care and feeding of ideas
Backer, B.
Random House
[1993]
The Young & Rubicam traveling creative workshop
Norins, H.
Prentice-Hall, Inc.
[1990]
The Definition and Measurement of Creativity: What Do We Know?
El-Murad, J.
Journal of Advertising Research 44 (2) : 188 ~ 201
[2004]
The Assessment of Creativity in Advertising and the Effectiveness of Creative Advertisements
Altsech, M. B.
Pennsylvania State University.
[1996]
The Art of Writing Advertising:Conversations with Masters of Craft
Higgins, D.
NTC Business Books
[1965]
The Analytic Hierarchy Process
Saaty, T. L.
McGraw Hill
[1980]
Serious Creativity: Using the Power of Lateral Thinking to Create New Ideas
De Bono, E.
Harper Collins
[1992]
Sensitization in panel design: A coorientational experiment
Chaffee, S. H.
Journalism Quarterly 45 : 661 ~ 669
[1968]
Selection of web sites for online advertising using the AHP
Ngai, E. W. T.
Information & Management 40 : 233 ~ 242
[2003]
Selection of advertising agencies using grey relational analysis and analytic hierarchy process
Lin, C. T.
Journal of International Marketing and Marketing Research 26 (3) : 115 ~ 128
[2001]
Progress in Communication Sciences
Kim, H. S.
Ablex Publishing : 31 ~ 54
[1986]
Ogilvy on advertising
Ogilvy, D.
Corwn Publishing
[1983]
Model, methods, concepts & applications of the analytic hierarchy process
Saaty, T. L.
Kluwer Academic Publishers
[2001]
Mass media research: An introduction
Wimmer, R. D.
Wadsworth Publishing Company
[2000]
Mass Communication. Theories and Research
Tan, A. S.
John Wiley & Sons
[1985]
Marketing: An Introduction
Armstrong, G.
Prentice-Hall
[2008]
Irrational reactions to negative outcomes : Evidence for two conceptual systems
Epstein, S.
Journal of Personality and Social Psychology 62 : 328 ~ 339
[1992]
Handbook of creativity
Csikszentmihalyi, M.
Cambridge University Press : 313 ~ 335
[1999]
Handbook of Gifted Education
Callahan, C. M.
Allyn & Bacon
[1991]
Exploring the Dimensions of Ad Creativity
Ang, S. H.
Psychology and Marketing 17 (10) : 835 ~ 854
[2000]
Exploring advertising
Dichter, E.
Prentice-Hill, Inc
[1970]
Essentials of advertising strategy
Schultz, D. E.
NTC Business Books
[1988]
Development of a media selection model using the analytic network process
Coulter, K.
International Journal of Advertising 24 (2) : 193 ~ 216
[2005]
Defining the necessary components of creativity, effective ads
Rossiter, J. R.
Journal of Advertising Research 34 (3) : 19 ~ 32
[2008]
Decision support for media selection using the analytic hierarchy process
Dyer, R. F.
Journal of Advertising 21 (1) : 59 ~ 72
[1992]
Creativity in Advertising : A Janusian Perspective
Blasko, V. J.
Journal of Advertising 15 (4) : 43 ~ 50
[1986]
Creativity : The X factor in advertising theory
White, G. E.
Journal of Advertising 1 (1) : 28 ~ 32
[1972]
Creative in advertising : Creativity in the journal of advertising
Zinkhan, G. M.
Journal of Advertising 22 (2) : 1 ~ 3
[1993]
Creating effective TV commercials
Baldwin, H.
Crain Books
[1982]
Assessing Advertising Creativity Using the Creative Product Semantic Scale
White, A.
Journal of Advertising Research 41 (6) : 27 ~ 34
[2001]
Applied Imagination
Osborn, A. F.
Scribners
[1993]
An audience of one: The art of creating advertising for oneself
Walston, C. F.
Proceedings of the 1990 American Academy of Advertising : RC29 ~ RC34
[1990]
An approach to the study of communications acts
Newcomb, T.
Psychological Review 60 : 393 ~ 340
[1953]
An application of the analytic network process to the advertising media budget allocation decision
Coulter, K.
International Journal on Media Management 8 (4) : 164 ~ 172
[2006]
An analytic approach to marketing decisions
Dyer, R. F.
Prentice Hall
[1991]
An alternate approach to developing a total celebrity endorser rating model using the analytic hierarchy process
Knott, C. R.
International Transactions in Operational Research 11 : 87 ~ 95
[2004]
Advertising’s Hidden Effects
Albion, M. S.
Auburn House
[1983]
Advertising’s Crisis of Confidence
Jones, J. P.
Marketing Management 2 (1) : 15 ~ 24
[1994]
Advertising creative : Techniques for generating ideas
Marra, J. L.
Prentice-Hall, Inc
[1990]
Advertising Creativity : A Review and Empirical Investigation of External Evaluation, Cognitive Style and Self-Perceptions of Creativity
Klebba, J. M.
Journal of Current Issues and Research in Advertising 17 (2) : 33 ~ 52
[1995]
Adopting an analytic hierarchy process to select internet advertising networks
Lin, C. T.
Marketing Intelligence & Planning 21 (3) : 183 ~ 191
[2003]
A multicriteria decision model application for managing group decisions
Davies, M. A. P.
The Journal of the operational research society 45 (1) : 47 ~ 58
[1994]
A Technique for Producing Ideas
Young, J. W.
NTC Business Books
[1975]
A Strategic approach to managing crisis
Burnett, J. J.
Public Relations Review 24 : 475 ~ 488
[1968]
(Un)Structured creativity in information systems organizations
Couger, J. D.
NIS Quarterly : 375 ~ 397
[1993]
' 광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구'
의 유사주제(
) 논문