정치광고 배경음악의 친숙도와 광고소구 유형에 따른 후보자 투표의도차이

논문상세정보
' 정치광고 배경음악의 친숙도와 광고소구 유형에 따른 후보자 투표의도차이' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • background music
  • political involvement
  • politicaladvertising
  • votingintention
  • 배경음악
  • 정치관여도
  • 정치광고
  • 투표 의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,356 0

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' 정치광고 배경음악의 친숙도와 광고소구 유형에 따른 후보자 투표의도차이' 의 참고문헌

  • 텔레비전 광고음악의 친숙성과 적합성이 제품유형에 따라 광고태도에 미치는 영향
    최민주 사회과학 연구논총 17 : 43 ~ 74 [2007]
  • 정치관여도 미디어 , 중요성, 정치냉소주의와정치효능감이 정치결정과정에 미치는 영향에 관한 연구
    송종길 한국방송학보 20 (3) : 166 ~ 197 [2006]
  • 정보제시형 텔레비전광고와 이미지제시형 텔레비전광고 간의 광고효과 이월률 차이에 관한 실증적 연구
    주대홍 광고학연구 18 (4) : 53 ~ 71 [2007]
  • 이성적 소구 광고와 감성적 소구 광고의 효과 비교: 기존 연구의 문헌적 고찰을 중심으로
    오두범 한국사회과학연구 28 (1) : 1 ~ 22 [2006]
  • 유머 소구를 이용한 부정적 정치광고의 효과 연구 - 인지적, 감정적, 행동적 효과를 중심으로
    김하나 광고연구 92 (92) : 209 ~ 235 [2012]
  • 동영상 UCC 이용과 정치 행태에 관한 연구: 대학생들의 UCC 이용과 정치 뉴스 이용을 중심으로
    반 현김 수 정 사이버커뮤니케이션학보 22 (1) : 123 ~ 166 [2007]
  • 공격적 정치광고의 효과: 관여, 지지, 그리고 공격 내용을 중심으로
    김광수 광고학연구 8 (1) : 155 ~ 170 [1997]
  • 공격적 정치광고가 투표의향과 정치 냉소주의 형성에 미치는 영향 : 유권자의 정치 관여도와 정보원 공신력의 역할을 중심으로
    윤각 광고학연구 11 (2) : 113 ~ 130 [2000]
  • 고려단계와 선택단계의 광고효과
    박상준 광고학연구 12 (2) : 29 ~ 40 [2001]
  • Voter Response to Negative Political Ads
    Garramone, Gina M. Journalism Quarterly 61 (Summer) : 250 ~ 259 [1984]
  • Value Expressive Versus Utilitarian Appeals : When and Why to Use Which Appeal
    Johar, J. S. Journal of Advertising 31 : 23 ~ 34 [1991]
  • The Information Processing of Coordinated Media Campaign
    Edell, Julie Journal of Marketing Research 26 (2) : 149 ~ 163 [1989]
  • The Influence of Tempo, Loudness, and Gender of Listener on Responses to Music
    Kellaris, J. J Psychology and Marketing 10 : 15 ~ 29 [1993]
  • The Influence of Familiarity One Valuations of Liking and Goodness of Several Types of Music
    Zissman, A. The Psychological Record 40 : 481 ~ 490 [1990]
  • The Effects of Nonverbal Communications in Television Advertising
    Haley, Russell I. Journal of Advertising Research 24 (4) : 11 ~ 18 [1984]
  • The Differential Role of Music on High- and Low-involvement Consumers’ Processing of Ads
    MacInnis, D. J. Journal of Consumer Research 18 : 161 ~ 173 [1991]
  • Television and Political Advertising, 1, Psychological Process
    Geiger, S. F. Lawrence Erlbaum Associates : 125 ~ 143 [1991]
  • TV광고에서 배경음악이 소비자의 기억과 태도에 미치는 영향: 배경 음악의 친숙도와 메시지와의 조화를 중심으로
    고한준 전혜경 광고학연구 18 (4) : 83 ~ 101 [2007]
  • TV광고에서 배경음악의 기억 촉진효과와 방해효과-어구메시지 회상과 재인측정치를중심으로
    황인석 광고연구 51 : 153 ~ 165 [2001]
  • Situational Influence of Political Involvement on Information Seeking: A Field Experiment
    Kanihan, S. Paper presented to the Association for Education in Journalism and Mass Communication, Anaheim, CA [1996]
  • Political television commercials: An experimental study of type and length
    Kaid, L. L. Communication Research 5 : 57 ~ 70 [1978]
  • Political Advertising: A Neglected Policy Issue in Marketing
    Rothschild, Michael L. Journal of Marketing Research 15 (2) : 58 ~ 71 [1978]
  • Negative Political Advertising and Voting Intent : The Role of Involvement and Altemative Information Source
    Faber, R. J. Journal of Advertising 22 : 67 ~ 76 [1993]
  • Message Framing and Buying Behavior : On the Difference Between Artificial and Natural Environment
    Ganzach, Yoav Journal of Business Research 40 (2) : 91 ~ 95 [1997]
  • Measuring Emotional Response to Advertising
    Hill, R. P. Advance in Consumer Research 13 : 164 ~ 169 [1986]
  • Effective Television Advertising
    Stewart. Davod W. Lexington Books [1986]
  • Effect of music on mentally retarded girls’ performance of manual tasks
    Eagle, C. T., Jr. Council for Research in Music Education 27 [1971]
  • Does Day-After Recall Penalize ‘Feeling’ Ads?
    Zielske, Hubert A. Journal of Advertising Research 22 : 19 ~ 22 [1982]
  • Communication and Persuasion : Central and Peripheral Routes to Persuasion
    Petty, R. A Springer-Verlag [1986]
  • Cognitive and affective responses to advertising
    Coulson, J. S. D. C. Heath & Company [1989]
  • Attention and effort
    Kahneman, D. NJ’ Prentice-Hall [1973]
  • Ann Arbor MI: Association for Consumer Research : 203 ~ 208
  • An Insider’s Guide to Advertising Music
    Woodward, W. Art Direction Book [1982]
  • A Field Experiment on the Comparative Effectiveness of “Emtional” and “Rational” Political Leaflets in Determining Election Results
    Hartman, George W. Journal of Abnormal and Social Psychology 31 : 91 ~ 114 [1936]