자아일치성 이론을 적용한 20, 30대 여성의 공연문화 소비에 대한 이해

논문상세정보
' 자아일치성 이론을 적용한 20, 30대 여성의 공연문화 소비에 대한 이해' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 연속간행물
  • femalecustomers
  • rockfestival
  • self-congruity
  • self-verification
  • 공연
  • 여성고객
  • 자아일치성
  • 자아입증성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 자아일치성 이론을 적용한 20, 30대 여성의 공연문화 소비에 대한 이해' 의 참고문헌

  • 테이크아웃 커피전문점의 브랜드개성과자아이미지의 일치성이 소비자태도에 미치는 영향에 관한 연구:제품관여도를 조절변수로
    권용주 서원석 최성수 호텔관광연구 12 (4) : 211 ~ 228 [2010]
  • 축제이미지-자아이미지 일치성이 관광객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 - 축제 관여도를 매개변수로 -
    박양우 관광연구 25 (4) : 201 ~ 225 [2010]
  • 자아일치성이 브랜드충성도에 미치는 영향 : 스포츠브랜드를 중심으로
    형연희 산업경제연구 24 (5) : 3227 ~ 3255 [2011]
  • 자아이미지와 브랜드개성의 일치성이 호텔브랜드 동일시와 고객브랜드 충성도에 미치는 영향
    한경희 관광레저연구 19 (4) : 207 ~ 226 [2007]
  • 자아 일치성과 기능적 일치성이 관광객 행동의도에 미치는 영향
    구경여 서비스경영학회지 13 (5) : 107 ~ 127 [2012]
  • 연극 공연 마케팅 전략 수립을 위한 관람 문화 실태 조사
    서민수 문화정책논총 (24) : 162 ~ 195 [2010]
  • 실버 소비자의 공연 관람 유형화 및 결정 요인에 관한 연구
    방수아 문화정책논총 26 (1) : 72 ~ 97 [2012]
  • 서비스마케팅
    이유재 학현사 [2013]
  • 브랜드-자아이미지 일치성 결정요인이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 자아-동기의 역할을 중심으로
    권민택 최낙환 소비자학연구 20 (2) : 221 ~ 254 [2009]
  • 브랜드 이미지와 자아이미지 일치성이 브랜드 태도와 선택의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 스타벅스를 중심으로 -
    김태희 호텔경영학연구 18 (1) : 171 ~ 185 [2009]
  • 문화콘텐츠체험이 지역브랜드태도와 행동의도에 미치는 영향 - 안동 고택실경뮤지컬을 중심으로 -
    김영석 문화정책논총 27 (2) : 220 ~ 243 [2013]
  • 무용 관람객의 자아이미지 일치성이 재관람 의도에 미치는 영향
    한진욱 대한무용학회 논문집 62 (62) : 173 ~ 186 [2010]
  • 공연예술 기업의 지적 자본, 기업가적 지향성과 기업 성과의 관계
    구문모 문화정책논총 26 (1) : 6 ~ 29 [2012]
  • 공연문화의 새로운 키워드는 ‘여성’(3)
  • 공연관광에 대한 자아일치성이 공연만족과 공연충성도에 미치는 영향 -제주 ‘난타’관람객을 중심으로-
    장혜원 관광연구저널 25 (5) : 227 ~ 242 [2011]
  • You are what they eat
    Escals, J. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 339 ~ 348 [2000]
  • What is driving the continued growth in demand for air travel, Customer value of air transport
    Bieger, T. Journal of Air Transport Management 13 (1) : 31 ~ 36 [2007]
  • The effects of brand associations on consumer response
    Rio, A. B. Journal of Consumer Marketing 18 : 410 ~ 425 [2001]
  • The conceptualization and measurement of consumer value in services
    Sanchez-Fermandez, R. International Journal of Market Research 63 : 93 ~ 113 [2009]
  • The Role of Attitude Objects in Attitude Functions
    Shavitt, S. Journal of Experimental Social Psychology 26 : 124 ~ 148 [1990]
  • The Congruence of Store Image and Self Image
    Bellenger, D N. Journal of Retailing 52 : 17 ~ 32 [1976]
  • The Behavioral Consequences of service Quality
    Zeithaml, , V. Journal of Marketing 60 : 31 ~ 46 [1988]
  • Testing the effects of congruity, travel constraints, and self-efficacy on travel intention
    Hung, K Tourism Management 33 : 855 ~ 867 [2012]
  • Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach
    Anderson J Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Self-concept in consumer behavior:A critical review
    Sirgy, M. J. Journal of Consumer Research 9 : 287 ~ 300 [1982]
  • Self-Congruity and Destination Choice
    Beerli, A. Annals of Tourism Research 34 (3) : 571 ~ 587 [2007]
  • Self concept and product choice; An integrated perspective
    Malhotra, N. K. Journal of Economic Psychology 9 : 1 ~ 28 [1998]
  • Relationship benefits in service industries
    Gwinner, K. Journal of the Academy of Marketing Science 73 : 101 ~ 114 [1998]
  • On assuring valid measures for theoretical models using survey data
    Ping Jr., R, A Journal of Business Research 57 (2) : 125 ~ 141 [2004]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall International [1995]
  • I am, Ergo I shop: does store image congruity explain shopping behaviour of Chinese consumers?
    He, H Journal Marketing Management 23 : 443 ~ 460 [2007]
  • Exploring the effect of self-image congruence and brand preference on satisfaction: the role of expertise
    Jamal A. Journal Marketing Management 23 : 613 ~ 629 [2007]
  • Direct and indirect effects of self-image congruence on brand loyalty
    Kressmann, F. Journal of Business Research 59 : 955 ~ 964 [2006]
  • Destination image, self-congruity, and travel behavior:toward an integrative model
    Sirgy, M. J. Journal of Travel Research 38 : 340 ~ 352 [2000]
  • An Investigation self-concept: actual and ideal self congruence compared in the context of service evaluation
    Ekinci, Y Journal of Retailing and Consumer Services 10 : 201 ~ 214 [2003]
  • An Interpretative review of material possession attachment
    Kleine, S. S. Academy of Marketing Science Review 1 : 1 ~ 35 [2004]
  • 2030 여성소비자 분석 보고서