엔터테인먼트 기업의 사회적 책임(CSR) 활동에 관한 전문가 인식 연구

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' 엔터테인먼트 기업의 사회적 책임(CSR) 활동에 관한 전문가 인식 연구' 의 주제별 논문영향력
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주제
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  • 기업성과
  • 기업의 사회적 책임 (csr)
  • 엔터테인먼트기업
  • 자원
  • 한류
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' 엔터테인먼트 기업의 사회적 책임(CSR) 활동에 관한 전문가 인식 연구' 의 참고문헌

  • 현대 민주주의 이론과 미디어 어카운터빌리티
    최영재 홍성구 2005 한국언론학회 학술세미나 논문 : 1 ~ 17 [2005]
  • 한류수출 파급효과 분석 및 금융지원 방안, In 한국수출입은행 해외경제연구소 중점연구 : 1 ~ 91
    김윤지 [2012]
  • 한류: K-Pop에서 K-Culture로
  • 한류 新브랜드 ‘케이컬처 콘서트’, 오픈식 성황리 ‘주4회 공연’
    김동주 파이낸셜뉴스(이호진 케이컬처엔터테인먼트의 대표 인터뷰) [2012]
  • 포털 업체들의 사회적 책임에 대한 연구
    권오병 로고스경영연구 6 (2) : 1 ~ 12 [2008]
  • 연예기획사 등록제 도입과 연예 매니지먼트 산업 활성화 방안: 한국과 일본 사례분석
    백승혁 코카포커스 55 : 1 ~ 36 [2012]
  • 방통융합시대에 미디어 기업의 사회적 책임(CSR)에 관한 연구
    정인숙 한국언론정보학회 학술대회 자료집 5 : 425 ~ 443 [2009]
  • 미디어 어카운터빌리티 개념을 통한 사회책임이론의 재조명
    박홍원 언론과 사회 12 (3) : 8 ~ 54 [2004]
  • 미디어 기업의 사회적 책임 활동에 대한 이용자와 조직 구성원의 인식 차이 연구 상호지향성 모델의 적용을 중심으로
    변효진 한국방송학보 22 (4) : 92 ~ 126 [2008]
  • 기업의 사회적 책임의 지수화에 관한 연구
    한은경 한국방송학보 17 (3) : 274 ~ 303 [2003]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)과 재무성과와의 관계
    장지인 대한경영학회지 23 (2) : 633 ~ 648 [2010]
  • 기업의 사회적 책임 -그 현대적 과제-
    한철 기업법연구 22 (1) : 149 ~ 175 [2008]
  • 기업의 CSR활동 성과측정모형 개발에 관한 연구 - 계층 분석절차(AHP) 기법을 적용하여 -
    김성택 고객만족경영연구 13 (1) : 169 ~ 187 [2011]
  • 국가 브랜드에 대한 태도가 상품 구매 의도에 미치는 영향 : 중국의 한류를 중심으로
    김유경 커뮤니케이션학 연구 16 (2) : 35 ~ 56 [2008]
  • 企業의 社會的 責任(CSR)의 理論的 變遷史에 관한 硏究
    김성수 기업경영연구 16 (1) : 1 ~ 25 [2009]
  • The social responsibility of business is to increase its profits
    Friedman, M. New York Times Magazine [1970]
  • The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stake-holders
    Carroll, A. B. Business Horizons 34 (4) : 39 ~ 48 [1991]
  • The Theory of the Growth of the Firm
    Penrose, E. T. Wiley [1959]
  • The Relationship between Perceptions of Corporate Citizenship and Organizational Commitment
    Peterson, D. K. Business & Society 43 (3) : 296 ~ 319 [2004]
  • The Prosperous Community : Social Capital and Public Life
    Putnam. R. D. The Americal Prospect 13 : 35 ~ 42 [1993]
  • The Current Status of Corporate Social Responsibility
    Eilbert, H. Business Horizons 16 : 5 ~ 14 [1973]
  • Social Responsibilities of the Businessman
    Bowen, H. R. Harper & Row [1953]
  • Social Capital and the Resource-Based View of the Firm
    Chisholm, A. M. Int. Studies of Mgt. & Org 39 (2) : 7 ~ 32 [2009]
  • Shareholder Value, Stakeholder Management, and Social Issues:What’s the bottom line?
    Hillman, A. J. Strategic Management Journal 22 : 125 ~ 139 [2001]
  • Research in Corporate Social Performance and Policy, 6
    Aupperle, K. E. JAI Press : 27 ~ 54 [1984]
  • Psychometric Theory
    Nunnally, J. C McGraw-Hill [1994]
  • Positioning Stakeholder Theory within the Debate on Corporate Social Responsibility
    Branco, M. C. Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies(EJBO) 12 (1) : 5 ~ 15 [2007]
  • Media Ethics and Accountability Systems
    Bertrand, C. J. Transaction Publishers [2000]
  • Measuring corporate social responsibility: A scale development study
    Turker, D. Journal of Business Ethics 85 (4) : 411 ~ 427 [2009]
  • Measuring Corporate Performance by Building on the Stockholders Model of Business Ethics
    Sirgy, M. J. Journal of Business Ethics 35 (3) : 143 ~ 162 [2002]
  • Marketing Universals: Consumers’ Use of Brand Name, Price, Physical Appearance, and Retail Reputation as Signals of Product Quality
    Dawar, N. Journal of Marketing 58 : 81 ~ 95 [1994]
  • Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy
    Putnam. R. D. Princeton University Press [1993]
  • Introduction to Corporate Social Performance : Methods for Evaluating an Elusive Construct
    Wolfe, R. Research in Corporate Social Performance and Policy 12 : 265 ~ 268 [1991]
  • Information Technology Relatedness, Knowledge Management Capability, and Performance of Multi Business Firm
    Tanriverdi, H. MIS Quarterly 29 (2) : 311 ~ 334 [2005]
  • Good Companies Launch More New Products
    Luo, X. Harvard Business Review 90 : 28 ~ [2012]
  • Entertainning Ideas : Social Issues in Entertainment Television
    Klein, B. Media Culture & Society 33 (6) : 905 ~ 921 [2011]
  • Entertainment Sector Analysis-Pacific Sustainability Index Scores
    Roberts Environmental Center Claremont McKenna College [2009]
  • Entertainment Industry Economics. A Guide for Financial Analysis
    Vogel, H. L. Cambridge University Press [2001]
  • Development of an instrument to measure the perceptions of adopting an information technology innovation
    Moore, G. C. Information Systems Research 2 (3) : 192 ~ 222 [1991]
  • Determinants of Innovation Capability in Small Electronics and Software Firms in Southeast England
    Romijn. H Research Policy 31 (7) : 1053 ~ 1067 [2002]
  • Corporate social performance revisited
    Wood, D. J. Academy of Management Review 16 : 691 ~ 718 [1991]
  • Corporate Social Responsibility: A Psychometric Examination of a Management Instrument
    Smith, W. Proceedings of the Southern Management Association : 293 ~ 295 [1988]
  • Conceptual Foundations of Business
    Eells, R. Richard D. Irwin, Inc [1961]
  • Collectivism, Corporate Social Responsibility, and Resource Advantages in Retailing
    Hu, Y. C. Journal of Business Ethics 86 : 1 ~ 13 [2009]
  • CSR의 동향과 전략적 CSR
    김진욱 변선영 한국국제경영관리학회 학술발표대회 논문집 : 285 ~ 316 [2009]
  • Business and Society
    McGuire, J. W. McGraw-Hill [1963]
  • Business Ethics : A Cross-cultural Comparison between Hong Kong and the United States
    Burton, B. K. Teaching Business Ethics 4 : 151 ~ 167 [2000]
  • An Empirical Inquiry into the Social Responsibilities as Defined by Corporations: An Examination of Various Models and Relationships
    Aupperle, K. E. University of Georgia [1982]
  • Adoption of Corporate Social Responsibility-incorporating a Stakeholder Perspective
    Enquist, B. Qualitative Research in Accounting & Management 3 (3) : 188 ~ 207 [2006]
  • A three dimensional conceptual model of corporate social performance
    Carroll, A. B. Academy of Management Review 4 : 497 ~ 505 [1979]
  • A conceptual framework for environmental analysis of social issues and evaluation of business response patterns
    Sethi, S. P. Academy of Management Review 4 (1) : 63 ~ 74 [1979]
  • A Commentary and an Overview of Key Questions on Corporate Social Performance Measurement
    Carroll, A. B. Business and Society 39 (4) : 466 ~ 478 [2000]