모바일 소셜 네트워크 게임의 아이템 구매의도에 영향을 주는 요인

' 모바일 소셜 네트워크 게임의 아이템 구매의도에 영향을 주는 요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • flow
  • purchase intention
  • social influence
  • social network game
  • social relationship
  • 구매의도
  • 사회적 관계
  • 사회적 영향
  • 소셜 네트워크 게임
  • 플로우
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,519 4

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' 모바일 소셜 네트워크 게임의 아이템 구매의도에 영향을 주는 요인' 의 참고문헌

  • 특집: SNS 와 산업공학; 소셜 네트워크게임 (SNG) 현황 및 전망
    홍유진 IE 매거진 18 (1) : 33 ~ 37 [2011]
  • 중국 온라인게임 시장에서 게임 특성이 이용자의 몰입과 아이템 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김언정 유통경영학회지 15 (1) : 61 ~ 72 [2012]
  • 자기결정성 요인이 온라인 게임 몰입에 미치는 영향
    권두순 경영과학 27 (3) : 71 ~ 86 [2010]
  • 일본 온라인 게임시장에서 게임 특성이 이용자의 아이템 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김언정 한일경상논집 55 : 29 ~ 57 [2012]
  • 온라인게임의 이용만족도가 게임아이템의 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김제영 숙명여자대학교 테크노경영대학원 [2007]
  • 온라인 커뮤니티에서 자기표현 욕구의 영향요인과 디지털 아이템 구매의도에 미치는 효과
    고준 Asia Pacific Journal of Information Systems 18 (1) : 117 ~ 144 [2008]
  • 온라인 게임에서 고객 구매 의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    남현정 아주대학교 대학원 [2002]
  • 온라인 게임 커뮤니티의 상호작용이 자기표현욕구와 게임 참여의도에 미치는 영향
    박승배 e-비즈니스연구 11 (5) : 291 ~ 308 [2010]
  • 온라인 게임 충성도에 미치는 영향요인에 관한 연구
    류경문 백승익 조남재 한국경영과학회지 26 (2) : 85 ~ 97 [2001]
  • 온라인 게임 이용자의 만족도가 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    冷大爲 강릉대학교 대학원 [2009]
  • 소셜네트워크게임(SNG)이용행태 조사’
    DMC미디어
  • 박사
  • 소셜 게임의 사용자 특성 분석
    한혜원 한국콘텐츠학회 논문지 10 (12) : 137 ~ 145 [2010]
  • 소셜 게임의 분류에 관한 연구
    노해선 2011년 한국게임학회 춘계학술대회 논문집 [2011]
  • 국내 소셜 게임 시장 전망
    김윤경 한국컴퓨터게임학회논문지 24 (1) : 113 ~ 123 [2011]
  • Why do people play on-line games An extended TAM with social influences and flow experience
    C. L. Hsu Information &Management 41 (7) : 853 ~ 868 [2004]
  • Who do you think you are? Personal home pages and self-presentation on the World Wide Web
    J. R. Dominick Journalism & Mass Communication Quarterly 76 (4) : 646 ~ 658 [1999]
  • We are what we post? Self-presentation in personal web space
    H. J. Schau Journal of consumer research 30 (3) : 385 ~ 404 [2003]
  • Usefulness and self-expressiveness: extending TAM to explain the adoption of a mobile parking service
    H. Nysveen Proceeding of the 16th Bled eCommerce Conference [2003]
  • The role of flow experience in cyber-game addiction
    T. J. Chou CyberPsychology & Behavior 6 (6) : 663 ~ 675 [2003]
  • The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations.
    Reuben M. Baron Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Theory of Planned Behavior
    I. Ajzen Organizational behavior and human decision processes 50 (2) : 179 ~ 211 [1991]
  • Self efficacy : The exercise of control
    A. Bandura [1997]
  • Optimal Experience :psychological studies of flow in consciousness
    M. Csikszentmihalyi Cambridge university press [1988]
  • Motivations and self-presentation strategies on Korean-based Cyworld weblog format personal homepages
    T. Jung CyberPsychology & Behavior 10 (1) : 24 ~ 31 [2007]
  • Managing impressions online: Self-presentation processes in the online dating environment
    N. Ellison Journal of Computer-Mediated Communication 11 (2) : 415 ~ 441 [2006]
  • Hedonic Consumption : Emerging Concepts, Methods and Propositions
    E. C. Hirschman The Journal of Marketing 92 (101) : 92 ~ 101 [1982]
  • GOING WITH THE FLOW :PREDICTING ONLINE PURCHASE INTENTIONS
    Korzaan, M. L. Journal of Computer Information Systems, Summer 2003 : 25 ~ 31 [2003]
  • Flow in Computer-Mediated Communication Electronic Mail and Voice Mail Evaluation and Impacts
    L. K. Trevino Communication research 19 (5) : 539 ~ 573 [1992]
  • Examining the new influencers: A self-presentation study of A-list blogs
    K. D. Trammell Journalism & Mass Communication Quarterly 82 (4) : 968 ~ 982 [2005]
  • Consumer Behavior
    J. F. Engel The Dryden Press Inc [1978]