자기교수 훈련이 정신지체학생의 수학 학습에 미치는 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이성용
정해동
정집현
제어번호
99829198
학술지명
특수교육연구
권호사항
Vol.
19
No.
2
[
2012
]
발행처
국립특수교육원
발행처 URL
http://www.knise.kr
자료유형
학술저널
수록면
179-198
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
379.05
등재정보
KCI등재
소장기관
동국대학교 중앙도서관
서울대학교 중앙도서관
판매처
'
자기교수 훈련이 정신지체학생의 수학 학습에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
58
2
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
58
0
계
58
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
'
자기교수 훈련이 정신지체학생의 수학 학습에 미치는 효과' 의 참고문헌
박사
장애아 전환교육을 위한 인지-행동훈련기법의 이론과 선행연구 고찰
김진호
특수교육 연구 6 : 117 ~ 132
[1999]
자기교시훈련이 정신지체아의 덧셈학습에 미치는 효과
박사
박사
인지적 장애를 지닌 아동을 위한 보완·대체 의사소통 중재에 대한 메타분석 -단일대상연구를 중심으로
남경욱
특수교육학연구 42 (4) : 193 ~ 212
[2008]
박사
발달장애인에 대한 금전관리 기술교수의 효과에 대한 문헌분석
신현기
이소림
지적장애연구 11 (4) : 55 ~ 77
[2009]
The role of speech in the regulation of normal and abnormal behavior
The effects of purchasing skill instruction for individuals with developmental disabilities: A meta-analysis
Xin, Y. P.
Exceptional Children 71 (4) : 379 ~ 400
[2005]
Social stories to increase verbal initiation in children with autism and asperger's disorder
Increasing social engagement in young children with autism spectrum disorders using video self-modeling
Increasing appropriate social interactions of children with autism spectrum disorders using social stories
Scattone, D.
Focus on Autism and Other Developmental Disabilities 21 (4) : 211 ~ 222
[2006]
How to summarize single-participant research: Ideas and applications
Facilitating social initiations of preschoolers with autism spectrum disorders using video self-modeling
Buggey, T.
Focus on Autism and Other Developmental Disabilities 26 (1) : 25 ~ 36
[2011]
Evidence-based practices in special education: Some practical considerations
Cook, B. G.
Intervention in School and Clinic 44 (2) : 69 ~ 75
[2008]
Evidence-based practices in secondary transition
Test, D. W.
Career Development for Exceptional Individuals 32 (2) : 115 ~ 128
[2009]
Evidence-based practices for students with severe disabilities and the requirement for accountability in “No Child Left Behind”
Browder, D. M.
The Journal of Special Education 37 (3) : 157 ~ 163
[2003]
Enhancing the conversation skills of a boy with asperger's disorder through social stories and video modeling
Scattone, D.
Journal of Autism and Developmental Disorders 38 : 395 ~ 400
[2008]
Early intervention for children with conduct disorders: A quantitative synthesis of single-subject research
A teacher's guide to meta-analysis
A meta-analysis on teaching mathematics to students with significant cognitive disabilities
A meta-analysis of video-modeling and video self-modeling interventionsfor children and adolescents with autism spectrum disorders
A meta-analysis and review of sight word research and its implications for teaching functional reading to individuals with moderate and severe disabilities
A comprehensive review and meta-analysis of the social stories literature
Test, D. W.
Focus on Autism and Other Developmental Disabilities 26 (1) : 49 ~ 62
[2011]
A Review of Self-Instruction Studies for Individuals with Developmental Disbilities
김진호
특수교육학연구 38 (1) : 115 ~ 142
[2003]
'
자기교수 훈련이 정신지체학생의 수학 학습에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문