전환교육 요소를 적용한 문제중심학습이 고등학교 특수학급 학생의 문제 해결력과 수업 참여도에 미치는 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김정효
강혜경
이경순
제어번호
99829192
학술지명
특수교육연구
권호사항
Vol.
19
No.
2
[
2012
]
발행처
국립특수교육원
발행처 URL
http://www.knise.kr
자료유형
학술저널
수록면
28-54
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
379.05
등재정보
KCI등재
소장기관
동국대학교 중앙도서관
서울대학교 중앙도서관
판매처
'
전환교육 요소를 적용한 문제중심학습이 고등학교 특수학급 학생의 문제 해결력과 수업 참여도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
58
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
58
0
계
58
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
'
전환교육 요소를 적용한 문제중심학습이 고등학교 특수학급 학생의 문제 해결력과 수업 참여도에 미치는 효과' 의 참고문헌
문제중심학습의 교수학습 과정 연구:초등과학 수업에의 적용사례를 중심으로
조연순
초등교육연구 18 (1) : 61 ~ 87
[2005]
박사
박사
박사
경도장애 학생을 위한 문제중심학습 연구: 프로그램 개발 및 적용을 중심으로
신현기
임소인
특수교육학연구 39 (4) : 1 ~ 23
[2005]
Transition education and services for adolescents with disabilities (3rd ed.)
Transforming administrative praxis: The potential of problem-based learning(PBL) as a school improvement vehicle for middle and high scools
Special educator's views of community-based job training and inclusion as indicators of job competencies for students with mild to moderate disabilities
Cook, B. G.
Career development for exceptional children 25 : 7 ~ 24
[2002]
Simulated and community-based instruction involving persons with mild and moderate mental retardation
Revisiting group consensus: collaborative learning dynamics during a problem-based learning activity in education
Problem-based science learning in a mixed-ability classroom that includes gifted and talented children
Problem-based learning in the middle school: A researchcase study of the perceptions of at-risk Females
Cerezo
Cerezo, N.
Research in Middle Level Education Online 27 (1) : 20 ~ 42
[2004]
Problem as possibilities: problem-based learning for K-16. education
Torp, L.
Association for Supervision and Curriculum Development
[2002]
Learning theories : An educational perspective (4th ed.)
Infusing higher-order thinking and learning to learn into content instruction: A case study of secondary compuing studies in Scotland
Implementing project work in biology through problem-based learning
Factor affecting small-group tutorial learning: A review of research, In Problem-based learning: A research perspective on learning interactions
Developing online problem-based resources for the professional development of teachers of children with visual impairment
Community participation : Functional curriculum for elementary, middle, and secondary age students with special needs
An evaluation of the high school "entrepreneurs in action." program
'
전환교육 요소를 적용한 문제중심학습이 고등학교 특수학급 학생의 문제 해결력과 수업 참여도에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문