창의적 과학자 토마스 영(T. Young)의 빛의 간섭 이론 형성과정에서의 비유추론을 통한 문제해결과 과학창의성 교육적 함의
'
창의적 과학자 토마스 영(T. Young)의 빛의 간섭 이론 형성과정에서의 비유추론을 통한 문제해결과 과학창의성 교육적 함의' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,467
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
0
|
|
계 |
|
4,634
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
창의적 과학자 토마스 영(T. Young)의 빛의 간섭 이론 형성과정에서의 비유추론을 통한 문제해결과 과학창의성 교육적 함의' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
The origins of the concept of interference
Mollon
The Royal Society
[2002]
-
-
Outlines of Experiments and Inquiries Respecting Sound and Light, ThePhilosophical Transaction
Young
Outlines of Experiments and Inquiries Respecting Sound and Light
[1800]
-
Optics: a treatise of the reflections, refractions, Inflections and colours oflight
Newton
Optics: a treatise of the reflections
[1730]
-
On the Theory of Light and Colours, The Philosophical Transaction, 1801
Young
On the Theory of Light and Colours
[1801]
-
Miscellaneous works of the late Thomas Young. Vol. 1
-
-
How Many Korean Middle-school Students Find the Same Scientific Problemas Kepler Found in Optics and Physiology?
Kim,Y.
How many Korean middle-school students find the same scientific problem asKepler found in optics and physiology?
[2007]
-
Harmonic sliders, the Journals of the Royal Institution of great Britain,1802
Young
Harmonic sliders
[1802]
-
Experiments and Calculations Relative to Physical Optics, The Philosophical Transaction, 1803
Young
Experiments and Calculations Relative to Physical Optics
[1803]
-
Dr. Young's reply to the animadversions of the Edinburgh Reviewers, on some papers published in the Philosophical Transactions, 1804
Young
Dr. Young's reply to the animadversions of the Edinburgh Reviewers
[1804]
-
-
An Account of Some Cases of the Production of Colours Not Hitherto Described, The Philosophical Transaction, 1802
Young
An Account of Some Cases of the Production of Colours Not Hitherto Described
[1802]
-
-
-
A Course of Lectures on Natural Philosophy and the Mechanical Arts, Vol.II
Young
A Course of Lectures on Natural Philosophy and the Mechanical Arts
[1807]
-
A Course of Lectures on Natural Philosophy and the Mechanical Arts, Vol.I
Young
A Course of Lectures on Natural Philosophy and the Mechanical Arts
[1807]
'
창의적 과학자 토마스 영(T. Young)의 빛의 간섭 이론 형성과정에서의 비유추론을 통한 문제해결과 과학창의성 교육적 함의'
의 유사주제(
) 논문