스마트패드를 활용한 학습에서 인접성 원리의 적용이 학업성취 및 인지부하에 미치는 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
스마트패드를 활용한 학습에서 인접성 원리의 적용이 학업성취 및 인지부하에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
계
14,719
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
스마트패드를 활용한 학습에서 인접성 원리의 적용이 학업성취 및 인지부하에 미치는 영향' 의 참고문헌
학습 보조 도구로서의 스마트패드 활용 방안 연구 ? 컴퓨터 실습 수업을 중심으로
길선영
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈) 11 (2) : 3 ~ 16
[2012]
인지부하 측정을 위한 구인의 탐색 및 타당화
류지헌
임지현
교육정보미디어연구 15 (2) : 1 ~ 27
[2009]
웹기반 학습에서 학습 자료 유형과 학습내용 제시시기가 인지부하, 효과성 및 효율성에 미치는 효과
김경
김동식
교육공학연구 20 (4) : 111 ~ 145
[2004]
스마트패드용 e-북의 화면구성에 따른 사용성 지각의 차이
류지헌
교육정보미디어학회 학술발표 자료집
[2012]
Variability of worked examples and transferof geometrical problem-solving skills: A cognitive-load approach
Using subjective measures to detect variations ofintrinsic cognitive load within problems
The instructive animation: Helping students buildconnections between words and pictures in multimedia learning
Anderson
Mayer
Journal of Educational Psychology 84 : 444 ~ 452
[1992]
Reducing cognitive load by mixing auditory and visual presentation modes
Principles for reducing extraneous processing in multimedia learning: Coherence, signaling, redundancy, spatial contiguity, and temporal contiguity principles, In Cambridge handbook of multimedia learning
Principles for managing essential cognitive processing in multimedia learning: Segmenting, pretraining, and modality principles, In Cambridge handbook of multimedia learning
Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning
Mayer
Moreno
Educational Psychologist 38 (1) : 43 ~ 52
[2003]
Meta-analysisofthemodality effect
Managingsplit-attention and redundancy in multimedia instruction
It’s all about the fit : The hand, the mobile, screenic device and tactile vision
Integrating information : A meta-analysis of the spatial contiguity and temporal contiguity effects
Ginns, P.
Learning and Instruction 16 : 511 ~ 525
[2006]
Instructional efficiency: Revisiting the original construct in educational research
Instructional design in technical areas
Instructional compensation for age-relatedcognitive declines: Effects of goal specificity in maze learning
Cognitive theory of multimedia learning, In The Cambridge handbook of multimedia learning
Cognitive principles of multimedia learning: The role of modality and contiguity
Cognitive load theoryand instructional design: Recent developments
Cognitive load theory:Instructional implications of the interaction betweeninformation structures and cognitive architecture
Cognitive load theory,learning difficulty and instructional design
Sweller
Learning and Instruction 4 : 295 ~ 312
[1994]
Cognitive load during problem solving: Effects on learning
Sweller
Cognitive Science 12 : 257 ~ 285
[1988]
Applying cognitive load theory to the design of web-based instruction
Aids to computer-basedmultimedia learning
A split-attention effect inmultimedia learning: Evidence for dual processing systems inworking memory
Mayer
Moreno
Journal of Educational Psychology 90 : 312 ~ 320
[1998]
A coherence effect in multimedia learning: Thecase for minimizing irrelevant sounds in the design of multimediamessages
'
스마트패드를 활용한 학습에서 인접성 원리의 적용이 학업성취 및 인지부하에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문