연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
수학교과의 내재적 동기와 유능감 신념의 관계에 대한 종단 연구
문병상 ( Byung Sang Moon )
2013년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
문병상 ( Byung Sang Moon )
참고문헌( 19)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
수학교과의 내재적 동기와 유능감 신념의 관계에 대한 ...
' 수학교과의 내재적 동기와 유능감 신념의 관계에 대한 종단 연구'
의 참고문헌
초등학생의 성취목표지향성, 성취정서, 학업성취도 및 주관적 안녕감의 구조적 관계 분석
조한익 ( Han Ik Cho )
교육심리연구 26 (4) : 1001 ~ 1021
[2012]
청소년들의 유능성과 관계성 및 내재동기가 공부시간에 미치는 영향에 대한 종단연구
김민규 ( Min Gyu Kim )
김은주 ( Eun Joo Kim )
교육심리연구 25 (2) : 345 ~ 365
[2011]
지각된 유능감과 교실목표구조에 의한 동기변인 예측에 있어서 사회적지지의 매개효과
김성일 ( Sung Il Kim )
봉미미 ( Mi Mi Bong )
전훈 ( Hun Jeon )
교육심리연구 24 (4) : 999 ~ 1027
[2010]
구조방정식모형으로 논문 쓰기
홍세희
커뮤니케이션북스
[2009]
구조방정식 모형의 적합도 지수 선정 기준의 그 근거
홍세희
한국심리학회지 : 임상 19 (1) : 167 ~ 177
[2000]
The role of competence beliefs and goal orientations for change in intrinsic motivation
Spinath, B.
Journal of Educational Psychology 104 (4) : 1135 ~ 1148
[2012]
Self-efficacy beliefs in academic settings
Review of Educational Research 66 : 543 ~ 578
[1996]
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
American Psychologist 55 : 68 ~ 78
[2000]
Principles and practice of structural equation modeling
Kline, Rex B
Guilford Press
[1998]
Longitudinal analysis of the link between learning motivation and competence beliefs among elementary school children
Spinath, B.
Learning and Instruction 15 : 87 ~ 102
[2005]
Longitudinal analysis of intrinsic motivation and competence beliefs: Is there a relation over time?
Spinath, B.
Child Development 79 : 1555 ~ 1569
[2008]
Intrinsic motivation and self-determination in human behavior
Deci, Edward L
Plenum
[1985]
Full information estimation in the presence of incomplete data, In Advanced Structural Equation Modeling: Issues and Techniques
Arbuckle, J. L.
Lawrence Erlbaum Associates
[1996]
Comparison between self-concept andself-efficacy in academic motivation research
Bong
Clark
Educational Psychologist 34 : 139 ~ 153
[1999]
Changes in children's self-competence and values : Gender and domain differences across grades one through twelve
Jacobs, J. E.
Child Development 73 : 509 ~ 527
[2002]
Alternative ways of assessing model fit, In Testing structural equation models
Browne, M. W.
Sage : 136 ~ 162
[1993]
Academic Self-Concept and Self-Efficacy: How Different Are They Really
Bong
Bong, M.
Skaalvik
Educational Psychology Review 15 : 1 ~ 40
[2003]
A new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: Motivation and informational components
Harter, S.
Developmental Psychology 17 : 300 ~ 312
[1981]
A model of mastery motivation in children: Individual differences and developmental change, In Aspects on the development of competence: The Minnesota Symposia on Child Psychology (Vol. 14)
Harter, S.
Erlbaum : 215 ~ 255
[1981]
' 수학교과의 내재적 동기와 유능감 신념의 관계에 대한 종단 연구'
의 유사주제(
) 논문