중학교 과학 우수아의 자기주도적 협동학습을 강조한 지구온난화 관련 의사결정 학습의 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
고선영
최승언
제어번호
99784630
학술지명
영재교육연구
권호사항
Vol.
23
No.
4
[
2013
]
발행처
韓國英才學會
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
567-592
언어
Korean
출판년도
2013
KDC
379
등재정보
KCI등재
판매처
'
중학교 과학 우수아의 자기주도적 협동학습을 강조한 지구온난화 관련 의사결정 학습의 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
1
계
4,634
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
중학교 과학 우수아의 자기주도적 협동학습을 강조한 지구온난화 관련 의사결정 학습의 효과' 의 참고문헌
박사
사회과 쟁점중심 수업이 비판적 사고 및 학습태도에 미치는 효과
사회 속 과학 쟁점에 대한 소집단 논변활동의 이해: 교육대학교 학생들의의사소통 분위기를 중심으로
서울대학교 대학원
[2009]
과학과 관련된 사회적·윤리적 문제 도입 측면에서의 미국 주별 과학과 교육과정과 중등 과학교사의 인식 탐색
Young People's images of science
[1996]
Writing as a mode of learning
The role of moral reasoning and the status ofsocioscientific issues
The role of argument in science education
The modern practice of adult education(revised and updated)
The Significance of Content Knowledge for Informal Reasoning Regarding Socioscientific Issues: Applying Genetics Knowledge to Genetic Engineering Issues
Teaching Learners To Be Self-Directed
Self-Directed Learning, Political Clarity, and the Critical Practice of AdultEducation
Scientific literacy for decisionmaking and the socialconstruction of scientific knowledge
Pupil decision-making about socio-scientific issues within the science curriculum
Learning together and alone:Cooperation, competition, and individualization (2nd ed.)
Johnson
Learning together and alone: Cooperation
[1987]
Development of reflective judgement in the pre-doctoral dental clinicalcurriculum
Advancing reflectivejudgment through Socioscientific Issues
[2009]
'
중학교 과학 우수아의 자기주도적 협동학습을 강조한 지구온난화 관련 의사결정 학습의 효과'
의 유사주제(
) 논문