3대 핵심역량을 중심으로 한 미래지향적 발명영재상 정립에 대한 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
3대 핵심역량을 중심으로 한 미래지향적 발명영재상 정립에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
6
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
2
계
4,634
2
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
'
3대 핵심역량을 중심으로 한 미래지향적 발명영재상 정립에 대한 연구' 의 참고문헌
발명영재 선발을 위한 자유선택형 다단계 선발 모형 및 관찰 추천제. 영재교육의 새로운 패러다임: 초교과형 발명영재육성
과학영재 발굴 육성 종합계획(08-12)(안)
공교육차원의 발명영재교육 체제 구축 방안 연구
The educational definition of giftedness and its policy implications
The development of basic cognitive components of technical creativity: Alongitudinal comparison of children and youth with high and average intelligence
Rationale of the Study of Mathematically Precocious Youth (SMPY)during its first five years of promoting educational acceleration
Rating the behavioral characteristics of superior students
Identifying and nurturing the gifted in math, science, and technology
General intelligence: Cognitive and biological explanation
Creative giftedness: A multivariate investment approach
[1996]
Considerations in evaluating gifted programs
Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence
'
3대 핵심역량을 중심으로 한 미래지향적 발명영재상 정립에 대한 연구'
의 유사주제(
) 논문