-
-
저자
김경리
-
제어번호
99780766
-
학술지명
교육평가연구
-
권호사항
Vol.
26
No.
3
[
2013
]
-
발행처
한국교육평가학회
-
발행처 URL
http://www.koseev.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
597-621
(
25쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2013
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
교보문고
'
인지진단모형을 활용한 맞춤형 학습경로 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
6
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
1
|
|
계 |
|
14,719
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
인지진단모형을 활용한 맞춤형 학습경로 분석' 의 참고문헌
-
-
제 7차 초등학교 수학 교육과정 내용 체계 분석
-
-
-
대규모 학업성취도 평가 자료를 활용한 인지상태 진단-DINA 모형의 적용-. 대규모 학업성취도평가 자료의 활용 방안 탐색
-
WinBUGS Version 1.4 Users Manual. MRC Biostatistics Unit
-
Using the attribute hierarchy method to make diagnostic inferences about examinees' cognitive skills
-
Unique characteristics of diagnostic classification models: A comprehensive review of the current state-of-the-art
-
The impact of model misspecification on estimation accuracy in diagnostic classification models
Choi, H. J.
Paper Presented at Annual Meeting of the National Council on Measurement in Education
[2010]
-
Some latent trait models and their use in inferring an examinee's ability. in: Statistical Theories of Mental Test Scores
-
Rule space: An approach for dealing with misconceptions based on item response theory
-
-
Mplus software (version 6)
-
Latent class and latent transition analysis: With applications in the social, behavioral, and health sciences
-
-
Cognitively diagnostic assessment
-
A model that combines diagnostic classification assessment with mixture item response theory models
-
'
인지진단모형을 활용한 맞춤형 학습경로 분석'
의 유사주제(
) 논문