읽기 태도가 부정적인 학생들의 독자 정체성 인식
'
읽기 태도가 부정적인 학생들의 독자 정체성 인식' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
163
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
한국어
|
163
|
0
|
|
계 |
|
163
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
읽기 태도가 부정적인 학생들의 독자 정체성 인식' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
초등학교 학생들의 읽기 태도 연구 Ⅱ: 학년, 성별 및 학교지역
이명숙
교육학논총 16 : 153 ~ 168
[1997]
-
-
박사
-
중학생의 읽기 태도 양상 연구
서수현
독서연구 27 : 257 ~ 281
[2012]
-
박사
-
-
정체성과 문식성
옥현진
국어교육학연구 (35) : 361 ~ 386
[2009]
-
-
-
-
-
-
아동독자의 읽기 전략과 태도 발달에 관한 연구
-
-
-
-
-
-
문식성 후원자의 작용 양상에 대한 사례 연구 -초등학교 1학년의 그림일기 표현 활동을 중심으로-
서수현
한국초등국어교육 (48) : 63 ~ 85
[2012]
-
-
무인도에서 살아남기(서바이벌 만화 과학 상식 1)
-
메이플 스토리 공식가이드북 Vol.3: 레지스탕스편
-
-
-
-
‘Shoot for the moon!’ Students’ identities as writers in the context of the classroom
Wearmouth, J.
British Journal of Special Education 38 (2) : 92 ~ 99
[2011]
-
Writing and identity. Philadelphia
-
Writing Children-Reinventing the Development of Childhood Literacy-
-
Uncovering Literacy Narratives Through Children's Drawings
Kendrick, M.
Canadian Journal of Education 27 (1) : 45 ~ 60
[2002]
-
The role of reading identities and reading abilities in students’ discussions about texts and comprehension strategies
Hall, L. A.
Journal of Literacy Research 44 (3) : 239 ~ 272
[2012]
-
The cultural work of Learning Disabilities
-
Telling themselves who they are : What one out-of-school time study revealed about underachieving readers
-
-
Misleading masculinity : Speculations on the great gender gap in writing
-
-
Literacy and identity: Implications for research and practice, In Handbook of adolescent literacy research
-
Literacy and Identity : Examining the Metaphors in History and Contemporary Research
Moje, E. B.
Reading Research Quarterly 44 (4) : 415 ~ 437
[2009]
-
Introducing Identity, In Youth, Identity, and Digital Media
-
-
Identity construction in elementary readers and writers
-
How Janet and John feel about reading : Gender differences in New Zealand primary students' attitude to reading
Eley, L.
Waikato Journal of Education 7 : 1 ~ 20
[2001]
-
High school students’ literacy practices and identities, and the figured world of school
Luttrell, W.
Journal of Research in Reading 24 (3) : 235 ~ 247
[2001]
-
Girls and Boys Like to Read and Write Different Texts
-
Discourses about reading among seven-and eight-year-old children in classroom pedagogic cultures
Davis, P.
Journal of Early Childhood Literacy 7 (2) : 219 ~ 252
[2007]
-
Boys and Literacy: Why Boys? Which Boys? Why Now?
Freedmon, B.
Paper presented at the Annual Meeting of American Educational Research Association 84th
[2003]
-
(이현세)만화 세계사 넓게 보기-12. 제국주의와세계 대전
-
(어린이를 위한) 마시멜로 이야기 : 꿈을 찾아주는레인보우 메시지
'
읽기 태도가 부정적인 학생들의 독자 정체성 인식'
의 유사주제(
) 논문