-
-
저자
안아라
김한별
-
제어번호
99765173
-
학술지명
敎育問題硏究
-
권호사항
Vol.
26
No.
3
[
2013
]
-
발행처
고려대학교 교육문제연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
81-108
(
28쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2013
-
KDC
371
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
교보문고
'
초등학교 교직에서 남교사의 정체성 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
18
|
6
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
18
|
0
|
|
계 |
|
18
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
6
|
|
'
초등학교 교직에서 남교사의 정체성 탐색' 의 참고문헌
-
한국교육의 종합이해와 미래구상 : 교사와 교직풍토편
-
-
-
초등학교 남자 교사의 정체성과 여교사에 대한 시각에 관한 조사 연구
한수명
부산교육학연구 16 (1) : 169 ~ 188
[2003]
-
초등학교 남자 교사에게 요구되는 성역할 기대이미지
구본열
한국사회학회 사회학대회 논문집 2009 (1) : 975 ~ 987
[2009]
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
여교사의 교단진입 증가에 따른 학교 현장 실태분석
-
-
남자 교사로 살아간다는 것.
간우연
초등우리교육 182 : 34 ~ 35
[2005]
-
-
교직의 여성화가 초등학생의 성역할 사회화에 미치는 영향 : 성역할의 긍정적 특성과 부정적 특성을 중심으로
심미옥
초등교육연구 13 (1) : 185 ~ 212
[1999]
-
-
-
-
-
-
-
-
http://news.naver.com/main/read.nhn?mode=LSD&mid=sec&sid1=102&oid=005&aid=00 00099753.html
-
The politics of recognition, In Multiculturalism: Examining the Politics of Recognition
Taylor, C.
Princeton University Press : 25 ~ 73
[1994]
-
The glass escalator : Hidden advantage for men in the female professions
-
The emotional geographies of teaching
-
The development of the personal self and professional identity in learning to teach , In Handbook of Research on Teacher Education
-
Stories to live by on landscapes of diversity: Inter -weaving the personal and professional in teacher's lives
-
Still a men's world : Men who do women's work
-
Social Psychology of Identities
-
-
-
Psychology in organizations : The social identity approach(2nd ed. )
-
Identity as an analytic lens for research ineducation
Gee.J.P
Review of Research in Education 25 : 99 ~ 125
[2001]
-
Education at a glance 2008: OECD indicators
-
Deconstructing Privilege: AnExamination of Privilege in Adult Education
-
Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory(2nd ed.)
'
초등학교 교직에서 남교사의 정체성 탐색'
의 유사주제(
) 논문