공학전공 학생들의 학습공동체 활동에서 문제해결능력, 학습전략, 교수-학생 상호작용이 학업성취도에 미치는 영향
-
-
저자
장선영
김누리
-
제어번호
99759261
-
학술지명
교육방법연구
-
권호사항
Vol.
25
No.
3
[
2013
]
-
발행처
한국교육방법학회
-
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
581-602
(
22쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
공학전공 학생들의 학습공동체 활동에서 문제해결능력, 학습전략, 교수-학생 상호작용이 학업성취도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,658
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
15,032
|
1
|
|
계 |
|
15,032
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
공학전공 학생들의 학습공동체 활동에서 문제해결능력, 학습전략, 교수-학생 상호작용이 학업성취도에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
-
협동학습에서 학습계획과 평가 전략이 자기주도학습력과 학업성취에 미치는 효과
한승순
서강대학교 대학원 석사논문
[2002]
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
이러닝 환경에서 학습자-교수자 상호작용 간 모형 및 측정 도구 개발
강민석
고려대학교 대학원 박사논문
[2009]
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
공학문제 해결 교과목을 통한 창의력 향상
이태희
공학교육 16 (3) : 53 ~ 56
[2010]
-
-
What a learning community learns: A cooperative inquiry
-
The robustness of test statistics to nonnormality andspecification error in confirmatory factor analysis
-
-
-
The effects of self-monitoring on students' course learning self-judgment ablity, and knowledge representation
Lan, W. Y.
The journal of Experimental Education 64 (2) : 101 ~ 115
[1996]
-
The development and implication ofpersonal problem solving inventory
-
-
Team-based learning in an undergraduate nursing course
Clark, M. C.
Journal of Nursing Education 47 (3) : 111 ~ 117
[2008]
-
Teaching tomorrow’s engineers
Valenti, M.
Mechanical Engineering 118 (7) : 64 ~ 94
[1996]
-
Multicollinearity and measurement error in structural equation models : Implications for theory testing
Grewal, R.
Marketing Science 23 (4) : 519 ~ 529
[2004]
-
Motivation to Learn: Integrating theory andPractice
-
From isolation to conversation:supporting new teachers' development
-
Emergence of learning communities, In Community building: renewing spirit & learning in business
Ryan, S.
New Leader Press, Sterling & Stone, Inc : 85 ~ 93
[1995]
-
-
Cooperative learning returns to college: What evidence is there that is work?
-
Collaborated learning and computer supported groups
-
Building community: The human side of work
-
Achievement goals, study strategies, and exam performance : A mediations analysis
Elliot, A.
Journal of Educational Psychology 91 : 549 ~ 563
[1999]
'
공학전공 학생들의 학습공동체 활동에서 문제해결능력, 학습전략, 교수-학생 상호작용이 학업성취도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문