국내 교육환경 기반 치료지원의 연구동향 및 활성화 방안
-
-
저자
표윤희
-
제어번호
99651363
-
학술지명
특수교육
-
권호사항
Vol.
12
No.
2
[
2013
]
-
발행처
이화여자대학교 특수교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
81-109
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
379.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
국내 교육환경 기반 치료지원의 연구동향 및 활성화 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,467
|
8
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
1
|
|
계 |
|
4,634
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
7
|
|
'
국내 교육환경 기반 치료지원의 연구동향 및 활성화 방안' 의 참고문헌
-
현행 치료교육 및 치료서비스 제도에 관한 토론
김주영
In 현행치료교육 및 치료서비스에 관한 토론회 자료집 119 ~ 126
[2007]
-
-
특수학급 및 특수교육지원센터 치료지원 서비스 개선방안. 특수교육대상자를 위한 치료지원서비스 활성화 방안
Nandini,S.
2013 국립특수교육원 국내 세미나 자료 137 ~ 142
[2013]
-
-
-
-
-
-
-
특수교육대상 학생 부모의 치료지원에 대한 인식 및 요구
김기룡
In 2013 국립특수교육원 국내 세미나 자료집 24 ~ 42
[2013]
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
청각장애 치료지원 서비스 활성화를 위한 소고. 특수교육대상자를 위한 치료지원서비스활성화 방안
강창욱
In 2013 국립특수교육원 국내 세미나 자료집 : 74 ~ 78
[2013]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
The shortage of occupational and physical therapy personnel in the schools:Implications and actions
Whitworth
The American Journal of Occupational Therapy 48 : 367 ~ 370
[1994]
-
Team collaborative practices between teachers and occupationaltherapists
Barnes
Turner
American Journal of Occupational Therapy 55 (1) : 83 ~ 89
[2001]
-
Supporting children with communicationdifficulties in inclusive settings: School-based language intervention(2nd ed.)
-
Supporting children with communication difficulties in inclusive settings school-based language intervention
-
Speech language and hearing disprders
-
School-based practice: Acquiring the knowledge and skills
-
Related service personnel perceptions of team AACdecision-making across cultures
-
Physical and occupational therapy services: Use of a consultative therapy model in theschools
-
Perceptiona of occupational therapists regarding service delivery modelsin school-based practice
-
Maddie's story: Inclusion through physical and occupational therapy
-
-
Integrating related services into programs for students with severe and multiplehandicaps
-
Exploring role release in the multidisciplinary team
-
Effectiveness of a collaborative consultation approach to basic concept instruction with kindergarten children
-
-
Congruence between roles and actions of secondary special educatorsin co-taught and special education settings
-
Collaborative teams for students with severe disabilities: Integrating therapy and educational services (2nd ed.)
-
Collaborative teams for students with severe disabilities: Integrating therapy and educational services
-
Collaborative teaming to support students withaugmentative and alternative communication needs in general education classrooms
-
Classroom-based assessment of a collaborative intervention programwith kindergarten and first-grade students
-
Assessing language in the classroom and the curriculum
-
Anevaluation of funtional school-based therapy services for children
-
An intervention focus for inclusionary practice
-
A comparison ofservice delivery models: Effects on curricular vocabulary skills in the school setting
-
'
국내 교육환경 기반 치료지원의 연구동향 및 활성화 방안'
의 유사주제(
) 논문