수학적 창의성 계발을 위한 과제와 수업 방향 탐색
-
-
저자
성창근
박성선
-
제어번호
99640337
-
학술지명
한국초등수학교육학회지
-
권호사항
Vol.
16
No.
2
[
2012
]
-
발행처
한국초등수학교육학회
-
발행처 URL
https://kseme.jams.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
253-267
(
15쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
375.2
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
학술교육원
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
59
|
1
|
|
계 |
|
59
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
수학적 창의성 계발을 위한 과제와 수업 방향 탐색' 의 참고문헌
-
통찰! 지각인가 혹은 지식인가? :인지의 하향처리과정으로서의 통찰
임 웅
영재와 영재교육 8 (3) : 89 ~ 108
[2009]
-
박사
-
-
-
창의성 개념 정립을 위한 탐색적 연구-암시적 창의성 이론을 중심으로
김혜숙
송인섭
교육심리연구 3 : 93 ~ 117
[1999]
-
-
-
-
-
수학영재 판별도구 개발 연구(Ⅱ)-검사 제작 편-
-
-
박사
-
박사
-
-
Word problems: Research and curriculum reform
-
Why creativity in domain general, why it looks domain specific, and why the distinction does not matter, In Creativity: From potential to realization
Plucker, J. A
American Psychological Association : 153 ~ 167
[2004]
-
Torrance test of creative thinking: Directions manual and scoring guide. Figural test booklet
-
The generality-specificity of creativity: A multivariate approach, In Creativity: From potential to realization
Runco, M. A
American Psychological Association : 21 ~ 30
[2004]
-
The development of an instrument to measure creative ability in mathematics
-
The concept of creativity: Prospect and paradigms, In Handbook of creativity
-
-
Recognizing mathematical creativity in schoolchildren
Haylock, D. W
International Review on Mathematical Education 29 (3) : 68 ~ 74
[1997]
-
Reanalyses of student responses to creativity checklists: Evidence of content generality
Plucker
Journal of Creative Behavior 33 : 126 ~ 137
[1999]
-
Multiple creativity?: Investing domain-specificity of creativity in young children
Han, K. S
Gifted Child Quarterly 46 (2) : 98 ~ 109
[2002]
-
Measuring the ability of students to respond in creative mathematical situation at the late elementary and early junior high school level
-
Mathematical creativity. In Advanced mathematical thinking
Dreyfus, T
Kluwer Academic Publishers : 42 ~ 53
[1991]
-
Good questions: Great ways to differentiate mathematics instruction
-
-
Domain of creativity
Baer, J
Encyclopedia of Creativity 1 (1) : 591 ~ 596
[1999]
-
Divergent thinking and creativity: A task-specific approach
-
Creativity. in: Thinking and Problem Solving
-
-
-
-
Beware of simple conclusions: The case for content generality of creativity
Plucker
Creativity Research Journal 11 : 45 ~ 53
[1998]
-
A framework for assessing mathematical creativity in schoolchildren
Haylock
Educational Studies in Mathematics 18 : 59 ~ 74
[1986]
-
'
수학적 창의성 계발을 위한 과제와 수업 방향 탐색'
의 유사주제(
) 논문