대규모 준거참조평가에서 성취수준의 분류 일치도와 정확도 분석
-
-
저자
송미영
김성숙
박인용
-
제어번호
99640190
-
학술지명
교육평가연구
-
권호사항
Vol.
26
No.
2
[
2013
]
-
발행처
한국교육평가학회
-
발행처 URL
http://www.koseev.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
391-413
(
23쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2013
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
교보문고
'
대규모 준거참조평가에서 성취수준의 분류 일치도와 정확도 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,658
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
15,032
|
0
|
|
계 |
|
15,032
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
대규모 준거참조평가에서 성취수준의 분류 일치도와 정확도 분석' 의 참고문헌
-
-
-
Typesof Classification Consistency from the perspective of replications
Yi, H. S.
Journal of Curriculum & Evaluation 10 (1) : 103 ~ 119
[2007]
-
Toward an integration of theory and method for criterion referenced tests
-
Statistical methods for rate and proportion
-
Statistical consideration of mastery scores
-
Reliability, In Educational measurement
Feldt, L. S.
American Council on Education and Macmillan : 105 ~ 146
[1989]
-
Psychometric properties of scale scores and performance levels for performance assessments using polytomous IRT
Wang, T.
Journal of Educational Measurement 37 : 141 ~ 162
[2000]
-
IRT-CLASS [Computer software and manual]
-
GENOVA [Computer software and manual]
-
Evaluation DETECT Classification Accuracy and consistency when data display complex structure
Gierl, M. J.
Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education
[2006]
-
Estimating the reliability of mastery-nonmastery classifications, In A guide to criterion-referenced test construction
-
Estimating the consistency and accuracy of classifications based on test scores
-
Estimating consistency and accuracy indices for multiple classifications
Lee, W.
Applied Psychological Measurement 26 : 412 ~ 432
[2002]
-
Estimating Classification Consistency for Comples Assessments
-
Computation and statistical inference for decision consistency indexes based on the Rasch model
Huynh, H.
Journal of Educational Statistics 15 : 353 ~ 368
[1990]
-
Comparison of IRT true-score and equipercentile observed-score "equatings
Lord
Wingersky
Applied Psychological Measurement 8 : 453 ~ 461
[1984]
-
Classification consistency and accuracy under compound multinomial model
-
BB-CLAS (Version 1.0) [Computer software and manual]
-
An investigation of classification consistency indexes estimated under alternative strong true score models
Hanson, B. A.
Journal of Educational Measurement 27 : 345 ~ 359
[1990]
-
An index of dependability for mastery tests
Brennan, R. L.
Journal of Educational Measurement 14 : 277 ~ 289
[1977]
-
A study of modified-Guttman and IRT-based level scoring procedures for Work Keys assessment
-
A rationale for defining achievement levels using IRT estimated domain scores
Schulz, E. M.
Applied Psychological Measurement 23 (4) : 347 ~ 362
[1999]
-
A coefficient of agreement for nominal tables
Cohen, J.
Educational and Psychological Measurement 20 : 37 ~ 46
[1960]
-
2010년 국가수준 학업성취도 평가 기술보고서
'
대규모 준거참조평가에서 성취수준의 분류 일치도와 정확도 분석'
의 유사주제(
) 논문