대학 교양영어 수강자들의 영어 학습동기와 동기 변화에 관한 사례 연구

황정희 2013년
논문상세정보
    • 저자 황정희
    • 제어번호 99612462
    • 학술지명 영어교과교육
    • 권호사항 Vol. 12 No. 1 [ 2013 ]
    • 발행처 한국영어교과교육학회
    • 발행처 URL http://www.kees.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 97-121 ( 25쪽)
    • 언어 -
    • 출판년도 2013
    • KDC 374
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처 교보문고
    유사주제 논문( 2,393)
' 대학 교양영어 수강자들의 영어 학습동기와 동기 변화에 관한 사례 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,229 4

0.0%

' 대학 교양영어 수강자들의 영어 학습동기와 동기 변화에 관한 사례 연구' 의 참고문헌

  • 한국 초등학생의 학습동기 요인 분석
    정종진(Jong-Jin Jeong) 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 14 : 167 ~ 186 [2008]
  • 한국 초·중등학생들의 영어 학습동기 및 제 2언어 자아 분석: 정성적 인터뷰 접근법
    영어학 12 (1) : 67 ~ 99 [2012]
  • 우리시대 영어담론: 그 위선의 고리들
    태학사 [2005]
  • 온·오프라인병행수업의 대학 영어강좌에의 적용에 대한 사례연구
    현대영어교육 7 (1) : 182 ~ 205 [2006]
  • 온-오프라인 결합 교양영어 수강 대학생들의 학습동기 유형과 변화
    현대영어교육 12 (1) : 126 ~ 156 [2011]
  • 대학생과 고교생의 영어 학습 동기와 학습 전략 변화 비교
    응용언어학 19 (1) : 10 ~ 212 [2003]
  • 대학 교양영어 과목 개선을 위한 학습자 요구 분석
    현대영어교육 7 (2) : 130 ~ 149 [2006]
  • 국내 주요 대학의 교양영어 교육 현황과 지적된 문제점들
    교양논총 2 (6) : 5 ~ 31 [2010]
  • 교양영어교육에서의 수준별 영어수업 - 한양대학교 사례를 중심으로 -
    교양교육연구 4 (1) : 177 ~ 197 [2010]
  • 교양영어 교육에 대한 대학생들의 의식에 관한 연구 : 학습동기, 요구, 기대를 중심으로
    응용언어학 11 (1) : 73 ~ 98 [1996]
  • “I’d rather switch than fight:” An activity theoretic study of power, success, and failure in a foreign language, In Language acquisition and language socialization: Ecological perspectives
    Continuum : 175 ~ 196 [2002]
  • What ‘demotivates’ language learners?: Qualitative study on demotivational factors and learners’ reactions
    Arai Bulletin of Tokyo Gakuen University 12 : 39 ~ 47 [2004]
  • TheL2motivationalselfsystemamongJapaneseChineseandIranianlearnersofEnglishAcomparativestudyInMotivationlanguageidentityandtheL2self
    Taguchi, T Multilingual Matters : 66 ~ 97 [2009]
  • The socio-educational model of second language acquisition : A research paradigm
    EUROSLA Yearbook 6 : 237 ~ 260 [2006]
  • The impact of school on EFL learning motivation: An Indonesian case study
    Lamb TESOL Quarterly 41 (4) : 757 ~ 780 [2007]
  • The L2 motivational self system, In Motivation, language identity and the L2, In Motivation, language identity and the L2 self
    Multilingual Matters : 9 ~ 42 [2009]
  • Teacher misbehaviors as learning demotivators in college classrooms : A cross-cultural investigation in China, Germany, Japan, and the United States
    Communication Education 56 : 209 ~ 227 [2007]
  • Taking ‘de’ out of demotivation
    Language Learning Journal 7 : 13 ~ 16 [1993]
  • SelfandidentityinL2motivationinJapanTheidealL2selfandJapaneselearnersofEnglishInMotivationlanguageidentityandtheL2self
    Ryan, S Multilingual Matters : 98 ~ 119 [2009]
  • Second language orientation and self-determination theory : A structural analysis of the factors affecting second language achievement
    Journal of Language and Social Psychology 27 (1) : 5 ~ 27 [2008]
  • Motivationalvariablesin secondlanguageacquisition
    Gardner Lambert Canadian Journal of Psychology 13 : 266 ~ 272 [1959]
  • Motivational Strategies in the Language Classroom
    Cambridge University Press [2001]
  • Motivation, language attitudes and globalisation
    Multilingual Matters [2006]
  • Motivation in second and foreign language learning
    김정렬 Language Teaching 31 : 117 ~ 135 [1998]
  • Motivation in foreign and second language learning : An interactive perspective
    Educational and Child Psychology 11 (2) : 77 ~ 84 [1994]
  • Motivation in action : Toward a process-oriented conceptualization of student motivation
    British Journal of Educational Psychology 70 : 519 ~ 538 [2000]
  • Motivation and second language acquisition
    Gardenr Canadian Modern Language Review 31 : 218 ~ 230 [2007]
  • Motivation and motivating in the foreign language classroom
    김정렬 Modern language Journal 78 (3) : 273 ~ 284 [1994]
  • Learning experiences, selves and motivated learning behaviour: A comparative analysis of structural models for Hungarian secondary and university learners of English, In Motivation, language identity and the L2 self
    Multilingual Matters : 98 ~ 119 [2009]
  • Language learning motivation: Expanding the theoretical framework
    Shearin 김정렬 Modern Language Journal 78 : 12 ~ 28 [1994]
  • Integrative motivation as a predictor of success in the intermediate foreign language classroom
    Foreign Language Annals 39 (4) : 605 ~ 617 [2006]
  • Factors in demotivation concerning learning English : A preliminary study of Japanese university students
    The Kyushu Academic Society of English Language Education(KASELE) 32 : 39 ~ 46 [2004]
  • Demotivating factors in secondary English education
    Kim 영어교육 64 (4) : 249 ~ 267 [2009]
  • Demotivating and Remotivating Factors in Learning English : A Case of Low Level College Students
    영어교육 66 (2) : 47 ~ 72 [2011]
  • Demotivaiton in learning English among secondary school students in Budapest
    Eotvos Lorand University [1996]
  • Correlation, causation, motivation, and second language acquisition
    Canadian Psychology 41 : 10 ~ 24 [2000]
  • Attitudes and motivation
    Gardner Annual Review of Applied Linguistics 9 : 195 ~ 148 [1988]
  • An intergroup approach to second language acquisition
    A Journal of Multilingual and Multicultural Development 3 (1) : 17 ~ 40 [1982]
  • An analysis of demotivators in the EFL classroom
    Kikuchi Sakai System 37 : 57 ~ 69 [2009]
  • A comparative study of proficiency and learner demotivation
    Falout.J Maruyama The Language Teacher 28 (8) : 3 ~ 9 [2004]
  • A comparative analysis of teacher and student perceptions of sources of motivation and demotivation in college classes
    Gorham Millete Communication Education 46 (4) : 245 ~ 261 [1997]
  • 1990년대 이후 한국 영어열풍과 대학의 폐해
    사회와역사(구 한국사회사학회논문집) (92) : 131 ~ 168 [2011]