총체적 언어 교수법 기반 EFL 문학 수업 모형과 문해 습득

김경한 2013년
논문상세정보
    • 저자 김경한
    • 제어번호 99612431
    • 학술지명 영미문학교육
    • 권호사항 Vol. 17 No. 1 [ 2013 ]
    • 발행처 한국영미문학교육학회
    • 발행처 URL http://www.kstel.org
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 5-53 ( 49쪽)
    • 언어 -
    • 출판년도 2013
    • KDC 840
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처 교보문고
    유사주제 논문( 1,471)
' 총체적 언어 교수법 기반 EFL 문학 수업 모형과 문해 습득' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 영미문학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,471 0

0.0%

' 총체적 언어 교수법 기반 EFL 문학 수업 모형과 문해 습득' 의 참고문헌

  • 텍스트의 유형이 언어습득에 미치는 영향 : 서사텍스트와 설명텍스트 비교 연구
    한국교원대학교 대학원 [2013]
  • 총체적언어접근을 통한 영어교육의 방안 탐색: 이야기 말하기를중심으로
    한국홀리스틱교육학회지 7 (1) : 97 ~ 112 [2003]
  • 총체적 언어교육의 원칙과 교실활동
    민덕기 Primary English Education 3 : 56 ~ 69 [1997]
  • 총체적 언어교수법을 통한 초등학교 영어지도
    영미어문학연구 12 : 77 ~ 88 [1996]
  • 총체적 언어 학습
    박성방 [1995]
  • 총체적 언어 교육의 의의와 과제
    이재승 청람어문학 16 : 172 ~ 207 [1996]
  • 조기영어학습자를 위한 Whole Language Approach의 효과에 관한 연구
    영어교육 40 : 57 ~ 92 [1990]
  • 제2언어 습득원리와 초등영어 지도
    Primary English Education 6 (1) : 5 ~ 29 [2000]
  • 전체 언어 방법(Whole Language Approach)을 통한 언어교육 개선에 관한 연구
    영어영문학 21 (2) : 221 ~ 262 [1996]
  • 이야기 구조기반 내러티브 텍스트 지도가 고등학생의 영어 읽기능력에 미치는 영향
    한국교원대학교 교육대학원 [2013]
  • 언어 습득 과정에서 이야기 학습의 의미
    영미문학교육 15 (2) : 65 ~ 97 [2011]
  • 서사 텍스트가 고등학생 영어 말하기 능력에 미치는 영향
    한국교원대학교 대학원 [2013]
  • 방언학 사전
    방언연구회 태학사 [2001]
  • Whole language : Theory in use
    Newman Heinemann [1985]
  • What’s Whole in Whole Language?
    Heinemann [1986]
  • Understanding and Summarizing Brief Stories, In Basic Processes in Reading
    Erlbaum : 34 ~ 59 [1975]
  • The Whole Language Movement. Assessment and Evaluation in Whole Language Programs, In Assessment and Evaluation in Whole Language Programs. (abridged ed.)
    Christopher- Gordon Publishers : 1 ~ 18 [1993]
  • The Psy chology of R eading
    Pollat sek Rayner MIT Press [1989]
  • The Mixed Genre Writing Process
    University of Connecticut [2003]
  • Taking Charge of Reader, Text, Activity, and Context Variable, In Rethinking Reading Comprehension
    The Guilford Press : 141 ~ 165 [2003]
  • Supporting the Move to Whole Language: A Hand -book for School Leaders
    Barclay E.Boone Scholastic Leadership Polish Research [1992]
  • Super Simple Storytelling
    Teacher Ideas Press [2000]
  • Strategies of discourse comprehension
    Van Dijk, T. A. Academic Press [1983]
  • Story grammars and reading instruction
    Whaley Reading Teacher 34 (7) : 762 ~ 771 [1981]
  • Stories, scripts, and scenes: Aspects of schema theory
    ler Psychology Press [1984]
  • Remembrance of things parsed: Story structure and recall
    Johnson ler Cognitive Psychology 9 (1977) : 111 ~ 151 [1977]
  • Reading: A psycholinguistic guessing game
    Goodman The Journal of the Reading Specialist 6 (4) : 126 ~ 135 [1967]
  • Reading as a Meaning-Construction Process, In Theoretical Models and Processes of Reading
    International Reading Association : 1462 ~ 1521 [2004]
  • Music, Language, and the Brain
    Oxford University Press [2008]
  • Metaphors we live by
    Lakoff, George The University of Chicago Press [1980]
  • Memory for Narrative and Expository Text: Independent Influences of Semantic Associations and Text Organization
    Journal of Experimental Psychology 31 (2) : 359 ~ 364 [2005]
  • Language and Literacy: The Selected Writings of Kenneth S. Goodman. Vol. I
    Routledge [1982]
  • Improving R eading Comprehens ion
    Cooper Houghton Mifflin [1986]
  • Effects of Discourse Type on Recall of Children and Adults
    Cornell University [1982]
  • Defining and Describing Whole Language
    Watson Elementary School Journal 90 (2) : 129 ~ 141 [1989]
  • Cognitive structures in comprehension andmemoryofnarrativediscourse
    Thorndyke Cognitive Psychology 9 (1) : 77 ~ 110 [1977]
  • An analysis of story comprehension in elementary school children, In New directions in discourse processing
    Stein,N.L. Ablex : 53 ~ 120 [1979]
  • Actual minds, possible worlds
    Bruner, Jerome S Harvard University Press [1986]
  • Acquisition of New Comprehension Schemata for Expository Prose by Transfer of a Narrative Schema, In New Directions in Discourse Processing
    Ablex : 121 ~ 135 [1979]
  • A cognitive approach to language learning
    Oxford University Press [1998]
  • A Comparative Grammar of English
    Longman [1975]