우리는 왜 프로그램을 평가하는가?

이원석 2013년
논문상세정보
    • 저자 이원석
    • 제어번호 99609188
    • 학술지명 교육평가연구
    • 권호사항 Vol. 26 No. 1 [ 2013 ]
    • 발행처 한국교육평가학회
    • 발행처 URL http://www.koseev.or.kr/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 1-13 ( 13쪽)
    • 언어 -
    • 출판년도 2013
    • KDC 370
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처 교보문고
    유사주제 논문( 14,718)
' 우리는 왜 프로그램을 평가하는가?' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,345 2

0.0%

' 우리는 왜 프로그램을 평가하는가?' 의 참고문헌

  • 프로그램 평가에서의 맥락(context)과 일반화(generalization): 의의와 조화 가능성
    교육평가연구 24 (1) : 73 ~ 88 [2011]
  • 반응적 평가(Responsive Evaluation)란 무엇인가?-입학사정관제 평가에의 적용
    교육평가연구 23 (3) : 569 ~ 589 [2010]
  • 교육평가
    변창진 문음사 [1996]
  • Which links in which theories shall we evaluate?
    New Directions for Evaluation 87 : 35 ~ 45 [2000]
  • Toward reform of Program evaluation
    Jossey-Bass [1980]
  • The evaluation of policies, programs, and practices, In The Sage Handbook of Evaluation
    Sage : 1 ~ 30 [2006]
  • The educative evaluator: An interpretation of Lee J. Cronbach’s vision of evaluation, In Evaluation Roots: Tracing Theorists’ Views and Influences
    Sage : 169 ~ 180 [2004]
  • The coming transformations in evaluation, In Evaluation for the 21st Century
    Sage : 1 ~ 26 [1997]
  • Standards-based & responsive evaluation
    Sage [2004]
  • Program logic : An adaptable tool
    Evaluation News and Comments 6 (1) : 5 ~ 17 [1997]
  • Introduction: Getting ready for the experimenting society, In Social experiments
    Sage : 13 ~ 18 [1981]
  • Evaluation: An integrated framework for understanding, guiding, and improving public and nonprofit policies and programs
    Jossey-Bass [2000]
  • Evaluation
    Prentice-Hall [1996]
  • An educative, values-engaged approach to evaluating STEM education program
    New Directions for Evaluation 109 : 53 ~ 71 [2006]