PR 실무자들은 PR과 기업의 사회적 책임을 어떻게 정의내릴까? 우리나라 상황에 대한 탐색적 연구

논문상세정보
' PR 실무자들은 PR과 기업의 사회적 책임을 어떻게 정의내릴까? 우리나라 상황에 대한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
102 0

0.0%

' PR 실무자들은 PR과 기업의 사회적 책임을 어떻게 정의내릴까? 우리나라 상황에 대한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 한국 일간지 기사에 쓰인 ‘홍보’ 단어의 의미분석
    광고연구 48 : 7 ~ 26 [2000]
  • 한국 사회공헌활동연구에 대한 내용분석: 1997년부터 2010년까지 주요 학술지 분석
    광고학연구 22 (6) : 127 ~ 159 [2011]
  • 일간지 분석을 통한 ‘PR’과 ‘홍보’ 용어 의미 분석
    한국광고홍보학보 11 (4) : 93 ~ 118 [2009]
  • 인크로치먼트를 통해 본 한국기업의 PR 전문성 연구: 조직, 부서, 개인차원의 통합적 접근
    한국광고홍보학보 13 (4) : 249 ~ 283 [2011]
  • 우연성(contingency)이론에 기초한 국내 Public Relations의 실존(實存)적 개념 탐색
    광고학연구 21 (2) : 201 ~ 225 [2010]
  • 기업체 PR 담당자와 PR회사 실무자의 PR회사 전문성 인식에 대한 비교 연구: 상호지향성 모델을 이용한 탐색적 고찰
    홍보학연구 13 (2) : 38 ~ 69 [2009]
  • 기업의 CSR 수행에 영향을 미치는 요인들 : 우연성 이론의 적용
    홍보학연구 15 (2) : 116 ~ 148 [2011]
  • 국내 주요신문에 투영된 ‘PR/홍보’의 이미지 변화에 관한 연구:1990년과 2000년을 중심으로
    홍보학연구 6 (2) : 43 ~ 63 [2002]
  • 국내 일간지에 쓰인 “기업의 사회책임(CSR)” 단어의 의미분석
    광고학연구 20 (2) : 81 ~ 99 [2009]
  • The influence of cultural values on perceptions of corporate social responsibility: Application of Hofstede’s dimensions to Korean public relations practitioners
    Journal of Business Ethics 91 : 485 ~ 500 [2010]
  • The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits
    Friedman The New York Times Magazine : 32 ~ 33 [1970]
  • The Practice of Social Research
    Babbie Thomson Higher Education [2007]
  • Stewardship: The fifth step in the public relations process, In Handbook of public relations
    Sage : 279 ~ 289 [2001]
  • Socio-contextual influences on the Korean news media’s interpretation of Samsung’s $847.6 million donation
    Journal of Public Relations Research 23 (2) : 141 ~ 166 [2011]
  • Public relations’ place in corporate social responsibility: Practitioners define their role
    Public Relations Review 34 (4) : 337 ~ 342 [2008]
  • Professionalism and social responsibility: Foundations of public relations ethics
    Communication Yearbook 26 : 230 ~ 265 [2002]
  • PR의 사회적 역할에 대한 탐색적 연구: PR실무자, PR교육자, 일반인의 인식을 중심으로
    홍보학연구 10 (2) : 89 ~ 125 [2006]
  • PR의 사회 책임성과 철학에 대한 탐색적 연구: 서양철학을 중심으로
    한국광고홍보학보 13 (3) : 387 ~ 416 [2011]
  • PR 커뮤니케이션 체계, 수사, 비판 이론의 통합
    김영욱 이화여자대학교 출판부 [2003]
  • PR 실전론
    커뮤니케이션북스 [2006]
  • PR 실무자의 젠더와 문화에 따른 조직 내 권력 이데올로기 연구
    홍보학연구 14 (4) : 103 ~ 141 [2010]
  • PR 실무자들의 심리적 계약 상황과 관계자 관계 성향(LPS)이 조직 충성도, 직무 몰입도, 직업 만족도에 미치는 영향 연구
    홍보학연구 9 (1) : 170 ~ 213 [2005]
  • Netizens’ evaluations of corporate social responsibility: Content analysis of CSR news stories and online readers’ comments
    Public Relations Review 35 (2) : 147 ~ 149 [2009]
  • Managing Public Relations
    Grunig T.T.Hunt Hilt, Rinehart and Winston [1984]
  • Just good business: A special report on corporate social responsibility
    [2008]
  • Images of “Hong Bo (public relations)” and PR in Korean newspapers
    Public Relations Review 27 (4) : 403 ~ 420 [2001]
  • How public relations professionalism influences corporate social responsibility: A survey of practitioners
    Journalism & Mass Communication Quarterly 86 (1) : 157 ~ 174 [2009]
  • Extending symmetry: Toward a convergence of professionalism, practice, and pragmatics in public relations
    Journal of Public Relations Research 16 (2) : 185 ~ 211 [2004]
  • Ethics codes of public relations firms in the United States and South Korea
    Journalism & Mass Communication Quarterly 87 (2) : 363 ~ 377 [2010]
  • Edelman trust barometer executive summary
    Author [2012]
  • Developing Standards of Professional Performance in Public Relations
    Cameron Lariscy Sallot Public Relations Review 22 (1) : 43 ~ 61 [1996]
  • Commentary: professionals are from Venus, scholars are from Mars
    Public Relations Review 31 (2) : 159 ~ 173 [2005]
  • Commentary: Public Relations is Not Yet a Profession
    Wylie Public Relations Review 20 : 1 ~ 3 [1994]
  • Are ‘journalists’ own problems’ aggravating their hostility toward public relations? - A study of Korean journalists
    Public Relations Review 37 (3) : 305 ~ 313 [2011]
  • Analysis of the perception and reality of integrated marketing communications (IMC) in corporate public relations: A study of South Korea
    University of Florida [2006]
  • A Three Dimensional Conceptual Model of CorporatePerformance
    Carrroll Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]
  • 2010 기업 기업재단 사회공헌백서
    전국경제인연합회 전국경제인연합회 [2011]
  • 2007 기업·기업재단 사회공헌백서
    전국경제인연합회 전국경제인연합회 [2008]
  • 1장 PR전략에 대한 이해, In PR전략론
    도서출판 책과길 : 11 ~ 30 [2000]