항공사 객실승무원의 셀프리더십이 서비스 지향성에 미치는 영향 -자기효능감의 매개효과를 중심으로-

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' 항공사 객실승무원의 셀프리더십이 서비스 지향성에 미치는 영향 -자기효능감의 매개효과를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 성격유형이 서비스지향성에 미치는 영향에 관한 연구
    관광 경영학 연구 23 : 215 ~ 233 [2005]
  • 호텔서비스 제공자의 셀프리더십이 서비스회복과 직무만족 및 서비스품질에 미치는 영향
    서문식 오창호 전홍대 경영연구 21 (2) : 201 ~ 231 [2006]
  • 호텔기업 종사자의 심리적 주인의식에 관한 연구-직무특 성과 사회적 지원을 중심으로-
    김광근 김용철 관광연구 25 (1) : 461 ~ 484 [2010]
  • 항공사 종사자의 셀프리더십, 조직시민행동, 심리적 자본의 관계 연구
    한국항공경영학회지 10 (1) : 111 ~ 129 [2012]
  • 특급 호텔 직원의 셀프리더십, 팀웍, 자기효능감, 직무만족, 조직몰입 및 직무성과에 관한 인과관계연구
    김성혁 김연선 호텔관광연구 12 (2) : 97 ~ 108 [2010]
  • 컴퓨터 자기효능감이 진로결정 자기효능감에 미치는 영향에 관한 연구 - 4년제 대학 비서학 전공생을 중심으로 -
    상업교육연구 20 : 63 ~ 85 [2008]
  • 셀프리더십의 유형에 따른 팀웍, 직무만족 및 조직몰입과의 관계에 관한 연구: 특급호텔 Wine & Dining을 중심으로
    김연선 한국콘텐츠학회 논문지 9 (7) : 352 ~ 360 [2009]
  • 서비스접점에 관한 연구: 동향 및 과제
    박용수 박종무 이희욱 영남 대학교 산경 연구소 산경연구 5 : 153 ~ 174 [1997]
  • 서비스기업 종업원의 셀프리더십이 자기효능감 및 직무성과에 미치는 영향
    신구범 인적자원관리연구 17 (1) : 91 ~ 104 [2010]
  • 서비스 지향성이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    충주산업대학교 논문집 32 (1) : 439 ~ 464 [1997]
  • 사회복지전담 공무원의 직무스트레스 요인이 고객지향성에 미치는 영향
    사회복지연구 (38) : 93 ~ 121 [2008]
  • 사회복지사의 자기효능감이 직무만족에 미치는 영향
    강영식 사회복지정책 (27) : 123 ~ 148 [2006]
  • 고객지향성 및 자기효능감이 서비스 성과에 미치는 영향 ; 콜센터 서비스 종업원을 중심으로
    서비스경영학회지 11 (1) : 285 ~ 308 [2010]
  • Work stress and leadershipdevelopment: The role of self-leadership shared leadership, physical fitnessand flow in managing demands and increasing job control
    Alves Lovelace Human Resources Management Review 17 : 374 ~ 387 [2007]
  • Validation of a new general self-efficacy scale
    Organizational Research Methods 4 (1) : 62 ~ 83 [2001]
  • Thought self-leadership: The impact of self-talk and mental imagery on performance
    Manz Neck Journal of Organizational Behavior 12 : 681 ~ 699 [1992]
  • Thought self-leadership: The impact of mental strategiestraining on employee behavior, cognition, and emotion
    Manz Neck Journal of Organizational Behavior 17 : 445 ~ 467 [1996]
  • Thought self-leadership as a framework for enhancing the performance of performance appraises
    Journal of Applied Behavioral Science 31 (3) : 278 ~ 302 [1995]
  • The structure relationships between service orientation, mediators and business performance in Korea hotel firms
    Asia Pacific Journal of Tourism Research 4 (1) : 203 ~ 222 [1999]
  • The revised self-leadership questionnaire:Testing a hierarchical factor structure for self-leadership
    Prussia G. E. Anderson J. S. & Manz C. C Journal of Managerial Psychology 17 (8) : 672 ~ 691 [1998]
  • The management of customer-contact service employees: An empirical investigation
    Ferrell Michaels Journal of Marketing 60 (4) : 52 ~ 70 [1996]
  • The importance of self-and shared leadership in team based knowledge work: A meso-level model of leadership dynamics
    Journal of managerial psychology 21 (4) : 296 ~ 318 [2006]
  • The impact ofthought self-leadership on individual goal performance: Acognitive perspective
    Godwin Houghton Neck The Journal of management development 18 (2) : 153 ~ 170 [1999]
  • The SOCO scale; A measure of the customer-orientation of sales people
    Journal of Marketing Research : 343 ~ 351 [1982]
  • The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Considerations
    David A.Kenny Reuben M.Baron Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Effects of Self-Efficacy Training on Training Task Performance
    Gist Academy of Management. 46th Annual meeting : 250 ~ 254 [1986]
  • Some correlates of experienced job stress : A boundary role study
    Parkington Schneider Academy of Management Journal 22 (2) : 270 ~ 281 [1979]
  • ServiceOrientation of Restaurant Employees
    Dienhart R.G.Downey International Journal of Hospitality Management 11 (4) : 331 ~ 346 [1990]
  • Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
    Psychological Review 84 : 191 ~ 215 [1997]
  • Self-management procedures, In Handbook of organizational behavior management
    Wiley : 219 ~ 247 [1982]
  • Self-management as a substitute for leadership: A social learning perspective
    Manz Sims Jr.H.P Academy of Management Review 5 : 361 ~ 367 [1980]
  • Self-leading work teams: Moving beyond self-management myths
    Menz Human Relations 45 (11) : 1119 ~ 1140 [1992]
  • Self-leadership and performance outcomes: The mediating influence of self-efficacy
    Prussia G. E. Anderson J. S. & Manz C. C Journal of Organizational Behavior 19 : 523 ~ 538 [1998]
  • Self-efficacy and work-related behavior: A review and meta-analysis. Applied Psychology
    An International Review 42 : 139 ~ 152 [1993]
  • Self-efficacy and social support in self-management of epilepsy
    Dilorro Faherty Manteuffel Western Journal of Nursing 14 (3) : 292 ~ 303 [1992]
  • Self-efficacy Mechanism in Human Agency
    Bandura America Psychologist 37 : 122 ~ 147 [1982]
  • Self-Leadership: toward and expanded theory of self-influence processes in organizations
    Academy of Management Review 11 (1) : 585 ~ 600 [1986]
  • Self-Leadership toward an Expanded Theory of Self-InfluenceProcess in Organization
    Manz Academy of Management Review 11 (3) : 585 ~ 600 [1986]
  • Self-Efficacy:A Theoretical Analysis of Its Determinants and Malleability
    정영선 Academy of Management Review 17 : 183 ~ 211 [1992]
  • SERVOR: A managerial measure of organizational service-orientation
    Journal of Retailing 74 (4) : 455 ~ 489 [1998]
  • New super leadership: Leadingothers to lead themselves
    Manz Sims Berett-Koehler [2001]
  • Mastering Self-Leadership
  • Differential engagement in self-reactive influences in cognitively-based motivation
    Organizational Behavior and Human Decision Processes : 92 ~ 113 [1986]
  • Delineating Goals and Efficacy Effects: A Test of Three Models
    Early Journal of Applied Psychology 76 : 81 ~ 98 [1991]
  • Commonmethod biases in behavioral research: A critical review of the literature andrecommended remedies
    Podsakoff Journal of Applied Psychology 88 (5) : 879 ~ 903 [2003]
  • Building a practically useful theory of goal setting and task motivation: A 35-year odyssey
    La tham Locke American Psychologist : 705 ~ 717 [2002]
  • A multilevelinvestigationoffactorsinfluencingemployeeservice performanceand customeroutcomes
    Chuang Liao Academy of Management Journal 47 (1) : 47 ~ 58 [2004]