예비특수교사와 예비일반교사들이 인식한 학교차원의 긍정적행동지원(SWPBS) 모형의 적용 가능성
-
-
저자
김우리
나경은
김동일
-
제어번호
99589305
-
학술지명
특수교육
-
권호사항
Vol.
12
No.
1
[
2013
]
-
발행처
이화여자대학교 특수교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
305-325
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
379.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
예비특수교사와 예비일반교사들이 인식한 학교차원의 긍정적행동지원(SWPBS) 모형의 적용 가능성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,503
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,670
|
1
|
|
계 |
|
4,670
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
예비특수교사와 예비일반교사들이 인식한 학교차원의 긍정적행동지원(SWPBS) 모형의 적용 가능성' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Responsiveness-to-intervention and school-wide positive behaviorsupports: Integration of multi-tiered system approaches
-
Response to intervention: Examining classroom behavior support in second grade
-
Practical considerationin creating school-wide positive behavior support in public schools
-
Evolution of positivebehavior support
-
Evidence-based interventions within a multi-tier framework for positivebehavioral supports
-
Effects of school-wide positive behavior support on teacher self-efficacy
-
Defining and describing schoolwide positive behavior support
-
Altering school climate throughschool-wide Positive Behavioral Interventions and Supports: Finding a group-randomizedeffectiveness trial
-
A randomized controltrial of school-wide positive behavior support in elementary schools
-
A meta-analysis ofschool-wide positive behavior support: An exploratory study using single-case synthesis
'
예비특수교사와 예비일반교사들이 인식한 학교차원의 긍정적행동지원(SWPBS) 모형의 적용 가능성'
의 유사주제(
) 논문