좋은 특수교사로의 성장과 관련된 요인 및 경험
-
-
저자
김정연
허유성
임장현
-
제어번호
99589293
-
학술지명
특수교육
-
권호사항
Vol.
12
No.
1
[
2013
]
-
발행처
이화여자대학교 특수교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
5-30
-
언어
Korean
-
출판년도
2013
-
KDC
379.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
좋은 특수교사로의 성장과 관련된 요인 및 경험' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,503
|
9
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,670
|
1
|
|
계 |
|
4,670
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
8
|
|
'
좋은 특수교사로의 성장과 관련된 요인 및 경험' 의 참고문헌
-
특수학교 교사 자격기준 개선 요구 및 지원 과제
정해동
In 2007년 한국교육개발원 교육력 제고를위한 교사 자격기준 개선 정책 워크숍 자료집 123 ~ 165
[2007]
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
What matters most: A competent teacher for every child
-
The teacher as researcher: Studying approaches to teaching and learning withinformation technology
Brown
Ryba
Computers in New Zealand Schools 6 : 3 ~ 5
[1994]
-
The place of story in the study of teaching and teacher education
-
-
The Council for Exceptional Childrendefinition of a well-prepared special education teacher
-
Teacher Education and the American Future
-
Surpassing ourselves: An inquiry into the nature and implications of expertise
-
-
Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.)
-
-
-
-
In search of the essence of a good teacher: toward a more holistic approach in teachereducation
-
Improving the sensitivity and responsivityof preservice teachers toward young children with disabilities
-
How the president’s commission on excellence in special education(PCESE) devalues special education
-
Heartland AEA 11’s problem solving process: Impact on issues
-
Expert and exceptional performance: Evidence on maximal adaptationson constraints
-
Communities of scholars, research, and debates about teacher quality
-
Assessing intervention responsiveness: Conceptual and technical issues
-
A Framework for Research on Teacher Education Programs
-
-
'
좋은 특수교사로의 성장과 관련된 요인 및 경험'
의 유사주제(
) 논문